Συνεντεύξεις

Γ. Χατζηλαζάρου: «Για εμάς οι διακρίσεις δεν αποτελούν παρά μόνο ένα κίνητρο για να συνεχίζουμε την καλή δουλειά»

Ο Όμιλος “H Hotels Collection- Hatzilazarou Group” έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη και συγκαταλέγεται στους πλέον επιτυχημένους της χώρας, παρέχοντας ένα εξεζητημένο και ιδιαίτερα ελκυστικό ξενοδοχειακό προϊόν.
Οι συνεχείς βραβεύσεις και διακρίσεις έρχονται να αναδείξουν την εξαιρετική πορεία του ροδιακού ξενοδοχειακού ομίλου, ο οποίος πρωτοστατεί στο ελληνικό τουριστικό γίγνεσθαι, βάζοντας τον πήχη ψηλά και αποδεικνύoντας ότι τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο, όσο αντίξοο και αν είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον. «Για εμάς οι διακρίσεις αυτές δεν αποτελούν παρά μόνο ένα κίνητρο για να συνεχίσουμε την καλή δουλειά», δηλώνει σε συνέντευξή του στη «δ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γιάννης Χατζηλαζάρου.
Σήμερα, ο όμιλος απαριθμεί 6 ξενοδοχεία, 2150 δωμάτια και πάνω από 1400 εργαζόμενους, ενώ επίκειται η δημιουργία και έβδομης μονάδας στη Ρόδο.
«Η Ρόδος είναι ο τόπος που αγαπάμε και εμπιστευόμαστε σε όλα αυτά τα χρόνια υγιούς πορείας του ομίλου μας και γι’ αυτό συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτόν», τονίζει ο κ. Χατζηλαζάρου.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Χατζηλαζάρου αναλυτικά, ο οποίος «αποκρυπτογραφεί» τα σημάδια για την πορεία της επικείμενης τουριστικής σεζόν, σχολιάζει τις νέες τουριστικές τάσεις και δηλώνει εμφατικά ότι η Ελλάδα έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να απογειώσει το τουριστικό της προϊόν.

• Κύριε Χατζηλαζάρου, απομένουν μόλις λίγοι μήνες πριν την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου. Πώς διαμορφώνεται μέχρι στιγμής το τοπίο; Υπάρχει εικόνα από τις προ-κρατήσεις;
Η σεζόν του 2020 μέχρι στιγμής δεν μας επιτρέπει να είμαστε αυθόρμητα αισιόδοξοι, ωστόσο εκτιμούμε πως θα κινηθεί θετικά. Η εικόνα των προκρατήσεων φέτος έχει δείξει άνοδο σε σύγκριση με τα περσινά δεδομένα έως τώρα, με την χαμηλή περίοδο να έχει την μερίδα του λέοντος ενώ οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος δείχνουν να κινούνται λιγότερο δυναμικά σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες την αντίστοιχη περίοδο.
Σίγουρα οφείλουμε να είμαστε επιφυλακτικοί καθώς είναι πολλά τα γεγονότα στον παγκόσμιο χάρτη τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τις κρατήσεις και να ανατρέψουν το κλίμα. Αν σε αυτά προσθέσουμε το ό,τι ο ανταγωνισμός σε σχέση με την Ελλάδα παραμένει σταθερά μεγάλος και άνισος, καθιστά το έργο των Ελλήνων ξενοδόχων δύσκολο.
• Ποια θα λέγατε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση τη φετινή σεζόν, οι αεροπορικές θέσεις που υπολείπονται, ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός με την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική, το Brexit…;
Όλοι οι παραπάνω παράγοντες επηρεάζουν ασφαλώς. Να σημειώσω όμως ότι ο βασικός μας ανταγωνιστής είναι η Ισπανία και όχι η Τουρκία.
Το 2019 βιώσαμε ως ένα βαθμό την επιρροή του Brexit, το οποίο επηρέασε ελαφρώς καθοδικά τις προκρατήσεις. Φέτος, το ζήτημα αυτό φαίνεται να μην έχει όμοιο αντίκτυπο, εξ’ου και η αύξηση των κρατήσεων αυτήν την περίοδο σε σχέση με πέρυσι.
Για τις αεροπορικές θέσεις υπάρχει μια μικρή ανησυχία καθώς το κενό που άφησαν οι πτήσεις της Thomas Cook είναι άγνωστο. Οι περισσότεροι Tour Operators δηλώνουν και δείχνουν να έχουν αυξήσει τις θέσεις τους και να έχουν καλύψει μεγάλο μέρος των «χαμένων» θέσεων για την Ελλάδα αλλά παραμένει ερωτηματικό από πού έκοψαν θέσεις για να τις μεταφέρουν στην Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι η εικόνα θα ξεκαθαρίσει στο επόμενο δίμηνο. Άλλωστε η ζήτηση για το νησί είναι μεγάλη.
Όσον αφορά στον ανταγωνισμό με την Τουρκία και τη Βόρειο Αφρική, οι τιμές τους είναι μια πρόκληση στα τελευταία χρόνια. Παρά ταύτα θεωρούμε ότι η Ελλάδα παραμένει ένας διαχρονικά αγαπημένος προορισμός των επισκεπτών. Η ομορφιά του τόπου αλλά και το αίσθημα ασφάλειας είναι μερικά βασικά κίνητρα που κρατούν σταθερά υψηλά στις προτιμήσεις την Ελλάδα και κατ’ επέκταση το νησί μας.


• Ο Όμιλός σας κατατάσσεται στους 10 πιο κερδοφόρους στην Ελλάδα. Πόσο δύσκολο είναι να σημειώσει κανείς τέτοια επιτυχία σε ένα-τουλάχιστον μέχρι πρότινος- αφιλόξενο επενδυτικό περιβάλλον;
Ο Όμιλος μας από το 2012, όπου ολοκληρώθηκαν τα ξενοδοχεία Princess Andriana Resort & Spa και Boutique 5 Hotel & Spa και τέθηκαν σε λειτουργία, έχει επιτύχει πολύ μεγάλη ανάπτυξη. Σήμερα έχουμε 6 ξενοδοχεία, 2150 δωμάτια και πάνω από 1400 εργαζόμενους. Καμία επιτυχία δεν είναι εύκολη. Θέλει προσπάθεια και θυσίες, ασχέτως του επενδυτικού περιβάλλοντος. Σίγουρα θα βοηθούσε περισσότερο αν το περιβάλλον αυτό ήταν πιο θετικό στα τελευταία χρόνια, ωστόσο είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον και δεν σταματάμε να στοχεύουμε σε ακόμα καλύτερη ποιότητα, καινοτομία και εξέλιξη. Με πείσμα και αγάπη όμως για αυτό που κάνουμε, συνεχίζουμε την έως τώρα επιτυχημένη πορεία μας και ξεπερνάμε κάθε εμπόδιο.
Ο όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει όπως έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια, τόσο σε υποδομές όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό.
Είναι συχνές οι βραβεύσεις για τα ξενοδοχεία του ομίλου σας. Ποιες είναι οι πρόσφατες διακρίσεις; Επενδύετε σταθερά στην ποιότητα. Οφείλονται οι διακρίσεις αυτές στα υψηλά στάνταρτς που θέτετε και εφαρμόζετε;
Πρόσφατα αποσπάσαμε πέντε σημαντικά βραβεία από την TUI. Δυο για το νέο πολυτελές μας ξενοδοχείο, Mayia Exclusive Resort & Spa (TUI Holly & TUI Top Quality), ακόμα δύο για το Princess Andriana Resort & Spa (TUI Environmental Champion & TUI Top Quality) και ένα για το Rodos Princess Beach Hotel (TUI Family Champion).
Επιπλέον, έχουμε λάβει σπουδαία βραβεία και διακρίσεις από πρακτορεία αλλά και υψηλά σκορ στα κοινωνικά μέσα.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτές τις διακρίσεις που αποδεικνύουν την σταθερά υψηλή ποιότητα παροχής των υπηρεσιών μας. Άλλωστε, ο πελάτης είναι ο πιο έγκυρος κριτής.
Για εμάς οι διακρίσεις αυτές δεν αποτελούν παρά μόνο ένα κίνητρο για να συνεχίσουμε την καλή δουλειά.
• Ηγείστε ενός από τους ξενοδοχειακούς ομίλους που πρωτοστατούν στο ελληνικό τουριστικό γίγνεσθαι. Ποιες είναι οι προτάσεις σας για την ενίσχυση και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος;
Η Ελλάδα έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να απογειώσει το τουριστικό της προϊόν.
Σαν χώρα οφείλουμε να πρωτοστατούμε σε κάθε έκθεση ή διοργάνωση που προβάλλει τον τουρισμό, όπως ήδη γίνεται με μεγάλη προσπάθεια από τους φορείς.
Η εναρμόνιση και η προσαρμοστικότητα μας στα σημερινά δεδομένα είναι απαραίτητη. Οι καταναλωτικές ανάγκες αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς και τα κοινωνικά μέσα που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας προβάλλουν στο μέγιστο θελκτικές ταξιδιωτικές εικόνες απ’ όλο τον κόσμο. Οι φορείς οφείλουν να προσαρμοστούν σε αυτά τα δεδομένα και να χρησιμοποιήσουν όλα τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ για την καλύτερη προώθηση της χώρας.
Σε επίπεδο κράτους, οφείλουμε πλέον να σχεδιάσουμε μία σωστή προωθητική καμπάνια και να την διατηρήσουμε. Να χτίσουμε πάνω σε αυτήν και να την υποστηρίξουμε. Οι συνεχείς αλλαγές κάθε λίγα χρόνια είναι καταστροφικές καθώς μία τέτοια προσπάθεια απαιτεί κόπο, χρόνο και χρήμα έως ότου να αρχίσουμε να βλέπουμε τα θετικά αποτελέσματα. Μέσα από αυτήν την καμπάνια θα πρέπει να ενισχύσουμε τον τουρισμό της χώρας και να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο ακόμα και κατά την διάρκεια των χειμερινών μηνών. Δεν έχουμε παρά να μελετήσουμε τα παραδείγματα των ανταγωνιστών μας και να κάνουμε τις απαραίτητες κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Τέλος, μερικές σωστές αλλαγές στο φορολογικό καθώς και στο χωροταξικό θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος, εξοπλίζοντας τους Έλληνες και ξένους επενδυτές με τα κατάλληλα όπλα ώστε να είναι ανταγωνιστικοί απέναντι στους υπόλοιπους προορισμούς.


• Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον τουρισμό και σε τι βαθμό (συν)διαμορφώνουν τα ξενοδοχεία την τουριστική ταυτότητα του κάθε προορισμού;
Η τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια είναι η αναζήτηση εμπειρίας διακοπών. Οι επισκέπτες δεν αναζητούν πλέον μόνο ένα όμορφο εμφανισιακά ξενοδοχείο, αλλά υπηρεσίες που θα δημιουργήσουν αξέχαστες εμπειρίες στις πιο ξέγνοιαστες τους στιγμές. Σαν λαός είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αυτές τις εμπειρίες και πρέπει συνέχεια να εξελισσόμαστε για να ανεβάζουμε ψηλά τον πήχη.
Επιπλέον, η τάση που γίνεται ολοένα αυξανόμενη και αποτελεί πολύ σημαντική είναι τα πράσινα ξενοδοχεία. Οι επισκέπτες αναζητούν ξενοδοχεία που ακολουθούν μια σειρά από ενέργειες, ώστε να εξασφαλίσουν την προστασία του περιβάλλοντος.
Σαν όμιλος θεωρούμε πολύ σημαντική τη δράση μας σε αυτό το κομμάτι και γι’ αυτό το λόγο δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, το Travel with care, το οποίο πιστοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την πράσινη πολιτική μας και ενισχύει τις πολυετείς προσπάθειες συνεισφοράς μας στο περιβάλλον και στην κοινωνία.
• Να κλείσουμε με τα επόμενα επενδυτικά σας πλάνα;
Στα πλάνα μας υπάρχει η δημιουργία μιας έβδομης μονάδας για τον όμιλο, η οποία θα βρίσκεται για ακόμα μια φορά στο νησί μας.
Η Ρόδος είναι ο τόπος που αγαπάμε και εμπιστευόμαστε σε όλα αυτά τα χρόνια υγιούς πορείας του ομίλου μας και γι’ αυτό συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτόν.
Σύντομα θα ανακοινώσουμε περισσότερες πληροφορίες για το νέο μας εγχείρημα.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου