Ειδήσεις

Φόροι και τεκμήρια στο τραπέζι των αλλαγών για τα αυτοκίνητα

Πρόσθετα έσοδα στη φορολογία των ΙΧ αναζητά το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να καλύψει μέρος του δημοσιονομικού κενού για τα επόμενα δυο χρόνια. Η φορολόγηση των ΙΧ πρόκειται να επανεξετασθεί από μηδενική βάση και εντός του έτους πρόκειται να γίνουν οι παρεμβάσεις που θα κριθεί ότι θα φέρουν το επιδιωκόμενο εισπρακτικό αποτέλεσμα. Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης συστάθηκε επιτροπή στο υπουργείο η οποία θα μελετήσει όλα τα θέματα αναφορικά με τη φορολόγηση των οχημάτων και θα υποβάλλει τις προτάσεις της το αργότερο έως τις 29 Απριλίου.
Ειδικότερα, στο τραπέζι της επιτροπής πρόκειται να πέσει:
– η αλλαγή των τελών κυκλοφορίας. Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι τα τέλη να αντανακλούν περισσότερο την εμπορική αξία κάθε οχήματος και να μην εξαρτώνται μόνο από τον κυβισμό και τους ρύπους που εκπέμπουν, όπως γίνεται σήμερα. Οι αλλαγές στα τέλη πρόκειται να ισχύσουν από το έτος 2017, δηλαδή από τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι το τελευταίο δίμηνο του 2016. Από τα τέλη το δημόσιο εισπράττει κάθε χρόνο ποσό που ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ και στόχος είναι το ποσό αυτό να αυξηθεί προκειμένου να καλυφθεί δημοσιονομικό κενό του ελληνικού προγράμματος.
– η φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ και συγκεκριμένα ο τρόπος υπολογισμού των τελών ταξινόμησης. Σήμερα τα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται με συντελεστή 5% έως 50% επί της εργοστασιακής αξίας με τον συντελεστή να κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Στόχος των αλλαγών είναι το στοιχείο της αξίας του οχήματος να έχει σημαντικά μεγαλύτερη βαρύτητα στον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης σε σχέση με σήμερα. Ήδη έχουν εξεταστεί σενάρια αύξησης των τελών ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα ΙΧ.
– το ύψος των ειδικών φόρων κατανάλωσης των καυσίμων. Ήδη στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους θεσμούς έχει πέσει το ενδεχόμενο αύξησής τους. Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι μέρος του δημοσιονομικού κενού μπορεί να καλυφθεί με την αύξηση των φόρων στα καύσιμα καθώς αυτό δεν θα έχει σημαντικές παρενέργειες. Υποστηρίζουν ότι υπάρχουν περιθώρια αύξησης των φόρων καθώς οι λιανικές τιμές των καυσίμων έχουν υποχωρήσει σημαντικά λόγω της αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών του πετρελαίου και ο πληθωρισμός βρίσκεται σε αρνητικά επίπεδα.
– τα τεκμήρια διαβίωσης. Στόχος των αλλαγών που θα εξετασθούν είναι να συνδεθεί το ύψος των τεκμηρίων με την εμπορική αξία των οχημάτων και όχι αποκλειστικά με τον κυβισμό, όπως συμβαίνει σήμερα.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου