ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Χαράτσι» ΕΝΦΙΑ σε άνεργους και φτωχούς ιδιοκτήτες

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ

Εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες άνερ­γοι, ανά­πη­ροι, τρί­τε­κνοι και πο­λύ­τε­κνοι φο­ρο­λο­γού­με­νοι με πολύ χα­μη­λά ετή­σια ει­σο­δή­μα­τα κατά το προη­γού­με­νο έτος χά­νουν και φέτος το δι­καί­ω­μα να απαλ­λα­γούν από το 50% ή το 100% του Ενιαί­ου Φόρου Ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των (ΕΝΦΙΑ) και κα­λού­νται να πλη­ρώ­σουν κα­νο­νι­κά ολό­κλη­ρο το δυ­σβά­στα­χτο αυτό φόρο!

Ο λόγος είναι ότι η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων (ΓΓΔΕ) εφάρ­μο­σε και φέτος -με την ανοχή της πο­λι­τι­κής ηγε­σί­ας του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών- ένα «κόλπο» με το οποίο το συ­νο­λι­κό ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα κα­θε­νός από τους φο­ρο­λο­γού­με­νους αυ­τούς «φου­σκώ­νει» υπέρ­με­τρα και εν τέλει εμ­φα­νί­ζε­ται να είναι με­γα­λύ­τε­ρο από το ισχύ­ον κατά πε­ρί­πτω­ση όριο για τη χο­ρή­γη­ση της με­ρι­κής ή ολι­κής απαλ­λα­γής από τον ΕΝΦΙΑ.

Συ­γκε­κρι­μέ­να, η ΓΓΔΕ συ­μπε­ριέ­λα­βε και φέτος στο συ­νο­λι­κό ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νου, το οποίο λαμ­βά­νε­ται υπόψη για να δια­πι­στω­θεί εάν αυτός είναι δι­καιού­χος με­ρι­κής ή ολι­κής απαλ­λα­γής από τον ΕΝΦΙΑ, ακόμη και ει­σο­δή­μα­τα τα οποία είναι έκτα­κτα και μη επα­να­λαμ­βα­νό­με­να όπως οι απο­ζη­μιώ­σεις απο­λύ­σε­ων, καθώς επί­σης και ποσά κοι­νω­νι­κών πα­ρο­χών τα οποία δεν φο­ρο­λο­γού­νται και δεν υπό­κει­νται καν σε ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης, όπως είναι τα επι­δό­μα­τα στή­ρι­ξης τέ­κνων, τα ει­δι­κά επι­δό­μα­τα τρι­τέ­κνων και πο­λυ­τέ­κνων, οι μι­σθοί, οι συ­ντά­ξεις και η πάγια αντι­μι­σθία ολικά τυ­φλών και κι­νη­τι­κά ανα­πή­ρων σε πο­σο­στό άνω του 80%!

Στο συ­νο­λι­κό ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νου που ελή­φθη υπόψη για να δια­πι­στω­θεί εάν δι­καιού­ται ή όχι την απαλ­λα­γή από τον ΕΝΦΙΑ συ­νυ­πο­λο­γί­στη­καν επί­σης τα επι­δό­μα­τα ανερ­γί­ας, το ΕΚΑΣ και τα προ­νοια­κά επι­δό­μα­τα των ανα­πή­ρων!

Ολα αυτά τα ποσά προ­στέ­θη­καν στα λοιπά ει­σο­δή­μα­τα των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων τα οποία υπό­κει­νται κα­νο­νι­κά σε φόρο ή φο­ρο­λο­γού­νται αυ­το­τε­λώς, δη­λα­δή στους μι­σθούς, τις συ­ντά­ξεις, τα ενοί­κια, τα κέρδη από επι­χει­ρή­σεις, τους τό­κους κα­τα­θέ­σε­ων κ.λπ. Στη συ­νέ­χεια, σε πάρα πολ­λές πε­ρι­πτώ­σεις, προ­στέ­θη­κε στο άθροι­σμα που προ­έ­κυ­ψε και τυχόν επι­πλέ­ον δια­φο­ρά ει­σο­δή­μα­τος λόγω υψη­λών τεκ­μη­ρί­ων δια­βί­ω­σης!

Ετσι, στις πε­ρισ­σό­τε­ρες πε­ρι­πτώ­σεις φτω­χών οι­κο­γε­νειών, σύμ­φω­να με τον Ελεύ­θε­ρο Τύπο, τα συ­νο­λι­κά ποσά «κα­θα­ρού ετή­σιου οι­κο­γε­νεια­κού ει­σο­δή­μα­τος» φού­σκω­σαν υπέρ­με­τρα, σε εξω­πραγ­μα­τι­κά επί­πε­δα, και ξε­πέ­ρα­σαν τα σχε­τι­κά χα­μη­λά όρια ετή­σιου οι­κο­γε­νεια­κού ει­σο­δή­μα­τος που έχουν τεθεί ως προ­ϋ­πο­θέ­σεις για τη χο­ρή­γη­ση των απαλ­λα­γών από τον ΕΝΦΙΑ σε κοι­νω­νι­κά ευ­πα­θείς ομά­δες του πλη­θυ­σμού της χώρας.

Το τε­λι­κό απο­τέ­λε­σμα είναι να κα­λού­νται να πλη­ρώ­σουν ολό­κλη­ρο το ποσό του ΕΝΦΙΑ εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες φτω­χοί Ελ­λη­νες πο­λί­τες, οι οποί­οι στη συ­ντρι­πτι­κή τους πλειο­ψη­φία έχουν πλη­γεί από τα σκλη­ρά μέτρα λι­τό­τη­τας των Μνη­μο­νί­ων της πε­ριό­δου 2010-2016.

Ει­δι­κό­τε­ρα με την υπ’ αριθ­μόν ΠΟΛ. 1212/24-9-2015 από­φα­ση για τον κα­θο­ρι­σμό της δια­δι­κα­σί­ας χο­ρή­γη­σης απαλ­λα­γών από τον ΕΝΦΙΑ προ­βλέ­πε­ται ότι:

1. Δι­καιού­χος απαλ­λα­γής από το 50% του ΕΝΦΙΑ είναι κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νος που πλη­ροί τις εξής προ­ϋ­πο­θέ­σεις:

α. Το συ­νο­λι­κό ετή­σιο κα­θα­ρό οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα του προη­γού­με­νου έτους δεν έχει υπερ­βεί τις 9.000 ευρώ, προ­σαυ­ξη­μέ­νο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύ­ζυ­γο και για κάθε εξαρ­τώ­με­νο μέλος της οι­κο­γέ­νειας.

β. Το σύ­νο­λο της επι­φά­νειας των κτι­σμά­των τα οποία κα­τέ­χει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος και τα λοιπά μέλη της οι­κο­γέ­νειάς του δεν υπερ­βαί­νει τα 150 τε­τρα­γω­νι­κά μέτρα.

γ. Η συ­νο­λι­κή αντι­κει­με­νι­κή αξία των κτι­σμά­των και των εντός σχε­δί­ων πό­λε­ων οι­κο­πέ­δων που κα­τέ­χει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος ή η οι­κο­γέ­νειά του δεν υπερ­βαί­νει τα 85.000 ευρώ αν πρό­κει­ται για άγαμο, τα 150.000 ευρώ αν πρό­κει­ται για έγ­γα­μο χωρίς παι­διά και τα 200.000 ευρώ αν πρό­κει­ται για έγ­γα­μο με ένα ή δύο εξαρ­τώ­με­να τέκνα.

2. Στις οι­κο­γέ­νειες που είναι τρί­τε­κνες ή πο­λύ­τε­κνες ή πε­ρι­λαμ­βά­νουν ανά­πη­ρα άτομα κατά πο­σο­στά 80% και άνω θα χο­ρη­γεί­ται πλή­ρης απαλ­λα­γή από τον ΕΝΦΙΑ υπό τις ακό­λου­θες προ­ϋ­πο­θέ­σεις:

α. Το συ­νο­λι­κό ετή­σιο κα­θα­ρό οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα του προη­γού­με­νου έτους δεν έχει υπερ­βεί τις 12.000 ευρώ, προ­σαυ­ξη­μέ­νο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύ­ζυ­γο και κάθε εξαρ­τώ­με­νο μέλος και

β. το σύ­νο­λο της επι­φά­νειας των κτι­σμά­των στα οποία κα­τέ­χουν δι­καιώ­μα­τα πλή­ρους ή υψη­λής κυ­ριό­τη­τας ή επι­καρ­πί­ας ο υπό­χρε­ος υπο­βο­λής δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, η σύ­ζυ­γος και τα εξαρ­τώ­με­να τέκνα της οι­κο­γέ­νειάς του δεν υπερ­βαί­νει τα 150 τε­τρα­γω­νι­κά μέτρα.

enikonomia.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.