Τοπικές Ειδήσεις

Συνεχίζεται η καμπάνια της Περιφέρειας για την διάσωση των παραδοσιακών σκαφών

Στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, στον Πειραιά, παραβρέθηκε χθες ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος.

Μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν, ήταν και η καμπάνια #savekaikia , που η Περιφέρεια έχει ξεκινήσει από το περασμένο φθινόπωρο, με σκοπό να ενισχύσει την προσπάθεια του Συνδέσμου για την διάσωση των παραδοσιακών σκαφών και ταυτόχρονα, να ενώσει τη φωνή της με όλους εκείνους που αγωνίζονται να σταματήσουν το έγκλημα που συντελείται σε βάρος της ναυτικής παράδοσης της χώρας.

Συμφωνήθηκε,  η καμπάνια να συνεχιστεί  και να εντατικοποιηθεί το επόμενο διάστημα, προκειμένου να ασκηθεί  πίεση προς την Ελληνική Δημόσια Διοίκηση και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης,  ώστε να σταματήσει το εγκληματικό σπάσιμο των αλιευτικών σκαφών μέσω της αλλαγής χρήσεως των σκαφών σε επαγγελματικά ή ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Η καμπάνια της Περιφέρειας θα συνοδευτεί άλλωστε  από συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση για την αξιοποίηση των σκαφών αυτών, ενώ η Περιφέρεια προτίθεται να στηρίξει και οικονομικά τις πρωτοβουλίες  διάσωσής τους όπως έχει δηλώσει ο Περιφερειάρχης.

 

Αρχή φόρμας

Το «σπάσιμο» των ξύλινων αλιευτικών σκαφών ξεκίνησε από το 1996, με αφορμή τη νομοθεσία για τον περιορισμό της υπεραλίευσης, μέσω της επιδότησης της απόσυρσης της αλιευτικής αδείας .

 

Από τότε, χιλιάδες αλιείς παρέδωσαν την άδειά τους και τα καΐκια τους καταστράφηκαν. Μέσα σε λίγα χρόνια,  η Ελλάδα έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του αλιευτικού της στόλου, που ήταν και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Χιλιάδες σκούνες, περάματα, τρεχαντήρια, καΐκια, μπρίκια, γολέττες , βαρκαλάδες, τσερνίκια  έχουν λιώσει κάτω από τους βραχίονες μιας μπουλντόζας.

Μαζί με τα παραδοσιακά σκαριά, χάνονται και οι έμπειροι καραβομαραγκοί των ταρσανάδων, το επάγγελμα των οποίων είναι μοναδικό και αναντικατάστατο.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, από τα περίπου 14.500 έχουν καταστραφεί τα 12.500 κατά τα τελευταία 20 χρόνια. Προσφάτως ανακοινώθηκε  ότι άλλα 763 πρόκειται να οδηγηθούν σε σπάσιμο, ενώ άλλες 522 αιτήσεις δεν έχουν προχωρήσει προσωρινά λόγω έλλειψης του διαθέσιμου χρηματικού ποσού για την καταστροφή τους. Συνολικά 45 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται για τον σκοπό αυτό, ενώ τα σκαριά θα μπορούσαν να αλλάξουν χρήση και να παραμείνουν στο πέλαγος ως τουριστικά σκάφη.

Ο κ. Χατζημάρκος  τόνισε για μια ακόμη φορά ότι η Περιφέρεια δεν είναι αντίθετη στον στόχο που εξυπηρετεί η απόσυρση των παραδοσιακών σκαφών και  είναι η προστασία των θαλασσών από την υπεραλίευση, ωστόσο αυτό δεν πρέπει να συνεχίσει να γίνεται σε συνάρτηση με την καταστροφή των παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών.

#saveKaikia

#saveOurLegacy

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου