Το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Νότια Ρόδο… έσωσε το νησί από βέβαιο μπλακ άουτ. Μετά τη φωτιά που ξέσπασε σε μία από τις μηχανές στον ΑΗΣ προ ημερών, προκλήθηκε τεράστιο πρόβλημα, το οποίο ευτυχώς αντιμετωπίστηκε, χωρίς να κινδυνεύσει το νησί να εκτεθεί.
Λόγω της φωτιάς, τέθηκαν για κάποιο διάστημα εκτός λειτουργίας συνολικά τρεις μηχανές που υπέστησαν βλάβες. Στο μεταξύ, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης η κατανάλωση αυξήθηκε κατακόρυφα με αποτέλεσμα να έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητες των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών και των αεριοστροβιλικών μονάδων.
Εάν δεν υπήρχε η εφεδρεία του νέου εργοστασίου, οι διακοπές της ηλεκτροδότησης θα ήταν αναπόφευκτες. Συγκεκριμένα, τέθηκαν σε λειτουργία δύο από τις μηχανές του νέου εργοστασίου, ενώ οι υπόλοιπες λειτουργούν δοκιμαστικά κάποιες ημέρες την εβδομάδα. Έτσι εξασφαλίζεται η επάρκεια των ηλεκτρικών φορτίων.
Στο μεταξύ, τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μία από τις μηχανές στον ΑΗΣ, η οποία υπέστη μικρότερες βλάβες και τις επόμενες μέρες αναμένεται να λειτουργήσει η δεύτερη και αργότερα η τρίτη, η οποία είχε τυλιχθεί στις φλόγες και υπέστη μεγαλύτερες ζημιές.
Με το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον ΑΗΣ επισπεύσθηκε η λειτουργία του νέου εργοστασίου στη Νότια Ρόδο περιορίζοντας τα χρονικά διαστήματα της δοκιμαστικής λειτουργίας των μηχανών. Οι υπόλοιπες μηχανές πρόκειται να τεθούν σύντομα σε λειτουργία και να «ανακουφίσουν» τον γηρασμένο ΑΗΣ στη Σορωνή.
«Το νέο εργοστάσιο κατάφερε να ανταποκριθεί στο ρόλο του και να δώσει τα απαιτούμενα φορτία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού», δήλωσε στην «δημοκρατική», ο προϊστάμενος παραγωγής της ΔΕΗ στη Ρόδο, κ. Σπύρος Πλατής.
Σημειώνεται ότι το νέο εργοστάσιο διαθέτει συνολικά επτά μηχανές. Η ισχύς της καθεμίας ανέρχεται σε 16,5 MW. Η συνολική ισχύς των μηχανών θα ανέρχεται στα 115 MW περίπου. Ο ΑΗΣ Σορωνής, παράγει 230 ΜW ηλεκτρικής ισχύος. Τα 100 MW καλύπτονται από μηχανές ντίζελ. Τα υπόλοιπα MW καλύπτονται με αεριοστροβιλικές μονάδες και με ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη τα οποία χρησιμοποιούν ντίζελ ως καύσιμο που έχει μεγαλύτερο κόστος, σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με το μαζούτ. Οι νέες μηχανές είναι υπερσύγχρονες και τηρούν όλους τους περιβαλλοντικούς όρους.
Το νέο εργοστάσιο εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα στο δίκτυο. Θα είναι δε οικονομικότερη η λειτουργία του αφού πλέον το μαζούτ είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με το ντίζελ που θα έκαιγαν οι αεριοστρόβιλοι στο υπάρχον εργοστάσιο. Όπως αναφέρουν στελέχη της ΔΕΗ το νέο εργοστάσιο δίνει λύση στο πρόβλημα της επάρκειας ρεύματος για τα υπόλοιπα 20 χρόνια τουλάχιστον!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ