Να απορριφθούν οι προσφυγές των υπευθύνων του πλοίου «Nour M.»

Tην απόρριψη των προσφυγών για την ακύρωση των διατάξεων της τακτικής Ανακρίτριας Ρόδου δυνάμει των οποίων η εκπρόσωπος της τουρκικής εταιρείας “TSS SILAH VE SAUMNA SANAYI DIS TICARET LIMITED SIRKETI”, ιδιοκτήτρια του φορτηγού πλοίου “Nour M” και ο πλοίαρχός του, αφέθηκαν ελεύθεροι με τους περιοριστικούς όρους της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 50.000 ευρώ, της απαγόρευσης εξόδου τους από τη χώρα και της εμφάνισής τους 3 φορές κάθε μήνα στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας τους, εισηγήθηκε η Αντεισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Μαρία Σοφία Βαϊτση.
Η Εισαγγελέας, όπως έγραψε η “δ”, είχε κινήσει μάλιστα τη διαδικασία της έκδοσης εντάλματος σύλληψης της πρώτης κατηγορούμενης H. S. K., υπηκόου Βουλγαρίας, επειδή δεν κατέβαλε τη χρηματική εγγύηση, που της επιβλήθηκε, εγκαίρως.
Ο συνήγορος υπεράσπισής της κ. Ακης Δημητριάδης έσπευσε να υποβάλει αίτηση για τη μείωση του ύψους της χρηματικής εγγύησης με αποτέλεσμα να μην κινηθεί η έκδοση εντάλματος.
Η Βουλγάρα καγηγορείται για ηθική αυτουργία σε πρόκληση ναυαγίου, από κοινού με δόλο, από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο, για ηθική αυτουργία σε διακεκριμένη περίπτωση φθοράς πράγματος που χρησιμοποιείται για κοινό όφελος από κοινού και για ρύπανση του περιβάλλοντος.
Στην προσφυγή της υποστηρίζει ότι είναι υπάλληλος σε ναυτιλιακό γραφείο στην Βουλγαρία με μισθό 300 ευρώ και ήταν αδύνατον να εξεύρει το ποσό που της ορίσθηκε ως εγγυοδοσία, αφού και η πλοιοκτήτρια εταιρία με την οποία επικοινώνησε δεν είναι διατεθειμένη να καταβάλει κανένα ποσό, ούτε καν την αμοιβή του δικηγόρου της, την οποία επιβαρύνθηκε εξ’ ολοκλήρου με δανεικά από τους συγγενείς της.
Υποστηρίζει ότι ουδεμία σχέση είχε με τις αποφάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρίας, αλλά ούτε και επικοινωνία με τον καπετάνιο κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας. Περαιτέρω, το πλήρωμα βρισκόταν στο πλοίο και προσπάθησε να το δέσει με ασφάλεια, πλην όμως οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δυσμενείς και ως εκ τούτου προκλήθηκε το ναυάγιο. Ισχυρίζεται παραπέρα ότι δεν κινδύνευσαν ζωές, αφού το πλοίο ήταν ακυβέρνητο και οι όποιες προσπάθειες έγιναν ήταν για την αποφυγή υλικών ζημιών με πρωτοβουλία αυτών που επενέβησαν.
Ο πλοίαρχος του πλοίου Y. M. του C., υπήκοος Τουρκίας, υποστήριξε ότι ενήργησε στα πλαίσια των δυνατοτήτων του για την σωτηρία του πλοίου. Υποστηρίζει ότι προσπάθησε να αντεπεξέλθει στις αντίξοες καιρικές συνθήκες και ότι δεν είναι εκείνος που λαμβάνει αποφάσεις για τον εξοπλισμό του πλοίου και για την συντήρησή του. Θεωρεί ότι δεν επέδειξε καμία αμέλεια, αφού και στο πλοίο βρισκόταν αλλά και πάλεψε με το πλήρωμα να παραμείνει το πλοίο προσδεμένο. Ισχυρίστηκε δε ότι το Λιμεναρχείο δεν του επέτρεψε προφορικά να μετακινήσει το πλοίο ούτε και του υπέδειξε νέα τοποθεσία. Διαμαρτύρεται μάλιστα γιατί παραχωρήθηκε στο πλοίο «Πρέβελης» καλύτερη θέση στο λιμάνι!.
Ισχυρίζεται ότι ως καπετάνιος έχει μισθό 800 ευρώ και φυσικά ήταν αδύνατον να εξεύρει το ποσό που του ορίσθηκε ως εγγυοδοσία, υποστηρίζοντας, ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία δεν είναι διατεθειμένη να τον συνδράμει οικονομικά.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟ ΦΟΡΤΙΟ
Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε την 23η Δεκεμβρίου 2013 η έρευνα στο περιεχόμενο των 55 εμπορευματοκιβωτίων και προς επιβεβαίωση της «δημοκρατικής», δεν βρέθηκαν όπλα παρά μόνο φυσίγγια.
Οι πληροφορίες που διέρρευσε το ΥΕΝ, εκθέτοντας και τον Υπουργό, περί υπάρξεως 20.000 καλάσνικοφ στα εμπορευματοκιβώτια διαψεύδονται από την πραγματογνωμοσύνη.
Η έρευνα στα εμπορευματοκιβώτια ξεκίνησε την 20ή Νοεμβρίου 2013 από τριμελή επιτροπή αποτελούμενη από έναν αξιωματικό Λιμεναρχείου, έναν υπάλληλο του Τελωνείου Ρόδου και έναν πυροτεχνουργό από την Ομάδα Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών – Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λιμεναρχείου.
Επίσης για την εκφόρτωση του περιεχομένου των εμπορευματοκιβωτίων είχε διατεθεί στρατιωτικό προσωπικό της 95 ΑΔΤΕ.
Στα 55 εμπορευματοκιβώτια βρέθηκαν ξύλινα κυτία, εργοστασιακά σφραγισμένα και σημασμένα με κυριλλικούς χαρακτήρες.
Διενεργήθηκε αποσφράγιση και άνοιγμα δέκα ξύλινων κυτίων για κάθε εμπορευματοκιβώτιο από διάφορα σημεία, όπου διαπιστώθηκε ότι έκαστο εξ’ αυτών περιέχει δύο μεταλλικές συσκευασίες κλεισμένες εργοστασιακά, αεροστεγώς, με επιγραφές και σημάνσεις σε κυριλλικούς χαρακτήρες ίδιες με το ξύλινο κυτίο όπου είναι και ο φορέας τους.
Μέρος από τις μεταλλικές συσκευασίες για κάθε ένα από τους τέσσερις τύπους που ανοίχθηκε διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για πυρομαχικά, φυσίγγια φορητού οπλισμού.
Για το κάθε τύπο πυρομαχικού που ανοίχθηκε βρέθηκε να συμφωνούν επακριβώς οι εξωτερικές επιγραφές – σημάνσεις του ξύλινου και εν συνεχεία του μεταλλικού κυτίου ως προς τον τύπο, αριθμό και βάρος του περιεχομένου.
Βρέθηκαν συνολικά 728.160 φυσίγγια διαμετρήματος 14,5mmX114mm, 271.840 φυσίγγια διαμετρήματος 14,5mmX114mm, 1.025.000 φυσίγγια διαμετρήματος 12.7mmX108mm και 30.000.600 φυσίγγια διαμετρήματος 7,62mmX39mm.