Ειδήσεις

«Παράθυρο ευκαιρίας» για την ελληνική κρουαζιέρα από τον κοροναϊό

Το «χτύπημα» του κοροναϊού αποτιμούν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας και αρκετές «παγώνουν» τα δρομολόγιά τους και αποσύρουν τα πλοία τους από προορισμούς, όπως η Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες. Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μία ευκαιρία για την Ελλάδα, η οποία φαντάζει ένα πολύ καλό plan b για τους εφοπλιστές του κλάδου.

Ειδικότερα, όπως λέει στο Reporter ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων ΝαυτιλίαςΘεόδωρος Κόντες «ο κοροναϊός είναι μία πολύ δυσάρεστη κατάσταση για όλους, καθώς ο κόσμος φοβάται, πτήσεις ακυρώνονται και χάνεται τμήμα των τουριστών. Ωστόσο, θα μπορούσε υπό περιπτώσεις να ευνοήσει την έλευση κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια. Ήδη η Norwegian Cruise Line, η οποία επρόκειτο να δρομολογήσει το Norwegian Spirit στην Ασία, το ακύρωσε και θα έρθει για επτά ημέρες στη χώρα μας, χρησιμοποιώντας τον Πειραιά ως home port».

Πρόκειται, όπως αντιλαμβάνεται κανείς για μία πολύ σημαντική εξέλιξη που ενδέχεται να ωθήσει κι άλλες μεγάλες εταιρείες με προγραμματισμένα δρομολόγια στην Ασία σε ανάλογες αποφάσεις. Η επιλογή, μάλιστα, του Πειραιά ως home port λιμανιού, πράγμα που σημαίνει ότι θα αποτελεί τη βάση εκκίνησης και τερματισμού για το κρουαζιερόπλοιο, ενισχύει τις τοπικές επιχειρήσεις και ανοίγει διόδους και για την αγορά της Αθήνας.

Τα δρομολόγια που ακυρώθηκαν και οι κατευθυντήριες

Η περίπτωση του Diamond Princess (Princess Cruises) στην Ιαπωνία αποτέλεσε «πληγή» για την κρουαζιέρα. Τέσσερα ακόμη κρουαζιερόπλοια και συγκεκριμένα τα World Dream (Dream Cruises), Anthem of Seas (Royal Caribbean), Westerdam (Holland America Line) και Costa Smeralda (Costa Crociere) έχουν τεθεί σε καθεστώς καραντίνας μετά την εμφάνιση πιθανών συμπτωμάτων της επιδημίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι διαχειριστές κρουαζιερόπλοιων είτε έχουν προβεί σε ακυρώσεις είτε έχουν αλλάξει τα δρομολόγια, καθώς τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο επιβάλλουν ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες MSC Cruises, Costa Crociere, Royal Caribbean και άλλες ζήτησαν από τα κρουαζιερόπλοιά τους να μην πιάνουν λιμάνι στην Κίνα.

Από τις αρχές του μήνα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) προχώρησε στη διατύπωση συγκεκριμένων οδηγιών για το πώς πρέπει να κινηθούν οι εταιρείες του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται: «Τα μέλη της CLIA απαγορεύουν την επιβίβαση σε όλα τα άτομα που έχουν ταξιδέψει από την Κίνα, έχουν επισκεφτεί ή έχουν περάσει μέσω αερολιμένα από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο, μέσα σε διάστημα 14 ημερών πριν από την επιβίβασή τους».

Παράλληλα, «τα μέλη της CLIA απαγορεύουν την επιβίβαση σε όλα τα άτομα που, μέσα σε 14 μέρες πριν από την επιβίβασή τους, έχουν έρθει σε επαφή, έχουν βοηθήσει οποιονδήποτε που έχει διαγνωστεί ή ενδέχεται να έχει προσβληθεί από τον κοροναϊό ή που είναι υπό ιατρική παρακολούθηση για πιθανό κρούσμα της επιδημίας».

Τέλος, «τα μέλη της CLIA θα πραγματοποιούν εξονυχιστικούς ελέγχους πριν από την επιβίβαση για λόγους πρόληψης. Εξονυχιστικοί έλεγχοι και η απαραίτητη ιατρική περίθαλψη θα δοθεί και σε οποιονδήποτε φέρει συμπτώματα του κοροναϊού».

Γιώργος Γεωργίου

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου