Συνεντεύξεις

Σ. Αϊβάζης: Το Μουσείο έχει να επιδείξει τεράστιο έργο στον τομέα του πολιτισμού

«Η δημοτική αρχή του Αντώνη Καμπουράκη, η οποία είναι μια πολυσυλλεκτική αρχή, από την πρώτη στιγμή έδειξε ότι μπορεί να παίρνει αποφάσεις και να βρίσκει λύσεις».
Αυτό δηλώνει σήμερα στην ‘δημοκρατικη’ ο κ. Σέργιος Αϊβάζης, πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου, ενώ αναφέρεται και στα όσα έγιναν κατά την διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού αλλά και στις επόμενες κινήσεις στον τομέα ευθύνης του.
Επίσης μιλάει για τη σημασία της πρόσφατης υπογραφής της εργολαβικής σύμβασης για την αποκατάσταση του Εθνικού Θεάτρου αλλά και την προγραμματική σύμβαση για την αναβάθμιση των Υποδομών του Νεστοριδείου Μελάθρου που έγινε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου –έργα που σηματοδοτούν την ανάπτυξη και ανοίγουν νέες προοπτικές για τον Πολιτισμό στον τόπο μας και όχι μόνο.
• Κύριε Αϊβάζη, διανύουμε μία προεκλογική χρονιά. Ποιο θα λέγατε ότι είναι το κύριο στίγμα της δημοτικής αρχής του Αντώνη Καμπουράκη μέχρι τώρα;
Η κοινωνία της Ρόδου και πολύ σωστά, απαιτεί να λυθούν προβλήματα χρόνων με τα οποία είτε δεν ασχολήθηκε κανείς σοβαρά, είτε ασχολήθηκε επιδερμικά αφήνοντάς τα για τον επόμενο αφού θα έπρεπε να πάρει αποφάσεις με πολιτικό κόστος. Η δημοτική αρχή του Αντώνη Καμπουράκη, η οποία είναι μια πολυσυλλεκτική αρχή, από την πρώτη στιγμή έδειξε ότι μπορεί να παίρνει αποφάσεις και να βρίσκει λύσεις. Στα δύο πρώτα χρόνια λόγω της υγειονομικής κρίσης, η δημοτική αρχή επικεντρώθηκε στον άνθρωπο και την κοινωνική συνοχή. Παράλληλα, η προστασία και η θωράκιση του τουριστικού προϊόντος, επέτρεψε την διατήρηση κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης και την εκτίναξη κατά την λήξη της, τη δυναμική του προορισμού της Ρόδου, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την οικονομική επιβίωση των πολιτών και του Δήμου. Για τα χρόνια προβλήματα όπως η καθαριότητα, η στάθμευση και η προστασία του δομημένου περιβάλλοντος η δημοτική αρχή με σχέδιο, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και γνώμονα το συμφέρον του δήμου και των πολιτών προχωράει στην επίλυσή τους. Παράλληλα όμως θα πρέπει να επισημάνω πως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις υποχρεώσεις που έχει ο πολίτης προκειμένου κάθε καλή πρακτική να έχει το μέγιστο αποτέλεσμα για όλους.
• Δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς το γεγονός ότι τα δύο από τα τέσσερα χρόνια αυτής της δημοτικής θητείας σημαδεύτηκαν από την υγειονομική κρίση του κορωνοϊού. Πόσο δύσκολο ήταν για τους ανθρώπους του Πολιτισμού, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν δράσεις;
Όλοι μας βιώσαμε και συνειδητοποιήσαμε κατά την διάρκεια του εγκλεισμού, την αναγκαιότητα και την έλλειψη των πολιτιστικών δράσεων. Παράλληλα, αναδείχθηκε ακόμη περισσότερο το πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας και τα επαγγέλματα που πλαισιώνουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων καθώς η αδράνεια δύο χρόνων δημιούργησε πολύ μεγάλα προβλήματα, οικονομικά και κοινωνικά στους ανθρώπους του πολιτισμού. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων σε ένα τέτοιο περιβάλλον ήταν πολύ δύσκολοι. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου ανέλαβε να σχεδιάσει την επόμενη μέρα. Αρχικά, αξιοποιήσαμε τον χρόνο που το Μουσείο μας ήταν κλειστό για να γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης και βελτίωσης των εγκαταστάσεών μας και παράλληλα εργαστήκαμε πολύ μεθοδικά προκειμένου να διεκδικήσουμε τις απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις για να ψηφιοποιήσουμε και να προστατεύσουμε τη συλλογή και το αρχείο μας, να βελτιώσουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα και σε δεύτερη φάση σχεδιάσαμε τη δημιουργία πωλητηρίου και αναψυκτηρίου ώστε να ενισχύσουμε τα έσοδα του Μουσείου μας από παράλληλες δράσεις προκειμένου να δώσουμε πίσω στην κοινωνία περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα και εκθέσεις με δωρεάν είσοδο για όλους ώστε ο πολιτισμός να είναι προσβάσιμος και χωρίς αποκλεισμούς.
• Πρόσφατα υπογράφηκε η εργολαβική σύμβαση για την αποκατάσταση του Εθνικού Θεάτρου -ένα έργο που είχε βαλτώσει χρόνια. Ποια άλλα έργα στη Ρόδο, που έχουν αντικείμενο την αναβάθμιση και ανάπτυξη του Πολιτισμού θα πρέπει να υλοποιηθούν κατά την άποψή σας;
Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για την πρόσφατη υπογραφή της εργολαβικής σύμβασης για την αποκατάσταση του Εθνικού Θεάτρου. Έχω δώσει πολλές συναυλίες στο Εθνικό Θέατρο Ρόδου από μικρή ηλικία και ο Διεθνής Διαγωνισμός Πιάνου της Ρόδου, τον οποίο ίδρυσα το 2004, ήταν από τις τελευταίες διεθνούς εμβέλειας διοργανώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πληγωμένο Εθνικό Θέατρο Ρόδου πριν κλείσει οριστικά. Έχω επισκεφτεί πολύ σημαντικά θέατρα σε όλη την Ευρώπη και γνωρίζω την προσφορά που μπορεί να έχει στον πολιτισμό και στην ανάπτυξη μιας περιοχής ένα σύγχρονο θέατρο. Συγχαρητήρια στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και στο Δήμο Ρόδου που επιτέλους μετά από πολλά χρόνια θα αποκατασταθεί και θα λειτουργήσει και πάλι το Εθνικό Θέατρο της πόλης μας. Οι υποδομές πολιτισμού σε μια περιοχή συμβάλλουν στην πολιτιστική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή, την βιώσιμη ανάπτυξη και τον πολιτιστικό τουρισμό. Πρόσφατα, τον Απρίλιο ακόμη μια επιτυχία αυτής της δημοτικής αρχής ήταν η υπογραφή της σύμβασης για την προστασία και ανάδειξη της Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου.
Ένα έργο, το οποίο μετά από 39 χρόνια έρχεται να προστατέψει, να συντηρήσει και να αναδείξει μια πόλη – μνημείο η οποία θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη του πολιτισμού στο νησί μας. Ανάμεσα στα σημαντικά έργα πολιτισμού που υλοποιούνται είναι και το ιστορικό κτήριο της Πινακοθήκης μας όπου εγκαινιάστηκε το 1964. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, μας έχει παραχωρήσει το ισόγειο το οποίο διπλασιάζει και εκσυγχρονίζει τους εκθεσιακούς μας χώρους. Παράλληλα, θα πρέπει να συντηρηθούν και να δημιουργηθούν όπου δεν υπάρχουν, ειδικά στα χωριά μας, χώροι και μικρά θεματικά μουσεία τα οποία θα βοηθήσουν στην πολιτιστική ανάπτυξη και στην απασχόληση νέων στον τόπο διαμονής τους.
• Στον δικό σας τομέα ευθύνης, ποιες είναι οι προτεραιότητες για το 2023;
Το 2023 είναι μια πολύ σημαντική χρονιά καθώς βλέπω να υλοποιούνται όλα όσα σχεδιάσαμε και δουλέψαμε όλους αυτούς του μήνες. Με την στήριξη του δημάρχου μας κ. Αντώνη Καμπουράκη, του διοικητικού συμβουλίου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου και των υπηρεσιών του Δήμου καταφέραμε να συνδιοργανώσουμε εκθέσεις στο εξωτερικό και να συνεργαζόμαστε με τα σημαντικότερα μουσεία της χώρας μας, ενώ παράλληλα οργανώνουμε και φιλοξενούμε πλήθος δράσεων και εκδηλώσεων τοπικά αναπτύσσοντας και διευρύνοντας το κοινό μας.
Τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα έχουν αγκαλιαστεί από τους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα και περισσότερα από 5000 παιδιά με τους εκπαιδευτικούς τους επισκέφτηκαν το μουσείο μας το σχολικό έτος που μόλις τελείωσε.
Μόλις πριν λίγες μέρες και συγκεκριμένα την Πέμπτη 15 Ιουνίου, υπογράψαμε με τον δήμαρχο Ρόδου και τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου την προγραμματική σύμβαση για την αναβάθμιση των Υποδομών του Νεστοριδείου Μελάθρου. Πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 729.393,00 ευρώ, ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που θα συμβάλει στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό του Νεστοριδείου Μελάθρου. Την ίδια στιγμή προχωράει και και η ψηφιοποίηση και ανάδειξη της συλλογής του μουσείου μας προϋπολογισμού 445,1 χιλιάδων ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020.
Την Πέμπτη 15 Ιουνίου εγκαινιάσαμε στην Νέα Πτέρυγα Νεστορίδειου Μελάθρου τη μεγάλη έκθεση του Γιώργου Ζογγολόπουλου «Τα έργα ηχούν σαν μουσική». Η έκθεση είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου με το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου.
Την επιμέλεια έχει η κα. Κατερίνα Κοσκινά, δρ. Ιστορίας της Τέχνης-μουσειολόγος και πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Μουσείου. Η έκθεση θα παραμείνει στη Ρόδο μέχρι τις 15 Οκτωβρίου και θα πρέπει να την επισκεφτούν όλοι.
Παράλληλα σχεδιάζουμε και τις καλοκαιρινές μας δράσεις στο υπαίθριο θέατρο του Μουσείου μας και την ανάδειξη του κήπου μας μέσα από μια εκτεταμένη φύτευση για την δημιουργία βοτανικού κήπου που θα μπορεί να φιλοξενήσει και εκπαιδευτικά προγράμματα.
Κλείνοντας την ωραία αυτή συζήτηση κυρία Ντόκου θα ήθελα να ευχαριστήσω τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη για την εμπιστοσύνη του. Είμαι περήφανος για το έργο που έχει πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου και ελπίζω να μου δοθεί η δυνατότητα να ολοκληρώσω όλα αυτά που είναι σε τροχιά υλοποίησης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου