Γενικά ικανοποιημένος από την κατάσταση, όπως διαμορφώνεται μέχρι αυτή την ώρα, που ξεκίνησε η νέα σχολική περίοδος για την δική μας περιοχή, δηλώνει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Νίκος Ράπτης.
Με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» μιλάει για τα κενά στα σχολεία, για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς αλλά και για τα προβλήματα που εμφανίσθηκαν με τα ‘δυσπρόσιτα’ σχολεία στην Ρόδο.
«Το βασικό μας μέλημα είναι ότι ο γονιός έχει την απαίτηση να πάρει το παιδί του το μεσημέρι, όπως μας το άφησε το πρωί στο σχολείο. Άρα, προτεραιότητα για εμάς είναι η ασφάλεια των παιδιών μέσα στις σχολικές μονάδες. Για όλα τα υπόλοιπα, μέσα από την συνεργασία και μέσα από συλλογικές διαδικασίες, μπορούμε να βρούμε την καλύτερη λύση για τα παιδιά μας.
Είναι η τρίτη χρονιά που βρίσκομαι σε αυτή την θέση και είμαι σε θέση να γνωρίζω πολύ καλά τα πράγματα σε όλη την περιοχή της Δωδεκανήσου. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτή, θα είναι μια από τις καλύτερες χρονιές αναφορικά με την στελέχωση των σχολικών μας μονάδων. Αυτή την στιγμή, τα κενά είναι μετρημένα στα δάχτυλα των χεριών και τα περισσότερα από αυτά, προκλήθηκαν από 17 εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν δέχτηκαν να έρθουν να διοριστούν –για οποιονδήποτε λόγο. Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, μέχρι και την επόμενη εβδομάδα ακόμη και τα τελευταία κενά θα είναι τακτοποιημένα. Μιλάμε για πάνω από 2.000 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενώ ήρθαν πάνω από 600 αναπληρωτές. Όλοι έχουν τοποθετηθεί και στις τέσσερις περιφέρειες (από φέτος έχουμε τέσσερις περιφέρειες: Ρόδος, Κως, Κάλυμνος και όλα τα υπόλοιπα νησιά μαζί). Έχουμε 15 νησιά τα οποία φιλοξενούν σχολικές μονάδες και είναι επαρκώς στελεχωμένα» όπως τόνισε.
Ο κ. Ράπτης, υπογράμμισε πως ιδιαίτερο βάρος θα δώσει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου στην «ειδική αγωγή» κάτι που απασχολεί πολύ τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως τους γονείς:
«Όταν μιλάμε για ‘ειδική αγωγή’ εννοούμε τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες δεξιότητες και ικανότητες και απαιτούν ξεχωριστή στήριξη. Εκεί θέλουμε να ρίξουμε το βάρος διότι εκεί η κάλυψη των θέσεών μας κυμαίνεται τώρα στο 30%. Συνεπώς απαιτείται ενίσχυση. Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε. Και πέρσι είχαμε πρόβλημα αλλά προσπαθήσαμε και τα καταφέραμε» όπως ανέφερε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση σχετικά με το πρόβλημα που προέκυψε με τα ‘δυσπρόσιτα’ σχολεία στην Ρόδο, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου ξεκαθάρισε τα εξής: «Το πρόβλημα δημιουργήθηκε στο νησί της Ρόδου. Ήταν μία κατάφωρη αδικία για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο νησί. Εμείς ως Διεύθυνση σε συνεργασία και με τον συνδικαλιστικό χώρο, προσπαθήσαμε να αναδείξουμε το πρόβλημα καθώς με τον όρο ‘δυσπρόσιτα’ έδιναν μόνον δύο…. μόρια! Δηλαδή, όσα θα έπαιρνε κάποιος εκπαιδευτικός στο Μαρούσι Αττικής! Με δική μας παρέμβαση και πρόταση, τελικά καταφέραμε με κοινή σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και τους συνδικαλιστές να αλλάξουμε την αδικία και να παίρνουν πλέον, 7 μόρια. Φανταστείτε ότι η Κως δίνει 7 μόρια, η Κάλυμνος δίνει 8 μόρια ενώ είχαμε προτείνει να γίνουν δυσπρόσιτα όλα τα σχολεία στην Λέρο. Με την επανορθωτική διαδικασία όμως, τα καταφέραμε».
Κληθείς να σχολιάσει την κατάσταση με την φοίτηση των προσφυγόπουλων στα σχολεία, ο κ. Ράπτης είπε ότι «η Ρόδος δεν αντιμετωπίζει κανένα τέτοιο ζήτημα. Στην Λέρο υπάρχουν ήδη δομές που εξυπηρετούν τις ανάγκες των προσφυγόπουλων. Στην Ρόδο το πρόβλημα είναι η φοίτηση των ΡΟΜΑ, καθώς προσπαθούμε να τα εντάξουμε σε μια σχολική πραγματικότητα για ευνόητους λόγους. Το κυριότερο είναι να πείσουμε τις γονείς των παιδιών αυτών –και γίνεται ήδη μια πολύ καλή προσπάθεια από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου- προς αυτή την κατεύθυνση».
Ο κ. Ράπτης πάντως, σημείωσε πως ο Νομός Δωδεκανήσου «είναι ο δυσκολότερος Νομός αναφορικά με την κινητικότητα των εκπαιδευτικών. Πολλές μεταθέσεις, πολλές αποσπάσεις αλλά το 40% των εκπαιδευτικών που είναι μέσα στις τάξεις, στελεχώνεται με αναπληρωτές. Αυτό αποτελεί το βασικό πρόβλημα αν και ο Μέσος Όρος ενός αναπληρωτή είναι…8 – 10 χρόνια! Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στα μικρονήσια όπως η Τέλενδος, οι Αρκιοί, το Αγαθονήσι. Στελεχώσαμε όμως όλες τις σχολικές μονάδες και δεν υπάρχουν ελλείψεις», κατέληξε ο κ. Ράπτης.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ