Ρεπορτάζ

Την «Black Friday» περιμένουν οι έμποροι για να «ανασάνουν»

Τη …«μαύρη Παρασκευή» (black Friday) περιμένουν οι έμποροι της Ρόδου για να τονωθεί η αγοραστική κίνηση. Μετά τη λήξη της τουριστικής σεζόν, η εμπορική κίνηση έχει μειωθεί κατακόρυφα και τέτοιες προωθητικές ενέργειες εκτιμάται ότι θα φέρουν τους καταναλωτές στην αγορά. Με ανακοίνωσή της η Διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, ενθαρρύνει την συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων στην Black Friday, επισημαίνοντας ότι δεν πρέπει να μείνει αυτό το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους «μεγάλους».
Πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που εφαρμόστηκε στη Ρόδο η ξενόφερτη προωθητική ενέργεια Black Friday. Πρόκειται για ένα θεσμό που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’60 από τις ΗΠΑ, επιτρέποντας στους καταναλωτές την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου κάθε χρονιάς (φέτος είναι η 24η Νοεμβρίου) να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων με πολύ μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές (κυρίως σε είδη τεχνολογίας και ηλεκτρικά). Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία, Ελλάδα και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.
Μιλώντας στη «δημοκρατική» ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κώστας Σπανός δηλώνει ότι αυτή την περίοδο η αγορά της Ρόδου βρίσκεται σε …χειμερία νάρκη και ότι χρειάζεται τόνωση.
«Η αγορά βρίσκεται αυτή την περίοδο σε χειμερία νάρκη. Πάντα μετά τη λήξη της σεζόν πέφτει κατακόρυφα η κίνηση. Περιμένουμε να αυξηθούν οι ρυθμοί πριν τα Χριστούγεννα και με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων», είπε ο κ. Σπανός.
Επισημαίνεται ότι στη Ρόδο δεν εφαρμόστηκαν οι ενδιάμεσες χειμερινές εκπτώσεις, όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα το διάστημα από την 1η έως και της 15 Νοεμβρίου. Με απόφαση περιφερειάρχη, μεταφέρθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις μετά την κύρια θερινή και χειμερινή εκπτωτική περίοδο ύστερα από σχετικό αίτημα των ανθρώπων της αγοράς. Συνεπώς δεν αναμενόταν τόνωση της κίνησης. Ο κ. Σπανός αναφέρει ότι ούτως ή άλλως οι εκπτωτικές περίοδοι είναι παρατεταμένες με αποτέλεσμα να χάνουν το νόημά τους.
«Έχει διαστρεβλωθεί πλέον το πνεύμα των εκπτώσεων και των προσφορών. Έχει χαθεί το νόημά τους. Θα πρέπει να μικρύνουν οι περίοδοι των εκπτώσεων οι οποίες διαρκούν ενάμιση μήνα. Μεγάλες αλυσίδες μπορεί να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μεγάλες και παρατεταμένες εκπτώσεις. Αυτή τη δυνατότητα δεν την έχουν όμως οι μικρές και μεσαίες τοπικές επιχειρήσεις», είπε ο γ.γ. του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινώσει πολλές ντόπιες επιχειρήσεις τη συμμετοχή τους στη Black Friday, αναμένεται ωστόσο να είναι αρκετές περισσότερες σε σύγκριση με πέρυσι, όπου κατά κύριο λόγο πήραν μέρος μεγάλα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και ειδών τεχνολογίας. Το πρώτο κατάστημα που «άνοιξε» το θεσμό πανελλαδικά ήταν τα Public, ενώ ακολούθησαν καταστήματα όπως ο Κωτσόβολος και ο Γερμανός.
Στη Ρόδο μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής 25 Νοεμβρίου 2016 είχαν αδειάσει τα ράφια των καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών γεγονός πρωτοφανές για τα τοπικά δεδομένα. Αυτή η τεράστια ανταπόκριση των καταναλωτών, αναμένεται να οδηγήσει στους ρυθμούς της Black Friday περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις.
«Είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε ντόπιου επιχειρηματία να αποφασίσει εάν θα πάρει μέρος στο φαινόμενο Black Friday. Εμείς ως Εμπορικός Σύλλογος τους προτρέπουμε να το κάνουν, καθώς θα προκληθεί μία καλή κίνηση στην αγορά», είπε ο κ. Σπανός ο οποίος διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται για μία θεσμοθετημένη προωθητική ενέργεια στην Ελλάδα, διέπεται όμως από τις διατάξεις του σχετικού νόμου για τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Συνεπώς θα πρέπει οι έμποροι και επιχειρηματίες που θα πάρουν μέρος στο νεόφερτο φαινόμενο να τηρήσουν όλα όσα προβλέπονται από τους νόμους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου
Όπως γνωρίζετε, πέρυσι δοκιμάστηκε για πρώτη φορά η προωθητική ενέργεια, η επονομαζόμενη και ως «Black Friday». Σύμφωνα με αυτήν, πραγματοποιούνται εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας.
Δεν αποτελεί θεσμοθετημένη εκπτωτική περίοδο ή περίοδο προσφορών αλλά τα τελευταία χρόνια τείνει να καθιερωθεί διεθνώς ως παγκόσμια εμπορική «γιορτή».
Σύμφωνα δε με την ειδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ, η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς σε αυτούς που συμμετείχαν.
Δεδομένου ότι αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από πολυεθνικές επιχειρήσεις, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε αυτό το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους μεγάλους αλλά να το επιφυλάξουμε μόνοι μας και για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου επιδιώκει προτείνει και ενθαρρύνει την συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων στην Black Friday.
Για όσους από εσάς τελικώς αποφασίσουν να συμμετέχουν στην προωθητική ενέργεια, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εφαρμόζονται οι όροι και κανόνες της Υπουργικής Απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα και αυτό ισχύει και για την Black Friday.
Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτήν την δύσκολη εποχή. Συγκεκριμένα, για τους παραβάτες προβλέπεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Εάν οι προσφορές είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Ταυτόχρονα με τα παραπάνω μπορεί να επιβάλλεται και αυτοτελές πρόστιμο 1.000 έως 3.000 € για κάθε μία από τις παραβάσεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο 78 των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ.

Εκ του Εμπορικού
Συλλόγου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου