Τοπικές Ειδήσεις

Μεγάλης σημασίας το συνέδριο για τη βιωσιμότητα των αερομεταφορών

Ενας από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της Δωδεκανησιακής οικονομίας, είναι οι Αερομεταφορές.
Με αφορμή το συνέδριο για τη βιωσιμότητα των Αερομεταφορών, το οποίο διοργανώνει, στην Ρόδο (στην Καλλιθέα), το Air Transport News (ATN) σε συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Ένωση (ΕΑΕ), υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Ρόδου, στις 31 Αυγούστου, (σχετικά έγραψε η «δ») ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης / ATCO / Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κ. Γιάννης Σταυλάς, μίλησε στην «δημοκρατική» εξηγώντας ποιο είναι το μέλλον σε αυτό τον πλέον νευραλγικό τομέα:
«Οι Αερομεταφορές αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της Δωδεκανησιακής οικονομίας, μιας και πάνω από το 80% των τουριστών στα νησιά μας φτάνει αεροπορικώς. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα των Αερομεταφορών, καθώς μας αφορά άμεσα. Στο συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί είναι το τι μέλλει γενέσθαι με τις Αερομεταφορές του μέλλοντος. Από την στιγμή που υπάρχουν πολύ σοβαρές προκλήσεις για το μέλλον σε αυτό τον τομέα, πρέπει να γίνουν μια σειρά από παρεμβάσεις, ώστε να παραμείνει η ανταγωνιστικότητα.
Την ίδια ώρα, οι αεροπορικές εταιρείες προβληματίζονται σχετικά με την εκπομπή ρύπων από την δραστηριότητα των Αερομεταφορών, αφού συμβάλλουν στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα (!) Κι ενώ άλλοι τομείς της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο γίνονται πιο φιλικοί προς το περιβάλλον χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το ποσοστό με το οποίο συμβάλλουν οι Αερομεταφορές στις συνολικές εκπομπές, αναμένεται να αυξηθεί. Καταλαβαίνουμε όλοι, τι σημαίνει αυτό. Είναι γεγονός πως παρά την εκρηκτική εξέλιξη της τεχνολογίας σε όλα τα είδη των αεροσκαφών, το περιβαλλοντικό ‘αποτύπωμα’ των Αερομεταφορών συνεχίζει να προβληματίζει. Για να καταλάβετε, ένας χιλιομετρικός επιβάτης εκπέμπει περίπου 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ενώ αν χρησιμοποιήσει τρένο, μόλις το ένα τρίτο! Κάποιες χώρες, έχουν ξεκινήσει να παίρνουν μέτρα που περιορίζουν τις Αερομεταφορές, όπως η Αυστρία που βάζει φόρο 30 ευρώ για πτήσεις κάτω από 217 μίλια ενώ δίνει κίνητρα για ταξίδια που μπορούν να γίνουν με τρένα –σε προορισμούς λιγότερο από τρεις ώρες. Τα ίδια μέτρα έλαβε και η Γαλλία. Υπάρχει συνεπώς, αρκετά μεγάλη πίεση, ώστε να βελτιωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των Αερομεταφορών και ήδη η αεροπορική βιομηχανία, έχει αρχίσει με πολύ γρήγορους ρυθμούς να προσπαθεί να γίνει πιο ανταγωνιστική στο θέμα των μετακινήσεων του κοινού.
Οι βιομηχανίες, διαθέτουν από τώρα πολλά δις ευρώ στην προσπάθειά τους να έχουν πιο βιώσιμα καύσιμα, και αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών όπως η ηλεκτροκίνηση. Έως το 2030 – 2050 θα έχουν καταφέρει να μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα στο 50%», τόνισε.
Τα σχέδια είναι πολύ ενθαρρυντικά, αφού οι επενδύσεις στον τομέα των Αερομεταφορών κινούνται αποκλειστικά προς αυτή την κατεύθυνση που είναι πλέον… μονόδρομος. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Σταυλάς:
«Οι κατασκευαστικές εταιρείες, δαπανούν πάνω από 15 δις ευρώ το χρόνο στην έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση και πολύ σύντομα θα δούμε ηλεκτρικά ή υβριδικά αεροπλάνα (σε πτήσεις μικρών αποστάσεων)! Σε αυτό το συνέδριο που θα γίνει στην Ρόδο, θα συζητηθούν όλα αυτά και θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις ενώ η επόμενη μέρα θα είναι νέα σκάφη (υδροπτέρυγα – αεροπλάνα) των 14 επιβατών που θα πετούν μέχρι 5 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας! Αυτό θα έχει πολύ ενδιαφέρον για το νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας μας…».
ΣΚΟΠΟΣ
ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Το συνέδριο γίνεται στο πλαίσιο του καθιερωμένου Summer Aviation Forum, το οποίο φιλοδοξούν, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου, να διοργανώνεται μόνιμα στη Ρόδο, και μιας σειράς σημαντικών δράσεων και διεθνών επαφών, με στόχο την βιωσιμότητα των Αερομεταφορών. Όπως ακριβώς η παγκοσμιοποίηση, η έννοια της βιωσιμότητας είναι πολύπλευρη και κατανοείται με διαφορετικούς τρόπους από διαφορετικούς ανθρώπους. Ωστόσο, η πανδημία COVID-19 έχει αποδειχθεί σημαντικός καταλύτης σε διάφορα επίπεδα, επιταχύνοντας τις τάσεις που παρατηρήθηκαν. Η κλιματική αλλαγή βρίσκεται πλέον στην κορυφή της ατζέντας της πολιτικής και οι εταιρείες που σχετίζονται με τις αερομεταφορές θα πρέπει να βρουν βιώσιμες λύσεις για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων. Ταυτόχρονα, η οικονομική ζημία που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας μαζί με την πρόσφατη άνοδο των τιμών του πετρελαίου και τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, δημιουργούν έναν τοξικό συνδυασμό για τις αερομεταφορές που απαιτεί καινοτόμες πρωτοβουλίες. Η νέα τεχνολογία μπορεί να δώσει σαφείς απαντήσεις τόσο σε περιβαλλοντικά όσο και σε οικονομικά προβλήματα. Ωστόσο, ο κοινωνικός πυλώνας της βιωσιμότητας θα πρέπει επίσης να αναγνωριστεί. Άλλωστε, οι αεροπορικές μεταφορές είναι πάνω απ’ όλα βιομηχανία του λαού.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
1) Την έναρξη του συνεδρίου θα χαιρετίσει ο Δρ. Κώστας Ιατρού, CEO ATN, Director General Hermes, Airtransport Organisation και θα προεδρεύσει ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου και πρόεδρος της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης Δρ. Ανδρέας Παπαθεοδώρου.

Τη Ρόδο θα εκπροσωπήσει στο πάνελ συζήτησης ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης

Θα συμμετάσχουν κορυφαία στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας από όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα:
2) Από τον χώρο των αερολιμένων:
a) Luis Felipe de Oliveira, Director General, Airports Council International – ACI World
b) Alexander Zinell, CEO, Fraport Greece
3) Από τον χώρο των Αεροπορικών Εταιρειών
a) Mehmet Nane, Chair, IATA & Vice Chairperson & Managing Director, Pegasus Airlines
b) Dr Michael Kerkloh, Board Member, Lufthansa, ο οποίος θα συντονίσει τη συζήτηση στο πάνελ
c) Patricia N. Vercelli, SVP, General Counsel and Secretary, A4A
d) Tassos Raftopoulos, CEO, Animawings & Director Alliances & Aeropolitical Affairs, Aegean Airlines
4) Από το χώρο των κρατικών εποπτικών αρχών ο Catalin Radu, Director General, Civil Aviation Authority of Kazakhstan, και από τον κατασκευαστικό χώρο ο Adam A. Triolo, VP, Commercial Business Development, REGENT

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου