Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Κοντά στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ ξόδεψαν το πρώτο τρίμηνο του έτους οι καταναλωτές για την αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων. Την ώρα λοιπόν που «ανελαστικές” δαπάνες, όπως η αγορά προϊόντων π.χ. γάλα, ψωμί, κ.λπ. συνεχίζουν να πιέζονται, η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών καταγράφει υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεών της.

Με βάση στοιχεία της GfK, η αγορά των Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (TCG) παρουσίασε ανάπτυξη 7,3%, συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2017, με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 497 εκατ. ευρώ. Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν οι Τηλεπικοινωνίες (TEL), με αύξηση 20,8%, οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 4% και τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE), οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 3,1%.

Συγκεκριμένα για αγορά προϊόντων τηλεπικοινωνίας δαπανήθηκαν το πρώτο τρίμηνο 156 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα του λανσαρίσματος νέων μοντέλων αλλά και των εκπτώσεων. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την ανάπτυξη των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων, ακουστικών και wearable συσκευών. Η δεύτερη κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, 109 εκατ. ευρώ, είναι αυτή των προϊόντων πληροφορικής η οποία εμφάνισε αύξηση 2,9%.

Η αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών, η οποία πριμοδοτήθηκε από τις εκπτώσεις και τις προσφορές σε κουζίνες, πλυντήρια πιάτων, ψυγεία, κ.λπ. ενισχύθηκε κατά 4% στα 107 εκατ. ευρώ. Ανοδικά κινήθηκε και η αγορά ηλεκτρονικών αγαθών (σ.σ. τηλεοράσεις, συσκευές ήχου και αποθήκευσης) οι πωλήσεις της οποίας αυξήθηκαν κατά 3,4% στα 74 εκατ. ευρώ.

Εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες κατηγορίες, οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών (σ.σ. συσκευές σιδερώματος, προϊόντα για προετοιμασία φαγητού), μειώθηκαν 1,3% στα 37 εκατ. ευρώ. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η πτώση 9,9% στα 8 εκατ. ευρώ των πωλήσεων στα είδη εξοπλισμού γραφείου, ενώ πτώση 15,8% κατεγράφη στα φωτογραφικά είδη οι πωλήσεις των οποίων περιορίσθηκαν στα 6 εκατ. ευρώ .

Πηγή capital.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ