Ειδήσεις

Σχέδιο μονιμοποίησης του μειωμένου ΦΠΑ σε εστίαση, μεταφορές, τουρισμό

Την παράταση έως το τέλος του 2022 και τη μονιμοποίηση από το 2023 των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε εστίαση, μεταφορές και τουριστικό πακέτο εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για να στηρίξει τους συγκεκριμένους κλάδους που έχουν πληγεί από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα.

Η διατήρηση των εκπτώσεων στο ΦΠΑ σε αγαθά και υπηρεσίες και μετά το τέλος Ιουνίου που λήγει το μέτρο βρίσκεται στην κυβερνητική ατζέντα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα να δηλώνει (Παραπολιτικά FM 90,1) ότι αποτελεί μια από τις προκλήσεις του 2023.

Οι τρεις κλάδοι
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η μονιμοποίηση το 2023 της «προσωρινής» μείωσης των συντελεστών ΦΠΑ που εφαρμόζονται σήμερα:

Στον καφέ, τα ροφήματα (τσάι, σοκολάτα κλπ) και τα μη αλκοολούχα ποτά που σερβίρονται από επιχειρήσεις μαζικής εστίασης
Στα εισιτήρια των δρομολογίων με τρένο, μετρό και τραμ, με αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, αεροπορικά εισιτήρια, εισιτήρια των επιβατικών πλοίων, τις μεταφορές με συνδυασμό οδικών, εναέριων και θαλάσσιων μέσων.
Στο τουριστικό πακέτο.
Αρμόδιοι παράγοντες σημειώνουν ότι ανάλογα με τις δημοσιονομικές αντοχές εξετάζεται και η διατήρηση του μειωμένου 13% ΦΠΑ για τα εισιτήρια των κινηματογράφων, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού που με βάση το ισχύον νομοθετικό καθεστώς ισχύει έως τις 30 Ιουνίου του 2022. Ωστόσο στο υπουργείο Οικονομικών απορρίπτουν κατηγορηματικά σε αυτή τουλάχιστον τη φάση παρεμβάσεις στη φορολογία για την αναχαίτιση του κύματος ανατιμήσεων σε είδη διατροφής και υγρά καύσιμα.

Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης έκανε λόγο για περιορισμένα δημοσιονομικά περιθώρια και ανάγκη προσεκτικών κινήσεων λόγω του υψηλού δημόσιου χρέους και του κινδύνου αύξησης των επιτοκίων λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «οι δυνατότητες του προϋπολογισμού είναι πεπερασμένες και αυτό είναι ο βασικός περιορισμός που υπάρχει, από εκεί και πέρα οι εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας και οι εξελίξεις στο μέτωπο του ΑΕΠ και των φορολογικών εσόδων είναι πάντα δυναμικές. Ερωτηθείς γιατί δεν μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «ο ειδικός φόρος δεν είναι αναλογικός φόρος, δεν συνδέεται με τις τιμές των καυσίμων. Τα καύσιμα δεν είναι το σημαντικό μας πρόβλημα. Τα καύσιμα έχουν γυρίσει περίπου εκεί που ήταν το 2019 μετά από μια καταβύθιση που είχαν για έκτακτους λόγους στην πανδημία».

Πηγή ΟΤ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου