Τοπικές Ειδήσεις

Δύσκολες διαπραγματεύσεις για να επιτευχθούν καλές κρατήσεις στην αρχή και στο τέλος της σεζόν

Γράφει ο
Νεκτάριος Καλογήρου

Το 2019 φέρνει μια δύσκολη τουριστική περίοδο σε επίπεδο διαπραγμάτευσης. Αν και τα μηνύματα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου ήταν θετικά, ακολούθησε ο Ιανουάριος που λίγο «έκοψε τα πόδια» των επιχειρηματιών του τουρισμού που υπολόγιζαν σε καλύτερες πληρότητες κατά την εκκίνηση και τη λήξη της σεζόν.
Ο μήνας απέρχεται με σημαντική μείωση των προκρατήσεων σε σύγκριση με πέρυσι και αυτό ως εικόνα ήδη έχει αρχίσει να προκαλεί τα αντανακλαστικά της τοπικής βιομηχανίας.
Στον αντίποδα του μαζικού τουρισμού, οι ειδικές μορφές τουρισμού φέρνουν καλά μηνύματα και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα στη διεθνή έκθεση BOOT, που ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή στο Ντίσελντορφ.
Η μείωση στις κρατήσεις Ιανουαρίου εντοπίσθηκε από τους ξενοδόχους που δουλεύουν κυρίως με οικογενειακά πακέτα διακοπών. «Οι κρατήσεις του φετινού Ιανουαρίου δεν έχουν καμία σχέση με εκείνες του περυσινού» εξήγησε προς τη “δημοκρατική” ο ξενοδόχος Αλέξανδρος Πασσάλης και εκτίμησε ότι γενικά η σεζόν δεν θα είναι καθόλου εύκολη. Οι επιχειρηματίες του τουρισμού θα κληθούν να κάνουν στρατηγικά σωστές κινήσεις, ώστε να αποφύγουν τα περυσινά λάθη που είχαν οδηγήσει στο να υπάρχουν κενά δωμάτια ξενοδοχείων κατά το μήνα Αύγουστο.
Κληθείς να απαντήσει στο ίδιο θέμα, γνωστός Ρόδιος ξενοδόχος (που θέλει να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας) τόνισε ότι «το κάθε «μαγαζί» είναι ξεχωριστό, όμως η γενική εικόνα είναι αυτή που περιέγραψε ο κ. Πασσάλης. Υπάρχει καθίζηση των προκρατήσεων, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα δούμε δραματικές αλλαγές στις αφίξεις. Εκείνο που αλλάζει είναι η διαπραγματευτική θέση των ξενοδόχων και αυτό δεν είναι καλό για τον κλάδο, αλλά ούτε και για την αγορά».
Γενικά, τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα εξακολουθούν να λειτουργούν ως δίχτυ ασφαλείας για τον τοπικό τουρισμό, καθώς οι επιτελείς τους εργάζονται νυχθημερόν ώστε να επιτύχουν για την επερχόμενη σεζόν τη μέγιστη δυνατή πληρότητα στις καλύτερες δυνατόν τιμές. Το μεγάλο στοίχημα όλων, που φαίνεται πως κι εφέτος δεν θα κερδηθεί, είναι η αύξηση της πληρότητας κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο. Σε ό,τι αφορά την πληρότητα των καταλυμάτων κατά το μήνα Οκτώβριο, αυτή θα οριστικοποιηθεί στη διάρκεια του θέρους, όταν οι ανταγωνίστριες Τουρκία και Αίγυπτος θα έχουν κάνει stop sales.

Ανεβαίνουν
τα θαλάσσια σπορ
Η έκθεση του Ντίσελντορφ είναι η πιο σημαντική σε ό,τι αφορά το θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και τις θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες.
«Βλέπουμε πως για τη Ρόδο έρχεται μια καλή χρονιά για τα θαλάσσια σπορ» δήλωσε προς τη ‘δημοκρατική’ από τη BOOT όπου βρισκόταν ο κ. Tobias Gottfried, ιδιοκτήτης κέντρου wind & kite surf στην περιοχή Θεολόγου. Οι κρατήσεις έρχονται κυρίως από τους γερμανόφωνους λαούς (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία) και ηλικίες από 20 έως 35 ετών. Η Ρόδος είναι ανεγνωρισμένο κέντρο σε όλη την Ευρώπη και αποτελεί πραγματική πρόκληση για τους λάτρεις της σανίδας. Ολοι τους, ξεκινούν πάντα απολαμβάνοντας τις υποδομές που υπάρχουν κοντά στο ξενοδοχείο τους και ακολούθως δοκιμάζουν όλες τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού. Ιαλυσός, Θεολόγος, Φάνες, Πρασονήσι βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών.
Στην προκειμένη περίπτωση ισχύει το «όσοι περισσότεροι, τόσο το καλύτερο». Η δημιουργία σοβαρών και μεγάλων κέντρων θαλάσσιων σπορ μόνο οφέλη δημιουργεί για τον τόπο. Μάλιστα φέτος, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, όλοι οι επαγγελματίες του συγκεκριμένου κλάδου έχουν ήδη λάβει στα χέρια τους την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας (πέρυσι η ίδια άδεια είχε χορηγηθεί στα μέσα του Ιουνίου).

Πού υστερεί η Ρόδος
Οι ανοιξιάτικες βροχές των τελευταίων ετών στη Ρόδο έχουν δημιουργήσει ένα θέμα για τους λάτρεις των θαλάσσιων σπορ.
Εξαιτίας αυτής της πιθανότητας είναι πολλοί εκείνοι που επιλέγουν να κατευθυνθούν προς την Αίγυπτο, όπου εκεί η Ανοιξη υπόσχεται πιο ζεστές και κυρίως στεγνές ημέρες.
Η Αίγυπτος αναγεννήθηκε από τις στάχτες της και σήμερα είναι ίσως ο σημαντικότερος προορισμός για τέτοιου είδους δραστηριότητες.
Αυτό φάνηκε και από την παρουσία που είχε στη μεγάλη τουριστική έκθεση του Ντίσελντορφ. Ολόκληρη η Αραβική Δημοκρατία είχε επενδύσει για τη δημιουργία του περιπτέρου, στοιχείο που δείχνει και το πόσο η χώρα αυτή ενδιαφέρεται για την στήριξη των επιμέρους τουριστικών της προϊόντων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι τιμές των τουριστικών πακέτων της Αιγύπτου είναι εξαιρετικά χαμηλές και αδύνατον να της ανταγωνιστεί μια οποιαδήποτε ελληνική επιχείρηση.
«Εμείς δεν μπορούμε να μπούμε στη λογική ανταγωνισμού των τιμών. Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε αυτές τις τιμές όχι μόνο λόγω της υψηλής φορολογίας που έχουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αλλά και επειδή δεν θέλουμε να πωλούνται τα πακέτα τουρισμού για τη Ρόδο σε τόσο χαμηλές τιμές».
Η δήλωση έγινε από τον κ. Gottfried που ωστόσο συμπλήρωσε «υπάρχουν πρακτικές που ακολουθούνται στην Αίγυπτο και πρέπει να τις υιοθετήσουμε.
Το να διατηρούμε τις παραλίες καθαρές όλο το χρόνο, το να συνεργαζόμαστε σε θέματα marketing, όπως και να προωθηθεί η δημιουργία μεγάλων event με επίκεντρο τις ακτές είναι δράσεις που είναι πια απαραίτητο να γίνουν. Το ζητούμενο είναι να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας διασκέδαση μαζί με τις διακοπές τους».

Μια συνεργασία –
παράδειγμα ορθής πρακτικής
Αξιο αναφοράς είναι το παράδειγμα ορθής πρακτικής και συνεργασίας που έχουν επιτύχει οι κύριοι Αλέξανδρος Πασσάλης και Tobias Gottfried. Ο ένας είναι ξενοδόχος κι ο άλλος ιδιοκτήτης κέντρου θαλάσσιων σπορ. Οι δυο τους δούλεψαν μαζί, έθεσαν στόχους από κοινού και σήμερα έχουν καταφέρει σπουδαία επιτεύγματα για την περιοχή Θεολόγου.
«Γενικά οι συνεργασίες είναι πάντα δύσκολες, όμως ταυτόχρονα είναι και μια πρόκληση. Με τον Toby θελήσαμε να δουλέψουμε ώστε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μια ολοκληρωμένη εμπειρία και αυτό το έχουμε καταφέρει».
Στην περιγραφή του ο κ. Αλέξανδρος Πασσάλης έδωσε και συγκεκριμένα αριθμητικά μεγέθη. «Στο Alex Beach φιλοξενούμε κάθε σεζόν 13000 – 14000 κόσμο. Ως μονάδα έχουμε προβληθεί, μεταξύ των άλλων δυνατοτήτων, για την παροχή υπηρεσιών fitness, yoga και kite surf. Ετσι περίπου το 8% των επισκεπτών μας έρχονται έχοντας κατά νου να κάνουν θαλάσσια σπορ.
Οι πελάτες αυτοί είναι πιστοί, έρχονται κάθε χρόνο και διαμένουν από μία έως τρεις εβδομάδες. Οπότε όπως καταλαβαίνετε η πρόκληση είναι να τους κρατήσουμε κοντά μας, προσφέροντας τους κάθε φορά κάτι καινούριο ώστε να μας επιλέγουν ξανά και ξανά» τόνισε ο κ. Πασσάλης.
Ο κ. Tobias Gottfried στο ίδιο πνεύμα συμπλήρωσε ότι «σε αυτές τις περιπτώσεις το κέρδος δεν είναι ο σκοπός. Πρέπει να οργανώνεις δραστηριότητες για να ευχαριστήσεις τους ανθρώπους που σε τίμησαν με την επιλογή τους, χωρίς να σκέφτεσαι ότι κάθε φορά πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει οικονομικό όφελος.
Ετσι, με ειλικρίνεια και με το ελληνικό πνεύμα της φιλοξενίας, οι επισκέπτες μας γίνονται φίλοι και μας αναζητούν κάθε φορά που επιλέγουν διακοπές στο νησί».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου