ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικοί έλεγχοι ακόμα και 15 χρόνια πίσω

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Μέγεθος γραμμάτων

Εως και 15 χρό­νια πίσω μπο­ρεί να φθά­σει ο έλεγ­χος από τις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές υπό προ­ϋ­πο­θέ­σεις. Μπο­ρεί το Συμ­βού­λιο της Επι­κρα­τεί­ας να έχει βάλει «φρένο» στις πα­ρα­τά­σεις των φο­ρο­λο­γι­κών χρή­σε­ων και να έχει κρί­νει ότι οι υπο­θέ­σεις πα­ρα­γρά­φο­νται στην πε­ντα­ε­τία, εντού­τοις υπάρ­χουν πε­ρι­πτώ­σεις που ο έλεγ­χος επε­κτεί­νε­ται στη 10ετία αλλά και στη 15ετία.

Η Διεύ­θυν­ση Επί­λυ­σης Δια­φο­ρών (ΔΕΔ) απέρ­ρι­ψε προ­σφυ­γή φο­ρο­λο­γου­μέ­νης η οποία ζή­τη­σε την ακύ­ρω­ση του ελέγ­χου και των προ­στί­μων που της επι­βλή­θη­καν επι­κα­λού­με­νη την από­φα­ση του ΣτΕ για πα­ρα­γρα­φή της υπό­θε­σής της, κα­θό­τι είχε πα­ρέλ­θει το χρο­νι­κό διά­στη­μα (πε­ντα­ε­τία) που είχε δι­καί­ω­μα η φο­ρο­λο­γι­κή αρχή να την ελέγ­ξει. Ωστό­σο, ο έλεγ­χος δια­πί­στω­σε ότι για τις ελεγ­χό­με­νες χρή­σεις η φο­ρο­λο­γού­με­νη δεν είχε υπο­βά­λει φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις, με απο­τέ­λε­σμα ο έλεγ­χος να επε­κτα­θεί στη 15ετία. Στην εν λόγω φο­ρο­λο­γού­με­νη δια­πι­στώ­θη­κε προ­σαύ­ξη­ση πε­ριου­σί­ας που δεν είχε δη­λω­θεί ποτέ στην Ελ­λά­δα. Μά­λι­στα, η ελεγ­χό­με­νη έβγα­λε την πε­ρί­ο­δο 2013 και 2014 τα ποσά αυτά στο εξω­τε­ρι­κό μέσω πι­στω­τι­κών ιδρυ­μά­των.

Η νο­μο­θε­σία λοι­πόν ορί­ζει ότι:

• Σε πε­ρί­πτω­ση που δεν έχει υπο­βλη­θεί δή­λω­ση στη φο­ρο­λο­γία ει­σο­δή­μα­τος ισχύ­ει 15ετής πα­ρα­γρα­φή. Αυτό ση­μαί­νει ότι η εφο­ρία μπο­ρεί να ελέγ­ξει τις χρή­σεις από το 2006 και εφε­ξής.

• Εφό­σον από συ­μπλη­ρω­μα­τι­κά στοι­χεία που πε­ρι­ήλ­θαν σε γνώση των φο­ρο­λο­γι­κών αρχών εξα­κρι­βώ­νε­ται ότι το ει­σό­δη­μα του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου υπερ­βαί­νει αυτό που είχε δη­λω­θεί, ισχύ­ει 10ετής πα­ρα­γρα­φή. Τα συ­μπλη­ρω­μα­τι­κά στοι­χεία μπο­ρούν να προ­έρ­χο­νται, για πα­ρά­δειγ­μα, από τρά­πε­ζες του εξω­τε­ρι­κού, στις οποί­ες η φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση δεν θα μπο­ρού­σε να έχει πρό­σβα­ση.

• Αντί­θε­τα, η Ολο­μέ­λεια του ΣτΕ έχει κρί­νει ότι τα στοι­χεία για τα υπό­λοι­πα και τις κι­νή­σεις των τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών στην ημε­δα­πή, ανε­ξαρ­τή­τως αν αυτά στοι­χειο­θε­τούν την από­κτη­ση ει­σο­δή­μα­τος, δεν απο­τε­λούν «συ­μπλη­ρω­μα­τι­κά στοι­χεία», δη­λα­δή δεν μπο­ρούν να δι­καιο­λο­γή­σουν την πα­ρά­τα­ση της πε­ντα­ε­τούς πα­ρα­γρα­φής σε δε­κα­ε­τή. Και αυτό καθώς οι ελεγ­κτι­κές αρχές έχουν τη δυ­να­τό­τη­τα πρό­σβα­σης στις κι­νή­σεις των τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών.

• Επί­σης, εφό­σον η δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος ή τα έντυ­πα και οι κα­τα­στά­σεις που τη συ­νο­δεύ­ουν απο­δει­κνύ­ο­νται ανα­κρι­βή, ισχύ­ει επί­σης η 10ετής πα­ρα­γρα­φή.

Τα εμ­βά­σμα­τα

Φο­ρο­λο­γού­με­νη ζή­τη­σε ακύ­ρω­ση προ­στί­μων και τε­λι­κά βρέ­θη­κε να οφεί­λει στην εφο­ρία επι­πλέ­ον 274.689 ευρώ.

Κατά τον έλεγ­χο φο­ρο­λο­γου­μέ­νης οι ελεγ­κτές εντό­πι­σαν εμ­βά­σμα­τα ύψους 355.500 ευρώ κατά τα έτη 2012 και 2013 και παρά το γε­γο­νός ότι είχε πα­ρέλ­θει η πε­ντα­ε­τία που πα­ρα­γρά­φο­νται οι φο­ρο­λο­γι­κές υπο­θέ­σεις, της επι­βλή­θη­καν φόροι και πρό­στι­μα 274.689 ευρώ.

Από τον διε­νερ­γη­θέ­ντα έλεγ­χο στη φο­ρο­λο­γού­με­νη συ­ντά­χθη­κε έκ­θε­ση ελέγ­χου φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος και εκ­δό­θη­καν στο όνομα της προ­σφεύ­γου­σας οι ορι­στι­κές πρά­ξεις οι­κο­νο­μι­κών ετών 2013 και 2014 (δια­χει­ρι­στι­κές χρή­σεις 2012 και 2013), σύμ­φω­να με τις οποί­ες:

• Για τη χρήση 2012 εντο­πί­στη­καν εμ­βά­σμα­τα στο εξω­τε­ρι­κό ύψους 143.000 ευρώ.

• Για τη χρήση 2013 εντο­πί­στη­καν εμ­βά­σμα­τα ύψους 212.500 ευρώ.

Οπως το­νί­ζε­ται στην έκ­θε­ση της ΔΕΔ, «επει­δή η προ­σφεύ­γου­σα δεν έχει υπο­βά­λει δη­λώ­σεις φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος για τις δια­χει­ρι­στι­κές χρή­σεις 2012 και 2013 (οικ. έτη 2013 και 2014), το δι­καί­ω­μα του Δη­μο­σί­ου να κοι­νο­ποι­ή­σει φύλλα ελέγ­χου ή πρά­ξεις κα­τα­λο­γι­σμού φόρου πα­ρα­γρά­φε­ται μετά την πά­ρο­δο δε­κα­πέ­ντε ετών από τη λήξη της προ­θε­σμί­ας για την επί­δο­ση της δή­λω­σης. Ως εκ τού­του, ο ισχυ­ρι­σμός της προ­σφεύ­γου­σας περί “πα­ρα­γρα­φής του δι­καιώ­μα­τος του Δη­μο­σί­ου προς επι­βο­λή του φόρου, με την έκ­δο­ση και την κοι­νο­ποί­η­ση της κα­τα­λο­γι­στι­κής του φόρου πρά­ξης” δεν ευ­στα­θεί και απορ­ρί­πτε­ται ως νόμω και ουσία αβά­σι­μο».

Με βάση την από­φα­ση της ΔΕΔ και των ελεγ­κτών κα­τα­λο­γί­σθη­καν σε βάρος της προ­σφεύ­γου­σας:

• Για το έτος 2013: Ποσό φόρου ει­σο­δή­μα­τος 51.770,00 ευρώ, πλέον 62.124,00 ευρώ (πρό­σθε­τος φόρος/πρό­στι­μο), ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης ποσού 5.720,00 ευρώ, ήτοι συ­νο­λι­κά 119.614,00 ευρώ.

• Για το έτος 2014: Ποσό φόρου ει­σο­δή­μα­τος 66.625,00 ευρώ, πλέον 79.950,00 ευρώ (πρό­σθε­τος φόρος/πρό­στι­μο), ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης ποσού 8.500,00 ευρώ, ήτοι συ­νο­λι­κά 155.075,00 ευρώ.

Επί της ου­σί­ας για ποσό αδή­λω­των ει­σο­δη­μά­των ύψους 355.500 ευρώ, η εφο­ρία της κα­τα­λό­γι­σε πρό­στι­μα που έφθα­σαν στο 77,26% ή δια­φο­ρε­τι­κά στο ποσό των 274.689 ευρώ.

Πηγή kathimerini.gr

#Φορολογικοί#Έλεγχοι#Παραγραφή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.