Οριστική λύση στο θέμα των παράνομων καταλογισμών οφειλών από πρόστιμα ελεγχόμενης στάθμευσης σε επιχειρήσεις ενοικιαζομένων αυτοκινήτων επιδιώκει να δώσει η δημοτική αρχή Ρόδου.
Σχετικά έχει γνωμοδοτήσει ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Ρόδου κ. Θ. Παπαγεωργίου, ενώ επίκειται εισήγηση για την διαγραφή των οφειλών που επιβλήθηκαν παρανόμως σε επιχειρήσεις του νησιού.
Στην γνωμοδότηση προς τον αντιδήμαρχο οικονομικών κ. Τηλ. Καμπούρη, αναφέρονται τα εξής:
«ΘΕΜΑ: Πρόστιμα ελεγχόμενης στάθμευσης επί ενοικιαζομένων αυτοκινήτων Κύριε Αντιδήμαρχε
Επί προφορικού ερωτήματος σας σχετικά με το θέμα και στη συνέχεια και του από 24-11-2019 σημειώματος που διαβιβάσθηκε ηλεκτρονικά, σας καταθέτω επί του θέματος την ως ακολούθως γνωμοδότηση:
Α) Σύμφωνα με την εγκύκλιο με αρ. 46/2007 του φορολογικού τμήματος της Διεύθυνσης Οικονομικών ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών για τα πρόστιμα του ΚΟΚ που επιβλήθηκαν από 23.02.2007, ισχύει η διάταξη του άρθρου 34 παρ. 11 του Κ.Ο.Κ., όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 3534/23.02.2007 (ΦΕΚ 40 Α’), σύμφωνα με την οποία «ως παραβάτης των διατάξεων που ρυθμίζουν τη στάθμευση θεωρείται ο οδηγός του οχήματος που καταλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω και, σε περίπτωση απουσίας του οδηγού, ο κάτοχος αυτού. Εάν το όχημα ανήκει σε επιχείρηση ενοικιάσεως και είναι μισθωμένο, ως παραβάτης λογίζεται ο μισθωτής που προκύπτει από το μισθωτήριο συμβόλαιο». Ως εκ τούτου στις περιπτώσεις παραβάσεων στάθμευσης που απουσιάζει ο οδηγός, και, με βάση τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, ως κάτοχος προκύπτει επιχείρηση εκμίσθωσης οχημάτων, στην οποία η αρμόδια δημοτική υπηρεσία διερευνά αν κατά τη στιγμή της παράβασης το όχημα ήταν μισθωμένο και στην περίπτωση αυτή ζητά από την εκμισθώτρια εταιρεία να προσκομίσει τα σχετικά έγγραφα, προκειμένου να κοινοποιηθεί η οφειλή στον παραβάτη.
Β) Α) Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΑΝ 344/1968 ως ισχύει:
«1. Η βεβαίωση των φόρων, τελών, δικαιωμάτων, εισφορών και αντιτίμου προσωπικής εργασίας ενεργείται υπό των δήμων και κοινοτήτων εντός αποσβεστικής προθεσμίας πέντε ετών από της λήξεως του οικονομικού έτους, εις ο ανάγονται.
Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η βεβαίωση μετά την πάροδο της παραπάνω προϋεσμίας αν: α) είναι άγνωστος ο υπόχρεος, β) έχει ακυρωθεί μετά την πάροδο της πενταετίας η φορολογική εγγραφή για το λόγο ότι ο υπόχρεος δεν έλαβε γνώση της εγγραφής, γ) η βεβαίωση έγινε σε πρόσωπο που δεν είχε μερική ή ολική φορολογική υποχρέωση και δ) η βεβαίωση έγινε για οικονομικό έτος διάφορο από αυτό που αφορά η φορολογική υποχρέωση….» (άρθρο 61 nap. 2Ν. 1416/1984).
Γ) Ως εκ τούτου επειδή δεν επιτρέπεται από 23.02.2007 ή βεβαίωση τελών παράνομης στάθμευσης οχήματος που ήταν ενοικιασμένο αντί στον μισθωτή στην επιχείρηση ενοικίασης, θα πρέπει με αιτήσεις των επιχειρήσεων με συνημμένα παραστατικά της ενοικίασης που να αποδεικνύουν την κρίσιμη ημερομηνία και ώρα της παράβασης, οι σχετικές βεβαιώσεις να διαγραφούν, ως προφανώς λανθασμένες από το Δημοτικό Συμβούλιο (άρθρο 174 παρ. 1δ του Ν. 3463/2006 Δ.Κ.Κ.) και πλέον από την Οικονομική Επιτροπή ( άρθρο 72 παρ. 1 εδ κ.1 του Ν. 3852/2010 όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 4623/2019), σύμφωνα δε με τα παραστατικά στοιχεία του μισθωτή που προκύπτουν από την αίτηση, στη συνέχεια πρέπει να γίνουν από την υπηρεσία νέες βεβαιώσεις στους μισθωτές πλέον».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ