Συνεντεύξεις

Μιχάλης Ροδίτης, ναυτιλιακός πράκτορας: «Η Ρόδος έχει μπει για τα καλά στο… στόχαστρο των μεγάλων διεθνών επενδύσεων!»

Με την ανάληψη των καθηκόντων του στην θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Μαρίνας Ρόδου παράλληλα με την εκλογή του στην θέση του ‘Leader της Επιτροπής External Relations / Image of Yachting της European Committee for Professional Yachting’, ο ναυτιλιακός πράκτορας, κ. Μιχάλης Ροδίτης μιλάει στην ‘δ’ για τα σχέδια και τις επενδύσεις που θα γίνουν στην Ρόδο αλλά και για τις προοπτικές ανάπτυξης του Yachting υψηλών προδιαγραφών.

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων: «Με τις δράσεις και τις δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν, η Μαρίνα δεν θα είναι πλέον, απλώς ένας τόπος ελλιμενισμού αλλά ένας τόπος κοινωνικής συναναστροφής!»
• Κύριε Ροδίτη πρόσφατα αναλάβατε καθήκοντα στην θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Μαρίνας Ρόδου. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές, για μαρίνες, στην Μεσόγειο –γενικότερα. Η Ελλάδα, είναι από τους καλύτερους προορισμούς καθώς, βρίσκεται κοντά στην ανατολική Μεσόγειο, όπου υπάρχει μεγάλη κινητικότητα σκαφών (Τουρκία, Κύπρος, Ισραήλ κ.λπ.) λόγω της τουριστικής περιόδου και των καλών καιρικών συνθηκών. Οι συγκεκριμένοι επενδυτές, γνωρίζουν πολύ καλά την Ρόδο. Έρχονται πάρα πολλά χρόνια με τα σκάφη τους στην περιοχή και εμφανίσθηκε μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία την οποία δουλέψαμε και επεξεργαστήκαμε. Είδαμε ότι υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης της Μαρίνας κι έτσι προχωρήσαμε στην επένδυση. Αυτή την στιγμή, η Ρόδος, η Θεσσαλονίκη, το Αιγαίο και το Ιόνιο έχουν τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον –κυρίως σε υποδομές. Λιμάνια, μαρίνες και ξενοδοχεία. Η Ρόδος έχει μπει για τα καλά στο…. στόχαστρο των μεγάλων διεθνών επενδύσεων.


• Σχετικά με τις νομικές εκκρεμότητες τι θα γίνει;
Όταν λέμε ‘μαρίνα’ μιλάμε για τον θαλάσσιο χώρο ο οποίος χρήζει περαιτέρω ανάπτυξης. Μην ξεχνάτε ότι αυτή την στιγμή, δεν λειτουργεί πάνω από το 30% της δυναμικότητας, της μαρίνας. Συνεπώς, το ένα κομμάτι αφορά στην λειτουργία της μαρίνας και το άλλο είναι το real estate. Στο δεύτερο, υπάρχουν κάποια θέματα τα οποία θα δούμε πώς θα διευθετηθούν. Αυτή την στιγμή, ο κυριότερος στόχος είναι η ανάπτυξη της Μαρίνας και η ανάδειξή της ως πόλος έλξης ως διεθνής Yachting προορισμός και χώρος, μονίμου ελλιμενισμού σκαφών για όλο τον χρόνο (και τον χειμώνα).
• Θα υπάρχουν και κίνητρα για Homeporting;
Βεβαίως, ήδη το έχουμε ξεκινήσει και το έχουμε δρομολογήσει. Ήδη στην Μαρίνα, έχουμε αρκετά μεγαλύτερα σκάφη σε σχέση με άλλες χρονιές τα οποία θα παραμείνουν και τον χειμώνα στις εγκαταστάσεις. Τα ειδικά πακέτα για επαγγελματικά σκάφη αναψυχής όλων των ειδών, που παρουσίασε η Μαρίνα Ρόδου σε διαχειριστικές εταιρείες, ναυλομεσιτικά γραφεία και μεμονωμένους πλοιοκτήτες, έχουν οδηγήσει σε συμφωνίες μόνιμου ελλιμενισμού. Αυτές, σε συνδυασμό με τα κίνητρα για homeporting επαγγελματικών σκαφών αναψυχής σε ελληνικά λιμάνια που προσφέρει ο νέος νόμος, θα αποτελέσουν για πρώτη φορά στην ιστορία της Ρόδου σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης ενός εγχώριου cluster του yachting με τεράστια οφέλη για την τοπική οικονομία. Εμείς προχωράμε στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της Μαρίνας καθώς και στην αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών προκειμένου να υποδεχτούμε ακόμα και από το Δεκέμβριο τα πρώτα Superyachts.
Μέσα στις νέες παρεχόμενες υπηρεσίες και υποδομές είναι η Ασφάλεια στη Μαρίνα, η Οργάνωση της κίνησης των οχημάτων, το Exclusive Yacht Club, το Crew Hang Out, το κέντρο διαχείμασης συνοδευτικών σκαφών, το πρόγραμμα Moor to More, η δημιουργία χώρων περπατήματος ανοικτούς σε ντόπιους και ξένους και βέβαια σύντομα θα παρουσιάσουμε ένα Ημερολόγιο Εκδηλώσεων (Events Calendar) που θα περιλαμβάνει μια ποικιλία από δράσεις για ξένους και ντόπιους, με στόχο να κάνει τη Μαρίνα κομμάτι της καθημερινότητας της Ρόδου και, ιδιαίτερα, της τοπικής κοινωνίας.
Τους τελευταίους τρεις μήνες, η Μαρίνα Ρόδου έχει τραβήξει την προσοχή μεγάλων εταιρειών που διαχειρίζονται Mega και Superyachts. Αυτές οι εταιρείες εξετάζουν πλέον πολύ σοβαρά να μεταφέρουν τα σκάφη τους στη Μαρίνα Ρόδου ως μόνιμη βάση, μόλις λήξουν τα τρέχοντα συμβόλαιά τους με Μαρίνες της Δυτικής Μεσογείου και της ευρύτερης περιοχής. Με το πρόγραμμα δράσεων και τις δραστηριοτήτων που ετοιμάζουμε, η Μαρίνα δεν θα είναι πλέον, απλώς ένας τόπος ελλιμενισμού αλλά ένας τόπος κοινωνικής συναναστροφής!
Να σημειωθεί ότι ετοιμάζεται κι ένα Brand Village με εμπορικά καταστήματα. Με αυτά, θέλουμε να δείξουμε στο διεθνές κοινό, ότι όσοι έρθουν με τα σκάφη τους, αξίζει να προτιμήσουν την Ρόδο και την Μαρίνα! Το θετικό στοιχείο είναι ότι οι νέοι ιδιοκτήτες είναι του χώρου κι έχουν γνώση του θέματος. Πρόκειται για Ισραηλινούς επιχειρηματίες οι οποίοι εδώ και 15-20 χρόνια αφήνουν τα σκάφη τους στο νησί (κατά τους χειμερινούς μήνες).


• Η Ρόδος, διαθέτει τα εχέγγυα να αναδειχθεί σε έναν σύγχρονο προορισμό για το Yachting –παρά τα προβλήματα, τα διάφορα εμπόδια και την γραφειοκρατία;
Πράγματι, υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα και εμπόδια. Π.χ. πολλά μεγάλα σκάφη τα οποία έρχονται στο νησί της Ρόδου, δεν ξέρουν πόσες μέρες μπορούν να μείνουν στην Κολόνα και τι θα συναντήσουν εκεί, καθώς είναι ένας μεικτός προορισμός. Για το Μανδράκι δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια ενώ το λιμάνι δεν μπορεί να φιλοξενήσει θαλαμηγά για πάνω από μία ή δύο ημέρες (λόγω των κρουαζιεροπλοίων, των φορτηγών και τα επιβατηγά).
Συνεπώς, δεν είναι προορισμός που θα μπορούσε να προσφέρει τις υπηρεσίες που απαιτούν τα Superyachts. Από τώρα και στο εξής, σχεδιάζουμε στα νέα δεδομένα, ενώ παράλληλα, αυξάνεται ο στόλος των επαγγελματικών σκαφών και η Ρόδος γίνεται –αυτό που λέμε: Charter-Base (όπου έρχονται οι πελάτες για διακοπές μιας έως δύο εβδομάδων). Ήδη εννέα εταιρείες που υπήρχαν στην Μαρίνα, αναπτύσσονται με το δεδομένο ότι υπάρχει η σιγουριά του χώρου για την εξυπηρέτηση των σκαφών τους και τον χειμώνα. Σε αυτό βοηθάει και η ιδιότητά μου, ως ‘Leader της Επιτροπής External Relations / Image of Yachting της European Committee for Professional Yachting’ που έχω επαφές για μεγάλα σκάφη –που θα έχουν περισσότερες υπηρεσίες.
• Είχατε μιλήσει για τα προβλήματα για το Yachting στην Ελλάδα.
Το Yachting είναι η μόνη δραστηριότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου η Ελλάδα δεν έχει εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Στο κομμάτι της διακίνησης σκαφών, η Ελλάδα παραβαίνει (συστηματικά) περί τις 18 βασικές κοινοτικές οδηγίες(!). Κι αυτό γιατί στο Yachting κάνει κουμάντο το Λιμενικό Σώμα, ενώ εκδηλώνεται μια ευθυνοφοβία και μια πολυνομία, την οποία το εκάστοτε Λιμεναρχείο ανά την Ελλάδα, την μεταφράζει όπως θέλει.
Για να καταλάβετε, ο θαλάσσιος τουρισμός διέπεται από έναν νόμο του 1922 όπου έχει ενσωματωθεί ο μισός, ποινικός κώδικας. Ωστόσο, είμαστε σε επαφή με τα αρμόδια υπουργεία και τις αρχές, αναζητώντας λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν και κυρίως στο νομοθετικό πλαίσιο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου