Ειδήσεις

Τουρισμός: Ενίσχυση του brand name της Ελλάδας

Η εκτίμηση πως η Ελλάδα αποκτά ένα ισχυρό brand name, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει θετικά και στην προσέλκυση τουριστών, αποτελεί ένα από τα πιο αισιόδοξα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Open Tourism. Η έρευνα αφορούσε την επίδραση του COVID-19 στον τουρισμό και διεξήχθη από 7-12 Απριλίου σε 1.059 άτομα στην Ελλάδα, με συμμετοχή και επισκεπτών (725) και επιχειρήσεων (334).

Συγκεκριμένα, το 62% των επισκεπτών εκτιμά πως είναι πιθανό ή και εξαιρετικά πιθανό το brand της Ελλάδας να γίνει πιο δυνατό από φέτος κιόλας, ενώ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 75% για την επόμενη χρονιά. Ακόμα πιο ενισχυμένη είναι αυτή η εκτίμηση μεταξύ των εκπροσώπων των επιχειρήσεων, με το 71% να βλέπει πιθανή την ενίσχυση του ελληνικού brand φέτος και 83% από το 2021. Τα ευρήματα αυτά συσχετίζονται με την ικανοποίηση σε ποσοστό 70% (50% πολύ-20% απόλυτη) και των επισκεπτών και των επιχειρήσεων από τα μέτρα που ελήφθησαν για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα, ενώ αντιθέτως η εκτίμηση για την αντίδραση σε διεθνές επίπεδο υπάρχει ικανοποίηση σε μέτριο βαθμό (40%), με τις θετικές απαντήσεις να περιορίζονται στο 35%.

Η τουριστική χρονιά

Οι ερωτηθέντες εκτιμούν πως η τουριστική χρονιά φέτος θα είναι χειρότερη, με τις επιχειρήσεις να είναι πιο απαισιόδοξες (79% χειρότερη, εκ των οποίων 30,5% πολύ χειρότερη χρονιά) από τους δυνητικά επισκέπτες (68% χειρότερη χρονιά). Αν και οι επισκέπτες είναι πιο αισιόδοξοι για το μέλλον, αξιοσημείωτο είναι πως οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων είναι επιφυλακτικοί και για την επόμενη σεζόν, με τους τέσσερις στους δέκα να θεωρούν πως θα είναι ανάλογη της φετινής (14,2%), χειρότερη (22,7%) ή και πολύ χειρότερη (4,2%)! Επίσης, το 56% των επιχειρήσεων θεωρεί μη ικανοποιητικά τα μέτρα στήριξης.

Συνολικά, το μεγαλύτερο πλήγμα θεωρείται ότι θα αντιμετωπίσουν τα καταλύματα και τα τουριστικά γραφεία, καθώς και ο κλάδος της εστίασης και των μεταφορών. Σχετικά με τις επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις από την επίδραση του COVID-19, στις τρεις πρώτες βρίσκονται η οικονομική αβεβαιότητα, η μείωση εσόδων και η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Οσον αφορά τα μέτρα που πρέπει να υλοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να προσελκύσουν πελάτες, στην πρώτη θέση είναι και για τους επισκέπτες και για τα στελέχη των επιχειρήσεων η ενίσχυση της διασφάλισης της υγείας των τουριστών και ακολουθούν οι ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης.

Στη συνέχεια οι ταξιδιώτες ιεραρχούν τη μείωση τιμών, ενώ οι εταιρείες την έρευνα για τις αλλαγές στην συμπεριφορά των τουριστών. Αξιοσημείωτη είναι η έμφαση, τόσο των επισκεπτών (88%) όσο και των επιχειρήσεων (86%) στην αναβάθμιση της καθαριότητας και στην αύξηση πόρων για το προσωπικό.

Οι διακοπές

Οι Ελληνες ταξιδιώτες έχουν ακόμα προβληματισμό για το θέμα των διακοπών, καθώς το 56% δηλώνει πως θέλει να πάει διακοπές, με το 25% περίπου να προβληματίζεται, ενώ ένα 20% εμφανίζεται αρνητικό. Πάντως, σχεδόν το 60% δηλώνει πως δεν θα ταξιδέψει στο εξωτερικό φέτος. Αξιοσημείωτο είναι πως το 50% απαντά πως δεν θα αποφύγει ένα γεγονός με πολύ κόσμο λόγω κορωνοϊού, ενώ λιγότερο από το 20% φαίνεται να λέει «άσε καλύτερα».

Πηγή; kathimerini.gr

Συντάκτης ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΛΑΦΡΟΣ

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου