Ειδήσεις

Γενική απεργία και στάσεις εργασίας: Ποιοι βάζουν “λουκέτο” στις 30 και 31 Μαΐου

Εικοσιτετράωρη απεργία και συγκέντρωση το πρωί της ερχόμενης Τετάρτης στην πλατεία Κλαυθμώνος εξήγγειλε η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Πως θα κινηθούν τα ΜΜΜ. “Δεμένα” τα καράβια

Με κινητοποιήσεις μας αφήνει ο Μάιος καθώς ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, αλλά και τα σωματεία των εργαζομένων εξήγγειλαν απεργία για την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη.

Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και στο πλαίσιο της “Πανεθνικής Ημέρας Δράση” ανακοίνωσαν ότι την Τετάρτη 30 Μαΐου 2018, τα λεωφορεία θα κινούνται από τις 9:00 π.μ. – 21:00. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται έως τις 10:00 π.μ., ενώ τα οχήματα θα αρχίσουν να αποσύρονται από τις 20:00. Στην απεργία θα συμμετέχουν όλες οι γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών Express Αεροδρομίου.

Την Πέμπτη 31 Μαΐου 2018 οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία. Στην απεργία θα συμμετέχουν επίσης όλες οι γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών Express Αεροδρομίου.

Επίσης τα πλοία θα είναι δεμένα στα λιμάνια στις 30 του μηνός με την ΠΝΟ να συμμετέχει στην απεργία. Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι: “«Η διάλυση του ΝΑΤ και η αρπαγή κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, οι φημολογούμενες νέες αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές καθώς και οι νέες περικοπές στις κύριες και επικουρικές μας συντάξεις και στις εφάπαξ παροχές, τόσο στους αξιωματικούς όσο και στα κατώτερα πληρώματα και η επιχειρούμενη με κάθε τρόπο και μέσο προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου μας, δεν μπορούν και δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητα.

Η συνεχιζόμενη και διογκούμενη αδιέξοδη και ανάλγητη συμπεριφορά της Κυβέρνησης και των Δανειστών δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές.

Η ΠΝΟ ενώνει την φωνή της και τις δυνάμεις της με το σύνολο των λοιπών εργαζομένων και συνταξιούχων όλης της Χώρας και βροντοφωνάζει: Φτάνει πια. Κάτω τα χέρια από τους ναυτεργάτες και τα κεκτημένα του κλάδου.

Καλεί την κυβέρνηση να δώσει επιτέλους λύσεις στα προβλήματα και να αφήσει κατά μέρος τις υποσχέσεις και τα ευχολόγια.

Η συμμετοχή όλων μας στην νέα απεργιακή μας κινητοποίηση είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε”.

Σημειώνεται ότι στην ανακοίνωσή της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ σημειώνουν μεταξύ άλλων:

“Η 30ή Μάη έχει αποφασιστεί ως ημέρα Παλλαϊκής κινητοποίησης με 24ωρη ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ από ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ και τους συνδικαλιστικούς φορείς μικρομεσαίων επαγγελματιών, εμπόρων και επιστημόνων. Οι δέκα φορείς που συγκροτήσαμε την κοινωνική Συμμαχία, προκρίναμε αυτή τη μορφή δράσης ύστερα από επίπονο διάλογο και αμοιβαίες υποχωρήσεις, προκειμένου να αναδείξουμε τα κορυφαία προβλήματα της λιτότητας, της ανεργίας και της υπερφορολόγησης που έχουν οδηγήσει στον κοινωνικό αποκλεισμό, στη φτώχεια και στην εξαθλίωση χιλιάδες συμπολίτες μας και κυρίως τους νέους, τις γυναίκες και τους μικρομεσαίους επαγγελματίες.

Η πολιτική της λιτότητας και της εσωτερικής υποτίμησης που εφαρμόζουν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις της χώρας μας σε συνεργασία με τους δανειστές, οδήγησε στη βύθιση του ΑΕΠ κατά 25%, στην έκρηξη της ανεργίας στο 30%, στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, στην υποβάθμιση και την ανατροπή των εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων.

Οκτώ χρόνια μετά και η επίθεση συνεχίζεται με αμείωτη ένταση θέτοντας στην ατζέντα διαρκώς και νέα ληστρικά μέτρα για την επίτευξη των πρωτογενών πλεονασμάτων που διασφαλίζουν τους δανειστές, αδιαφορώντας προκλητικά για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.

Το Success story που φιλοτεχνεί η Κυβέρνηση για καθαρή έξοδο από τα μνημόνια, ακυρώνεται από τις δηλώσεις των δανειστών για αυξημένη εποπτεία και μετά τον Αύγουστο του 2018, ενώ καταρρέει πλήρως από τα μέτρα που ήδη έχουν ψηφιστεί ως το 2022 και άλλα που προβλέπονται ως το 2060.

Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, παρά τον κοινωνικό αυτοματισμό που συστηματικά καλλιεργείται, έχουμε υποστεί τρομακτική μείωση στους μισθούς κατά 40%, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό υποστελέχωσης του Δημοσίου στη λογική υπηρέτησης του επιτελικού κράτους, με φθηνό κόστος και με την εκχώρηση στους ιδιώτες όλων των κερδοφόρων δράσεων.

Η περικοπή του 13ου και 14ου μισθού, το νέο μισθολόγιο με χαμηλότερο κατά 200 ευρώ ανά κατηγορία καταληκτικό μισθό, η επέκταση των Μ.Κ. ως τα 39 χρόνια υπηρεσίας, το πάγωμα της ωρίμανσης για τη διετία 2016-2017, ο περιορισμός στην καταβολή ανθυγιεινού επιδόματος σε συνδυασμό με την περαιτέρω μείωση του αφορολόγητου από τα 8.600 ευρώ στα 5.600 έχει οδηγήσει και τους Δημοσίους Υπαλλήλους σε κατάσταση οικονομικής εξαθλίωσης” και καταλήγουν λέγοντας: “Οι ιδιωτικοποιήσεις κρίσιμων τομέων της οικονομίας συνεχίζονται με θαυμαστή προσήλωση από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Η ΔΕΗ, τα αεροδρόμια, ακίνητα φιλέτα του Δημοσίου εκποιούνται αντί πινακίου φακής, ενώ άλλα εκχωρούνται στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων για «αξιοποίηση» για τα επόμενα 99 χρόνια.

Η προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς, αλλά και περιουσιακών στοιχείων όταν αποδεδειγμένα υπάρχει αδυναμία αποπληρωμής είναι αναγκαία με νομοθετική ρύθμιση και με επέκταση της εφαρμογής του Νόμου Κατσέλη. Η μείωση κατά 50% των ληστρικών επιτοκίων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων εδώ και τώρα είναι απαίτηση όλων των δανειοληπτών. Τα επιτόκια κυμαίνονται από το 4,6% ως και 6,1% όταν στις τράπεζες δεν υπερβαίνουν το 2,5%, ενώ το ρίσκο είναι σχεδόν μηδαμινό καθώς οι δόσεις παρακρατούνται από το μισθό ή τη σύνταξη”.

Πηγή news247.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου