ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τέλος Χαρτοσήμου μέχρι 30 Νοεμβρίου… και τέλος! Τι αλλάζει για πάνω από 600 συναλλαγές

news room 1 λεπτό ανάγνωση
POS
Μέγεθος γραμμάτων

Κατά ένα μήνα νω­ρί­τε­ρα από ό,τι ανα­με­νό­ταν, αλλά σχε­δόν δύο αιώ­νες αφό­του είχε επι­βλη­θεί (επί Όθω­νος το 1836), το Τέλος Χαρ­το­σή­μου κα­ταρ­γεί­ται την 30η Νο­εμ­βρί­ου σε πάνω από 600 συ­ναλ­λα­γές. Και από 1ης Δε­κεμ­βρί­ου (αντί από την πρω­το­χρο­νιά) την θέση του σε πρά­ξεις, συμ­βά­σεις και συ­ναλ­λα­γές, παίρ­νει το νέο Ψη­φια­κό Τέλος Συ­ναλ­λα­γής, όπως προ­βλέ­πει ο νέος νόμος που ψη­φί­στη­κε την πε­ρα­σμέ­νη Πέμ­πτη.

Η γε­νι­κή αρχή είναι ότι το Ψη­φια­κό Τέλος Συ­ναλ­λα­γών επι­βάλ­λε­ται όπου δεν επι­βάλ­λε­ται ΦΠΑ ή άλλη ει­δι­κή φο­ρο­λο­γία. Και αντί­στρο­φα, ο νόμος προ­βλέ­πει ρητώς ότι δεν επι­βάλ­λε­ται Ψη­φια­κό Τέλος Συ­ναλ­λα­γής σε συμ­βά­σεις, συ­ναλ­λα­γές και πρά­ξεις που υπά­γο­νται στο πεδίο εφαρ­μο­γής του Κώ­δι­κα Φόρου Προ­στι­θέ­με­νης Αξίας, του Κώ­δι­κα Φο­ρο­λο­γί­ας Κλη­ρο­νο­μιών, Δω­ρε­ών, Γο­νι­κών Πα­ρο­χών και Κερ­δών από Τυ­χε­ρά Παί­γνια (ν. 2961/2001), του φόρου με­τα­βί­βα­σης ακι­νή­των, του φόρου συ­γκέ­ντρω­σης κε­φα­λαί­ου, του φόρου τρα­πε­ζι­κών ερ­γα­σιών και του φόρου με­τα­βί­βα­σης αυ­το­κι­νή­των.

Το νέο κα­θε­στώς όπου θα επι­βάλ­λε­ται πλέον Ψη­φια­κό Τέλος, αφορά συ­ναλ­λα­γές όπως οι εξής:

– Σύμ­βα­ση μί­σθω­σης ακι­νή­του, για άσκη­ση επαγ­γελ­μα­τι­κής δρα­στη­ριό­τη­τας, εφό­σον δεν έχει επι­λε­γεί η υπα­γω­γή της σε κα­θε­στώς ΦΠΑ

– Δά­νεια, έντο­κα και άτοκα, σε πι­στώ­σεις κάθε εί­δους, εξο­μοιού­με­νες με δά­νεια και πι­στω­τι­κές κάρ­τες. Το ψη­φια­κό τέλος δεν επι­βάλ­λε­ται στους τό­κους

– Πώ­λη­ση κι­νη­τού πράγ­μα­τος, εφό­σον η συ­ναλ­λα­γή δεν υπά­γε­ται σε ΦΠΑ

– Με­τα­βί­βα­ση επι­χεί­ρη­σης

– Δια­νο­μή κλη­ρο­νο­μί­ας, κλη­ρο­δο­τή­μα­τος

– Αμοι­βές

– Τρα­πε­ζι­κές επι­τα­γές

– Έπα­θλα και βρα­βεία

– Έκ­δο­ση και ανα­νέ­ω­ση αδειών (οδή­γη­σης, θήρας, οπλο­φο­ρί­ας, πα­ρα­μο­νής και ερ­γα­σί­ας).

Μια με­γά­λη αλ­λα­γή που φέρ­νει το νέο Ψη­φια­κό Τέλος Συ­ναλ­λα­γής, σε σχέση με τον προ­κά­το­χό του, είναι πως επι­βάλ­λε­ται σε όλες ανε­ξαι­ρέ­τως τις συ­ναλ­λα­γές οι οποί­ες κα­το­νο­μά­ζο­νται ρητά στον νόμο, ανε­ξάρ­τη­τα από τον τόπο κα­τάρ­τι­σής τους. Δη­λα­δή, αρκεί ο ένας του­λά­χι­στον συμ­βαλ­λό­με­νος να έχει φο­ρο­λο­γι­κή κα­τοι­κία ή μό­νι­μη εγκα­τά­στα­ση στην Ελ­λά­δα και να μη συ­ντρέ­χει ει­δι­κός λόγος απαλ­λα­γής για τους συμ­βαλ­λο­μέ­νους.

Σε συ­ναλ­λα­γές με­τα­ξύ ιδιω­τών, το Τέλος Συ­ναλ­λα­γής θα βε­βαιώ­νε­ται, αφού υπο­βλη­θεί ηλε­κτρο­νι­κή δή­λω­ση μέσω νέας ψη­φια­κής πλατ­φόρ­μας που θα θέσει σε λει­τουρ­γία η ΑΑΔΕ. Η δή­λω­ση και από­δο­ση του Τέ­λους θα γί­νε­ται μέχρι το τέλος του επό­με­νου μήνα από εκεί­νον της συ­ναλ­λα­γής.

Οι συ­ντε­λε­στές του Ψη­φια­κού Τέ­λους Συ­ναλ­λα­γής για συ­ναλ­λα­γές με­τα­ξύ ιδιω­τών είναι οι εξής:

– 3,60% σε μι­σθώ­μα­τα ακι­νή­των, τι­μο­λό­για εί­σπρα­ξης απο­ζη­μιώ­σε­ων νό­μι­μων τόκων και τόκων υπε­ρη­με­ρί­ας και στις συ­ναλ­λα­γές ή συμ­βά­σεις με­τα­ξύ φυ­σι­κών προ­σώ­πων που δεν ασκούν επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα, ή προ­σώ­πων που ασκούν επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα και συμ­βάλ­λο­νται για πρά­ξεις που δεν αφο­ρούν αυτήν, ή όπου ο ένας συμ­βαλ­λό­με­νος είναι Δη­μό­σιο, Δήμος, ΝΠΔΔ. Διευ­κρι­νί­ζε­ται ότι δεν επι­βάλ­λε­ται Ψη­φια­κό Τέλος σε μι­σθώ­σεις (ενοί­κια) που υπά­γο­νται σε Φ.Π.Α. και σε συμ­βά­σεις μί­σθω­σης κα­τοι­κί­ας. Υπό­χρε­ος για τη δή­λω­ση και από­δο­ση του Ψη­φια­κού Τέ­λους Συ­ναλ­λα­γής είναι κα­ταρ­χήν ο εκ­μι­σθω­τής, αλλά αν ο εκ­μι­σθω­τής δεν έχει υπο­χρέ­ω­ση υπο­βο­λής δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, τότε υπό­χρε­ος για τη δή­λω­ση και από­δο­ση κα­θί­στα­ται ο μι­σθω­τής.

– 2,40% εφό­σον όλοι οι συμ­βαλ­λό­με­νοι ή συ­ναλ­λασ­σό­με­νοι ασκούν επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα, ή του­λά­χι­στον ένας έχει τη νο­μι­κή μορφή της ΑΕ, ΕΠΕ και ΙΚΕ.

– 1,20% εφό­σον πρό­κει­ται για κα­τα­βο­λή αμοι­βής σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα ή μέλη διοί­κη­σης και για κα­τά­θε­ση ή ανά­λη­ψη από τα χρη­μα­τι­κά δια­θέ­σι­μα νο­μι­κών προ­σώ­πων και οντο­τή­των.

– 0,30% επί των προ­σκο­μι­ζό­με­νων επι­τα­γών (“πι­νά­κια”) σε πι­στω­τι­κά ιδρύ­μα­τα.

Πού κα­ταρ­γεί­ται το Χαρ­τό­ση­μο

Από 1ης Δε­κεμ­βρί­ου, το τέλος χαρ­το­σή­μου κα­ταρ­γεί­ται σε μια σειρά από ση­μα­ντι­κές συ­ναλ­λα­γές όπως: χρη­σι­δά­νειο, ασφα­λι­στι­κές συ­ναλ­λα­γές, σύ­στα­ση και αύ­ξη­ση κε­φα­λαί­ου μη κερ­δο­σκο­πι­κών νο­μι­κών προ­σώ­πων/οντο­τή­των, ενέγ­γυ­ες πι­στώ­σεις τρα­πε­ζών υπέρ ει­σα­γω­γέ­ων, συμ­βα­τι­κοί τόκοι δα­νεί­ων και πι­στώ­σε­ων.

Επι­πρό­σθε­τα, κα­ταρ­γεί­ται σε πε­ρισ­σό­τε­ρες από 100 συ­ναλ­λα­γές που αφο­ρούν σε χαρ­τό­ση­μα επί πα­ρα­βό­λων (πχ άδεια γάμου, επαγ­γελ­μα­τι­κές άδειες κλπ.).

Κα­ταρ­γεί­ται, επί­σης, στις πε­ρισ­σό­τε­ρες από 500 άλλες συ­ναλ­λα­γές στις οποί­ες επι­βαλ­λό­ταν Τέλος Χαρ­το­σή­μου 2,4% ή 3,6%. Ο νέος νόμος ορί­ζει ότι «συ­ναλ­λα­γές που κα­ταρ­τί­ζο­νται μέχρι την 30η Νο­εμ­βρί­ου 2024 επι­βα­ρύ­νο­νται με τέλος χαρ­το­σή­μου και η βε­βαί­ω­ση μπο­ρεί να γίνει και μετά την 1η Δε­κεμ­βρί­ου 2024, με την επι­φύ­λα­ξη των δια­τά­ξε­ων περί πα­ρα­γρα­φής».

Πηγή: newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.