Ο όμιλος Βασιλάκη είναι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των χρηματιστηριακών αναλυτών το πρώτο «θύμα» του κορονοϊού μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων χωρίς φυσικά να είναι και το μόνο θύμα. Όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις επηρεάζονται αρνητικά, αλλά ιδιαίτερα αρνητική είναι η επίπτωση στις αεροπορικές εταιρίες λόγω περιορισμού των αεροπορικών μετακινήσεων.

Ο όμιλος Βασιλάκη είναι ιδιοκτήτης της εταιρίας Aegean Airlines η οποία έχει ουσιαστικά το μονοπώλιο των αερομεταφορών στην Ελλάδα και αντιμετωπίζει ήδη όπως και όλες οι αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως προβλήματα ακυρώσεων κρατήσεων αλλά και περιορισμού της ζήτησης για αεροπορικά εισιτήρια.

Σε μια προσπάθεια περιορισμού των απωλειών η εταιρία ανακοίνωσε ότι δεν θα χρεώνει ακυρωτικά αν κάποιος αλλάξει το εισιτήριο του για μεταγενέστερη ημερομηνία. Αυτό ενδεχομένως να μεταφέρει κάποια από τα έσοδα που χάνονται σήμερα στο μέλλον, αλλά δεν μπορεί να αποκαταστήσει τη μείωση της ζήτησης.

Δεδομένου μάλιστα ότι λόγω των πολύ ακριβότερων τιμών των εισιτηρίων της Aegean από τα εισιτήρια των low cost αεροπορικών εταιριών όπως της Easy jet και της  Ryanair, οι νεώτεροι επιβάτες που κινδυνεύουν λιγότερο από τον κορονοϊό και δεν ρισκάρουν να ταξιδέψουν, προτιμούν τις φθηνότερες εταιρίες, ενώ τα στελέχη επιχειρήσεων και οι επαγγελματίες που χρησιμοποιούν συνήθως την Aegean αναβάλουν τις μετακινήσεις τους. Όπως έχει παρατηρηθεί διεθνώς, οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες αντιμετωπίζουν μικρότερο πρόβλημα από τις υψηλού κόστους. Συνεπώς η Aegean ως υψηλού κόστους εταιρία θα έχει μεγαλύτερο πρόβλημα από τις φθηνότερες ανταγωνίστριες στις διεθνείς πτήσεις. Αυτό φάνηκε ήδη ξεκάθαρα στις κινεζικές αεροπορικές εταιρίες όταν η φθηνή Spring Airlines κατάφερε να ξεπεράσει τους κολοσσούς της κινεζικής αγοράς αεροπορικών υπηρεσιών.

Όσον αφορά δε στις εσωτερικές πτήσεις στις οποίες ο όμιλος Βασιλάκη  διαθέτει σχεδόν το μονοπώλιο (με εξαίρεση κάποιες μικρές ανταγωνίστριες που δεν διαθέτουν μερίδιο αγοράς) η μείωση των αεροπορικών μετακινήσεων θα επηρεάσει καθοριστικά τα έσοδα. Όσοι χρειάζεται να μετακινηθούν εντός των συνόρων επιλέγουν πλέον να κινηθούν οδικά με ΙΧ ενώ τα καράβια θεωρούνται λιγότερα επικίνδυνα διότι διαθέτουν εξωτερικούς χώρους.

Ο όμιλος Βασιλάκη πάντως έχει ακόμη ένα πρόβλημα το οποίο προέρχεται από τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων της Hertz την οποία διαχειρίζεται στην Ελλάδα η εταιρία Autohellas που ανήκει στον όμιλο. Οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων αναμένεται ότι θα περιοριστούν όχι μόνο λόγω μείωσης του τουρισμού αλλά και εξαιτίας του σημαντικού περιορισμού των επαγγελματικών ταξιδιών που πραγματοποιούν στελέχη ξένων επιχειρήσεων προς την Ελλάδα.

Οι τιμές των μετοχών και των δυο εταιριών, οι οποίες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Αθήνας υφίστανται καθημερινά πολύ μεγάλες πιέσεις από τις μαζικές πωλήσεις.

Φυσικά ο κορονοϊός θα πλήξει και πολλές άλλες επιχειρήσεις με τον τουρισμό να είναι ο κλάδος με τις πιο προφανείς απώλειες.  Οι τουριστικοί επιχειρηματίες ελπίζουν σε μια γρήγορη αντιμετώπιση του προβλήματος θέτοντας ως ορόσημο για το μέγεθος των επιπτώσεων το καθολικό και το ορθόδοξο Πάσχα που σηματοδοτούν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ