Ατάκτως Ερριμμένα

Ανισες ευκαιρίες

Η επιτυχία των μαθητών στις Πανελλαδικές , όπως προκύπτει από την έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης, συσχετίζεται με το προφίλ της οικογένειας και  ότι το εκπαιδευτικό σύστημα αναπαράγει τις υφιστάμενες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες περιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό την κοινωνική και εκπαιδευτική κινητικότητα των φοιτητών. Σε ακριτικές, απομακρυσμένες, αγροτικές περιοχές σε όλη τη χώρα-  για παράδειγμα- είναι προφανές πως μαθητές ξεκινούν από μειονεκτική θέση σε σχέση με εκείνους των μεγάλων πόλεων για ένα εισιτήριο για τα ΑΕΙ, και δη στα πιο αναγνωρισμένα και υψηλής ζήτησης πανεπιστημιακά τμήματα. Παιδιά που δεν έχουν την δυνατότητα  φροντιστηρίων. Οσων τουλάχιστον από αυτά δεν έχουν αναγκαστεί να μετακομίσουν για τον σκοπό αυτό σε μεγαλουπόλεις. Γενικότερα οι μη προνομιούχες οικογένειες έχουν να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος των ιδιωτικών φροντιστηρίων που έχει γίνει δυσβάστακτο, ιδιαίτερα σε περιόδους αλλεπάλληλων κρίσεων (δεκαετής οικονομική κρίση, πανδημία, τρέχουσα αύξηση των τιμών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία). Η αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος να εφαρμόσει αποτελεσματικό μηχανισμό ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές έχουν ανάγκη, ο οποίος μάλιστα θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά στη λογική των διαβαθμισμένων υπηρεσιών των ιδιωτικών φροντιστηρίων, καταδεικνύει τα διαχρονικά προβλήματα της εκπαίδευσης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου