Ειδήσεις

Τα ξενοδοχεία της επόμενης ημέρας-Η πανδημία αλλάζει τον κόσμο της φιλοξενίας

Μια πρόγευση για το μέλλον των ξενοδοχείων: οι υπάλληλοι θα φορούν μάσκες, οι πελάτες θα κρατούν τις απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ τους, δεν θα υπάρχει μίνι μπαρ, ούτε θα σερβίρεται πρωινό. Κάπως έτσι λειτουργεί τις τελευταίες εβδομάδες το Four Seasons στη Νέα Υόρκη, όπου φιλοξενούνται γιατροί και νοσηλευτές της δοκιμαζόμενης πόλης.

Στο πρόσφατο παρελθόν, ακόμη και στις αρχές του χρόνου, η διαμονή σε ένα ξενοδοχείο χωρίς μίνι μπαρ στο δωμάτιο και πλούσιο μπουφέ για πρωινό ήταν αδιανόητη. Ομως, ήρθε η πανδημία και οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα πάντα θα αλλάξουν στα ξενοδοχεία τούς επόμενους μήνες, καθώς θα αναγκαστούν να υιοθετήσουν νέες πρακτικές προκειμένου να εξασφαλίσουν την καλή υγεία των ενοίκων τους.

Ηδη κάποιες ξενοδοχειακές μονάδες, όπως το ξακουστό ξενοδοχείο Four Seasons στην πόλη της Νέας Υόρκης, μεταμορφώθηκαν ριζικά για να φιλοξενήσουν δωρεάν επαγγελματίες του χώρου της υγείας. «Είμαστε πειραματόζωα», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του Four Seasons Ρούντι Τάουσερ. «Βρισκόμαστε στην προμετωπίδα της νέας κανονικότητας στον κόσμο της φιλοξενίας». Για το δημοφιλές ξενοδοχείο όλα ξεκίνησαν τον περασμένο μήνα, όταν ο ιδιοκτήτης του, δισεκατομμυριούχος Τάι Γουόρνερ δήλωσε ότι θα ανοίξει τις θύρες του ξενοδοχείου του στους ιατρούς που δίνουν τη μάχη στην πρώτη γραμμή του πολέμου κατά του COVID-19, καθιστώντας επιτακτικές τις αλλαγές του τρόπου λειτουργίας. «Σε ολόκληρο το ξενοδοχείο δεν υπάρχουν καθόλου σημεία επαφής, κάτι που στην πραγματικότητα είναι εντελώς αντίθετο με τη φιλοσοφία μας. Ημασταν γνωστοί για το ανθρώπινο άγγιγμά μας, αλλά σήμερα τα πάντα έχουν γίνει ανέπαφα», επισημαίνει ο Τάουσερ. Το τσεκ ιν και η αποχώρηση γίνονται χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη επαφή. Τα κλειδιά των δωματίων αφήνονται σε φακέλους σε τραπέζι της υποδοχής, ενώ στον ανελκυστήρα επιτρέπεται ένας πελάτης κάθε φορά. Δεν υπάρχει πλέον εξυπηρέτηση στο δωμάτιο, εστιατόριο ή μπαρ και δεν προσφέρεται δωρεάν καφές. Η εναλλακτική ιδέα, στην περίπτωση που κάποιος θέλει να γευματίσει, είναι συσκευασμένα γεύματα σε ψυγείο στην υποδοχή. «Νομίζω πως μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι πολλές ξενοδοχειακές παραδόσεις, όπως ο μπουφές του πρωινού, πλέον δεν υφίστανται και κανείς δεν γνωρίζει για πόσο χρόνο θα ισχύσει αυτό», τονίζει ο Τάουσερ.

Οι νέες διαδικασίες στο ξενοδοχείο υιοθετήθηκαν επειδή πολλοί από τους ιατρούς που στεγάζονται εκεί έρχονται καθημερινά σε επαφή με ασθενείς του νέου κορωνοϊού. Ομως, κάποια από τα πρωτόκολλα ασφαλείας του θα εφαρμοστούν και σε ξενοδοχεία ανά τον κόσμο και όχι μόνο σε όσα φιλοξενούν ιατρούς.

Αντισηπτικό αντί σοκολάτας

Ενδεικτική της νέας «κανονικότητας» είναι η παρουσία, στην είσοδο του Four Seasons, δύο νοσηλευτριών που θερμομετρούν όποιον εισέρχεται, ρωτώντας τον για ύποπτα συμπτώματα των τελευταίων 72 ωρών και αν έχει πλύνει τα χέρια του. Την ίδια στιγμή, τα δωμάτια του πολυτελούς ξενοδοχείου απογυμνώθηκαν από ό,τι περιττό, όπως μίνι μπαρ, πλεονάζοντα κλινοσκεπάσματα και κρεμάστρες, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες μετάδοσης του μικροοργανισμού. Στα κομοδίνα, αντί της «παραδοσιακής» σοκολάτας, τοποθετείται πλέον ένα αντισηπτικό. Σήμερα κάθε δωμάτιο διαθέτει τέσσερα μαξιλάρια αντί των συνηθισμένων έξι. Επίσης, τα δωμάτια δεν καθαρίζονται από καμαριέρες. Κατά την άφιξή του, κάθε ένοικος λαμβάνει τρεις υφασμάτινες σακούλες: μία για βρώμικες πετσέτες, μία για βρώμικα κλινοσκεπάσματα, μία για απορρίμματα. Οταν γεμίσουν, οι ένοικοι τις αφήνουν στην πόρτα και καλούν την αρμόδια υπηρεσία να τις πάρει. Καλός καθαρισμός του δωματίου γίνεται όταν αποχωρήσει ο ένοικος και αφού το δωμάτιο παραμείνει κενό για 24 ώρες. Το συνεργείο καθαρισμού εισέρχεται φορώντας στολές βιολογικής προστασίας και απολυμαίνει τα πάντα. Μετά τον καθαρισμό, το δωμάτιο παραμένει κενό για 24 ώρες. Επειτα, καμαριέρες με προστατευτικό εξοπλισμό εισέρχονται και το ετοιμάζουν για τον επόμενο ένοικο. Κάθε δωμάτιο παραμένει άδειο για 2 ή 3 ημέρες μεταξύ ενοίκων.

Η αλυσίδα Hilton, που επίσης θα φιλοξενήσει ιατρούς, απαιτεί κάθε δωμάτιο να παραμένει κενό επί τρεις ημέρες προτού εισέλθουν τα συνεργεία καθαρισμού. Επίσης, ενθαρρύνει τους πελάτες της να χρησιμοποιούν «ψηφιακό κλειδί», ώστε το τσεκ ιν να ολοκληρώνεται ψηφιακά. Η είσοδος στα γυμναστήρια θα γίνεται με ραντεβού, ενώ θα παρέχονται δυνατότητες σωματικής δραστηριότητας στο δωμάτιο.

Πηγή: kathimerini.gr

ALYSON KRUEGER / THE NEW YORK TIMES

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου