Ειδήσεις

ΕΣΥ: Τα τρία κριτήρια στην αξιολόγηση του προσωπικού – Τι θα πρέπει να κάνουν οι Διοικητές Νοσοκομείων

Αξιολόγηση όχι μόνο των υπηρεσιών υγείας και της λειτουργίας των νοσοκομείων, αλλά και του προσωπικού πραγματοποιείται με τη νέα διαδικασία που έχει ξεκινήσει από το υπουργείο υγείας.

Μία διαδικασία κατά την οποία οι ασθενείς που έχουν νοσηλευτεί σε δημόσιο νοσοκομείο καλούνται να βαθμολογήσουν σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα, το σύστημα υγείας μέσα από ένα sms που έρχεται στο κινητό τους.

Παρότι αρχικά η κυβέρνηση αλλά και η ηγεσία του υπουργείου υγείας είχαν υποστηρίξει ότι δεν θα γίνει αξιολόγηση του προσωπικού μέσα από αυτή τη διαδικασία, τελικώς ένα πολύ μεγάλο μέρος των ερωτήσεων αφορά στους εργαζομένους στα δημόσια νοσοκομεία.

Γεγονός που θα οδηγήσει σε συμπεράσματα αλλά και σε μέτρα στη συνέχεια.

Αξιολόγηση για ευγένεια, πληροφόρηση και φροντίδα
Ενδεικτικά κάποιες από τις ερωτήσεις που καλούνται να απαντήσουν οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν έστω και για μία ημέρα στο ΕΣΥ αναφέρουν:

-«Το ιατρικό προσωπικό σας αντιμετώπιζε με ευγένεια και σεβασμό;

-Όταν είχατε σημαντικές ερωτήσεις προς τους νοσηλευτές σχετικά με τη νοσηλευτική φροντίδα, λαμβάνετε απαντήσεις που μπορούσατε να κατανοήσετε;
-Οι νοσηλευτές που σας φρόντιζαν αφιέρωναν αρκετό χρόνο σε εσάς;

-Οι θεράποντες ιατροί αφιέρωναν αρκετό χρόνο σε εσάς;

-Αν ένα μέλος της οικογένειάς σας ή κάποιο άλλο κοντινό σας πρόσωπο ήθελε να μιλήσει με μέλη του προσωπικού, είχε τη δυνατότητα να το κάνει;»

Πρόκειται για ορισμένες μόνο ερωτήσεις μέσα από τις οποίες θα προκύψουν κρίσιμα συμπεράσματα που θα αφορούν στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των δημοσίων νοσηλευτικών ιδρυμάτων και αναμένεται να καθορίσουν τις περαιτέρω κινήσεις των διοικητών νοσοκομείων.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, εάν διαπιστωθεί ότι σε συγκεκριμένες κλινικές παρατηρείται συστηματική αδιαφορία του προσωπικού προς τους ασθενείς και τα παράπονα είναι πολλά, τότε θα κληθούν οι διοικητές των νοσηλευτικών ιδρυμάτων να προχωρήσουν αρχικώς σε συστάσεις προς τους εργαζομένους ώστε να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους προς τους νοσηλευόμενους.

Εάν και πάλι οι διαμαρτυρίες και οι δυσαρέσκειες είναι πολλές, αναμένεται να ακολουθήσει άλλη διαδικασία και μέτρα, ώστε να βελτιωθεί η εικόνα μιας κλινικής. Βέβαια στο πλαίσιο αυτό οι εργαζόμενοι μέσα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα έχουν διαμηνύσει ότι πολλά φαινόμενα στο σύστημα υγείας οφείλονται και στη δραματική έλλειψη προσωπικού που υπάρχει, γεγονός που δεν αφήνει περιθώριο σε γιατρούς και νοσηλευτές να απασχολούνται για αρκετή ώρα με τους νοσηλευόμενους.

Ένα επιχείρημα που φαίνεται να αναγνωρίζει η ηγεσία του υπουργείου υγείας, δεν αποδέχεται ωστόσο ειδικά σε σχέση με ζητήματα συμπεριφοράς, όπως αναφέρουν πληροφορίες.

Γι’ αυτό και σε ακραίες περιπτώσεις αναμένεται να εκδοθούν ακόμη και οδηγίες προς τους εργαζομένους για το πώς θα πρέπει να φροντίζουν τους ασθενείς.

Οι σχετικές οδηγίες που θα δοθούν από τις διοικήσεις και η υιοθέτησή τους από το προσωπικό, αναμένεται να κρίνουν ακόμα και την ίδια τη θέση των διοικητών στο ΕΣΥ.

Εξάλλου το υπουργείο υγείας έχει διαμηνύσει πως αν δεν υπάρξει βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μετά τα συμπεράσματα της αξιολόγησης, θα βλέπουν την πόρτα εξόδου ακόμα οι ίδιοι οι διοικητές νοσοκομείων παρότι έχουν περάσει από τη διαδικασία του ΑΣΕΠ.

Πηγή: ethnos.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου