Τοπικές Ειδήσεις

Επικυρώθηκε αίτηση για την εξυγίανση ξενοδοχειακής εταιρείας της Ρόδου

Με απόφαση που εξέδωσε χθες το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας) επικυρώθηκε η συμφωνία εξυγίανσης γνωστής ξενοδοχειακής εταιρείας της Ρόδου.
Η εταιρεία έχει στην κυριότητά της μια μονάδα 4 αστέρων στην ανατολική πλευρά του νησιού και έχει αναθέσει την διαχείρισή της από το έτος 2015 σε γνωστή εταιρεία της Κύπρου.
Με στόχο την αναδιάρθρωση των οικονομικών της υποχρεώσεων και της εξυγίανσής της κατέθεσε τον Ιούλιο του 2022 ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου αίτηση επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης με αίτημα την επικύρωση της συμφωνίας που συνήφθη μεταξύ αυτής και της Εθνικής Τράπεζας, η οποία εκπροσωπεί το 100% του συνόλου των θιγόμενων απαιτήσεων με ειδικό προνόμιο, ενώ οι κατά τεκμήριο συναινούντες στη συμφωνία εξυγίανσης πιστωτές, ήτοι το Ελληνικό Δημόσιο και ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), εκπροσωπούν το 100% του συνόλου των λοιπών θιγόμενων απαιτήσεων.
Στη συμφωνία εξυγίανσης, αφενός συναινεί η συμβαλλόμενη πιστώτρια που εκπροσωπεί το 100% του συνόλου των θιγόμενων απαιτήσεων με ειδικό προνόμιο, ενώ, αφετέρου, οι κατά τεκμήριο συναινούντες στη συμφωνία εξυγίανσης πιστωτές, ήτοι το Ελληνικό Δημόσιο και ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), εκπροσωπούν το 100% του συνόλου των λοιπών θιγόμενων απαιτήσεων, βάσει του ισοζυγίου της εταιρείας με ημερομηνία 30.04.2022.
Τα ποσοστά ξεπερνούν κατά πολύ τα απαιτούμενα και οριζόμενα στο άρθρο 34 παρ. 1 του Ν. 4738/2020 ποσοστά του 50% για τις θιγόμενες απαιτήσεις με ειδικό προνόμιο (εμπραγμάτως εξασφαλισμένες) και 50 % για τις λοιπές θιγόμενες απαιτήσεις.
Επιπροσθέτως, οι παραδοχές έκθεσης εμπειρογνώμονα, καταδεικνύουν, μεταξύ άλλων, ότι είναι προς το συμφέρον όλων των πιστωτών η επικύρωση της αίτησης.
Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε 7.067.400,26 ευρώ. Οι πελάτες της εταιρείας συνίστανται κυρίως από τουριστικά πρακτορεία του εξωτερικού (TUI, Alexandra Tours κλπ). Οι χαμηλές ημέρες είσπραξης εμπορικών απαιτήσεων (DSO), τον Δεκέμβριο του 2018 έως τον Δεκέμβριο του 2019 έδωσαν τη θέση τους σε σημαντικά αυξημένα επίπεδα ημερών πίστωσης στο Δεκέμβριο του 2020 ως αποτέλεσμα της πανδημίας και του αιτήματος των πρακτορείων για αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους με αρκετή καθυστέρηση λόγω προβλημάτων ρευστότητας που ανέκυψαν.
Η επιχειρηματική δραστηριότητά της επηρεάστηκε ήδη κατά τα έτη 2020-2021 ως αποτέλεσμα της έλευσης της πανδημίας του COVID-19 που έπληξε τον τουριστικό κλάδο λόγω της περιορισμένης επισκεψιμότητας και της μερικής τήρησης των υφιστάμενων συμβολαίων με τα συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά πρακτορεία, γεγονός που οδήγησε σε ζημιογόνα αποτελέσματα.
Η μη εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας κατά την εν λόγω περίοδο, δεδομένης και της περιορισμένης ταμειακής ρευστότητας αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα της παρατεταμένης αδυναμίας της οφειλέτιδας για μείωση λειτουργικών υποχρεώσεών της καθώς και στη συσσώρευση οφειλών προς τους προνομιούχους πιστωτές ΔΟΥ και ΕΦΚΑ και επιπρόσθετα στη μη εξυπηρέτηση των δανειακών της υποχρεώσεων.
Κατά συνέπεια, η εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημίες ήδη από το έτος 2018, οι οποίες έβαιναν αυξανόμενες μέχρι και το έτος 2021.
Από έκθεση του ορισθέντος εμπειρογνώμονα νόμιμου ελεγκτή της εταιρείας συνάγεται ότι κατά τη διετία 2020-2021 αποτυπώνονται αρνητικά μερικά αποτελέσματα εκμετάλλευσης λειτουργικά αποτελέσματα, ως αποτέλεσμα της έλευσης της πανδημίας που οδήγησε σε περιορισμένη λειτουργία του ξενοδοχείου με αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις με ποσοστά επίτευξής τους έναντι του 2019 ανερχόμενα σε 27,8% και 67,8% αντίστοιχα.
Τα αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν περαιτέρω ως απόρροια της επίδρασης των ανελαστικών εξόδων της εταιρείας κυρίως του κόστους μισθοδοσίας, των δαπανών, επισκευών και συντηρήσεων, των αμοιβών τρίτων και του κόστους ενέργειας, που επιδεινώθηκαν επιπλέον από αυξημένες δαπάνες κυρίως το 2020, λόγω του μη έγκαιρου προγραμματισμού των εκτιμώμενων δαπανών εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας του κλάδου και της τήρησης αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων που ακολουθήθηκαν, καθώς και του κόστους αναλώσεων.
Οπως τονίζεται στην απόφαση, το σύνολο των υποχρεώσεων της αιτούσας υπερβαίνει το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού, ενώ απορρίφθηκε η αίτηση του ΕΦΚΑ που άσκησε κυρία παρέμβαση ότι από δική της υπαιτιότητα περιήλθε στην κατάσταση αυτή η εταιρεία λόγω των ανακαινίσεων.
Κρίθηκε ότι συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις επικύρωσης της συναφθείσας συμφωνίας και προκειμένου να αποφευχθεί η προοπτική πτώχευσης της αιτούσας, που θα έχει ως συνέπεια την απώλεια θέσεων εργασίας, αλλά και παράπλευρες απώλειες για το Ελληνικό Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς μέσω της απώλειας φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, την απώλεια εισοδήματος για τους συνεργαζόμενους με την εταιρεία προμηθευτές και την οικονομική ζημία των πιστωτών της καθώς μέσω της βίαιης εκποίησης των περιουσιακών της στοιχείων θα ικανοποιήσουν μικρότερο μέρος των απαιτήσεών τους, πρέπει η αίτησή της να γίνει δεκτή και ως ουσιαστικά βάσιμη και να επικυρωθεί η από 28.7.2022 συμφωνία εξυγίανσης, απορριπτόμενης της κύριας παρέμβασης ως ουσιαστικά αβάσιμης.
Την υπόθεση χειρίστηκε ο δικηγόρος κ. Μηνάς Τσέρκης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου