ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ραβασάκια της Eφορίας για αδήλωτα εισοδήματα από Airbnb – Oι προθεσμίες για τις διορθώσεις

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΑΑΔΕ
✦ Σύ­νο­ψη ⌄
  • Η ΑΑΔΕ εντεί­νει τους ελέγ­χους στις βρα­χυ­χρό­νιες μι­σθώ­σεις, εστιά­ζο­ντας σε ιδιο­κτή­τες που εμ­φα­νί­ζουν απο­κλί­σεις στα δη­λω­μέ­να ει­σο­δή­μα­τα.
  • Οι ηλε­κτρο­νι­κές ει­δο­ποι­ή­σεις κα­λούν τους φο­ρο­λο­γού­με­νους να διορ­θώ­σουν τις δη­λώ­σεις τους για τα έτη 2020 έως 2023, με συ­γκε­κρι­μέ­νες προ­θε­σμί­ες υπο­βο­λής.
  • Ιδιαί­τε­ρη προ­σο­χή δί­νε­ται στις υπο­θέ­σεις του 2020, καθώς πλη­σιά­ζει η προ­θε­σμία πα­ρα­γρα­φής και οι εκ­κρε­μό­τη­τες πρέ­πει να κλεί­σουν άμεσα.
  • Οι ιδιο­κτή­τες μπο­ρούν να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις ή να εκ­φρά­σουν αντιρ­ρή­σεις, με δυ­να­τό­τη­τα μεί­ω­σης προ­στί­μου εφό­σον αντα­πο­κρι­θούν έγκαι­ρα.

Η ΑΑΔΕ σφίγ­γει τον κλοιό των ελέγ­χων γύρω από τις βρα­χυ­χρό­νιες μι­σθώ­σεις, βά­ζο­ντας στο μι­κρο­σκό­πιο χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που εντο­πί­στη­καν να εμ­φα­νί­ζουν απο­κλί­σεις με­τα­ξύ των ει­σο­δη­μά­των που δή­λω­σαν και των στοι­χεί­ων τα οποία δια­βι­βά­στη­καν από τις ψη­φια­κές πλατ­φόρ­μες. Με ηλε­κτρο­νι­κές ει­δο­ποι­ή­σεις τους καλεί να προ­χω­ρή­σουν άμεσα σε διορ­θώ­σεις, δί­νο­ντάς τους συ­γκε­κρι­μέ­να χρο­νι­κά πε­ρι­θώ­ρια για να τα­κτο­ποι­ή­σουν τις εκ­κρε­μό­τη­τες και να απο­φύ­γουν πρό­σθε­τες επι­βα­ρύν­σεις και ελέγ­χους.

Η δια­δι­κα­σία βα­σί­ζε­ται σε δια­σταυ­ρώ­σεις δε­δο­μέ­νων που πραγ­μα­το­ποί­η­σε η ΑΑΔΕ, αξιο­ποιώ­ντας πλη­ρο­φο­ρί­ες που έλαβε απευ­θεί­ας από τις πλατ­φόρ­μες βρα­χυ­χρό­νιας μί­σθω­σης. Από τους ελέγ­χους προ­έ­κυ­ψαν πε­ρι­πτώ­σεις όπου τα ει­σο­δή­μα­τα είτε δεν δη­λώ­θη­καν κα­θό­λου είτε εμ­φα­νί­στη­καν μειω­μέ­να σε σχέση με τα στοι­χεία που δια­βι­βά­στη­καν στην ΑΑΔΕ.

Ποιες υπο­θέ­σεις βρί­σκο­νται στο στό­χα­στρο 

Οι ηλε­κτρο­νι­κές ει­δο­ποι­ή­σεις που έχουν απο­στα­λεί αφο­ρούν φο­ρο­λο­γι­κές χρή­σεις από το 2020 έως και το 2023, με τους φο­ρο­λο­γού­με­νους να κα­λού­νται να προ­χω­ρή­σουν άμεσα σε διορ­θώ­σεις. Οι προ­θε­σμί­ες υπο­βο­λής τρο­πο­ποι­η­τι­κών δη­λώ­σε­ων είναι συ­γκε­κρι­μέ­νες και δια­φο­ρο­ποιού­νται ανά­λο­γα με το φο­ρο­λο­γι­κό έτος. Για τις εκ­κρε­μό­τη­τες που αφο­ρούν το 2020, η κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία είναι η 15η Ιου­νί­ου 2026. Για τα επό­με­να φο­ρο­λο­γι­κά έτη, δη­λα­δή από το 2021 και μετά, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι έχουν πε­ρι­θώ­ριο έως τις 30 Ιου­λί­ου. Η ΑΑΔΕ επι­διώ­κει με τον τρόπο αυτό να κλεί­σει γρή­γο­ρα τις πα­λαιό­τε­ρες υπο­θέ­σεις και να πε­ριο­ρί­σει τις εκ­κρε­μό­τη­τες των επό­με­νων ετών.

Ιδιαί­τε­ρη βα­ρύ­τη­τα δί­νε­ται στις υπο­θέ­σεις του 2020, καθώς πλη­σιά­ζει η προ­θε­σμία πα­ρα­γρα­φής στο τέλος του έτους και οι εκ­κρε­μό­τη­τες θα πρέ­πει να κλεί­σουν άμεσα. Στα ηλε­κτρο­νι­κά ρα­βα­σά­κια, η ΑΑΔΕ επι­ση­μαί­νει τις δια­φο­ρές που εντο­πί­στη­καν και ζητά από τους ιδιο­κτή­τες να απο­δε­χθούν τα ευ­ρή­μα­τα και να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις.

Τι πρέ­πει να κά­νουν οι ιδιο­κτή­τες 

Η δια­δι­κα­σία προ­βλέ­πει διορ­θώ­σεις τόσο στο έντυ­πο Ε2 όσο και στις δη­λώ­σεις φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, ώστε τα δη­λω­μέ­να ποσά να συμ­βα­δί­ζουν με τα στοι­χεία των πλατ­φορ­μών. Μετά την υπο­βο­λή των νέων δη­λώ­σε­ων θα εκ­δο­θεί νέο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό ση­μεί­ω­μα, μέσω του οποί­ου θα υπο­λο­γι­στεί ο πρό­σθε­τος φόρος για τα αδή­λω­τα ή ανα­κρι­βώς δη­λω­μέ­να ει­σο­δή­μα­τα. Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει τον επι­πλέ­ον φόρο που προ­κύ­πτει από τα ει­σο­δή­μα­τα που δεν είχαν δη­λω­θεί ή είχαν δη­λω­θεί ανα­κρι­βώς. Πα­ράλ­λη­λα, θα υπο­λο­γι­στούν οι τόκοι εκ­πρό­θε­σμης κα­τα­βο­λής, ενώ μπο­ρεί να επι­βλη­θεί και πρό­στι­μο για ανα­κρι­βή δή­λω­ση. Ωστό­σο, όσοι αντα­πο­κρι­θούν έγκαι­ρα στις ει­δο­ποι­ή­σεις και προ­χω­ρή­σουν οι­κειο­θε­λώς στις απα­ραί­τη­τες διορ­θώ­σεις, μπο­ρούν να επω­φε­λη­θούν από μεί­ω­ση του προ­στί­μου έως και κατά 50%.

Εναλ­λα­κτι­κά οι ιδιο­κτή­τες  μπο­ρούν να υπο­βάλ­λουν ηλε­κτρο­νι­κά τις αντιρ­ρή­σεις τους, τις οποί­ες θα συ­νο­δεύ­ουν με  τα απα­ραί­τη­τα απο­δει­κτι­κά έγ­γρα­φα. Για πα­ρά­δειγ­μα τα στοι­χεία μπο­ρεί να αφο­ρούν κρα­τή­σεις που ακυ­ρώ­θη­καν και δεν ει­σπρά­χθη­καν, ποσά που έχουν κα­τα­χω­ρι­στεί δύο φορές, δια­φο­ρές λόγω προ­μη­θειών των πλατ­φορ­μών ή άλλα λάθη στα δε­δο­μέ­να που δια­βι­βά­στη­καν.

Όσοι δεν αντα­πο­κρι­θούν στο ει­δο­ποι­η­τή­ριο της εφο­ρί­ας είναι αντι­μέ­τω­ποι με φο­ρο­λο­γι­κό έλεγ­χο με  αυ­ξη­μέ­νο κίν­δυ­νο κα­τα­λο­γι­σμού πρό­σθε­των φόρων, τόκων και υψη­λό­τε­ρων προ­στί­μων.

Σύμ­φω­να με τους λο­γι­στές, όσοι ιδιο­κτή­τες  έχουν λάβει σχε­τι­κή ει­δο­ποί­η­ση  θα πρέ­πει να ελέγ­ξουν άμεσα τα ποσά που εμ­φα­νί­ζο­νται στις πλατ­φόρ­μες και να τα συ­γκρί­νουν με τις δη­λώ­σεις βρα­χυ­χρό­νιας δια­μο­νής ώστε να απο­φα­σί­σουν αν πρέ­πει να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση.

Πηγή: capital.gr

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.