«Οι εκτιμήσεις έδειχναν ότι το 2020 θα ήταν μια χρονιά που θα αφήναμε επιτέλους πίσω, ό,τι μας ταλαιπώρησε την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο βρεθήκαμε θεατές σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση με πολύ ιδιαίτερες συνθήκες, αντιμετωπίζοντας εκ νέου το πρόβλημα της επαγγελματικής επιβίωσης, μέσα σε αχαρτογράφητα νερά, όπου θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να επιστρέψουμε στην κανονικότητα».
Αυτό δηλώνει σήμερα σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του ΤΕΕ –Τμήμα Δωδεκανήσου κ. Αντώνης Γιαννικουρής. Επιπλέον μιλάει για τα προβλήματα του κλάδου από την κρίση που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού, την συνάντησή του στην Κω με τον υπουργό Τουρισμού κ. Χ.Θεοχάρη, τα ζητήματα που έχει θέσει ο κλάδος στον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη αλλά και την καταγραφή των θεμάτων σε όλα τα νησιά της περιοχής ευθύνης του ΤΕΕ ανά νησί της Δωδεκανήσου.
• Κύριε Γιαννικουρή, μετά από μια 10ετή βαθιά οικονομική ύφεση, η ελληνική οικονομία, ενώ προσπαθούσε να συνέλθει, ήρθε κι άλλη κρίση με την πανδημία του κορωνοϊού και χειροτέρεψε την κατάσταση. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Πράγματι περάσαμε μια πολύ δυσκολή 10ετία, στην οποία η ελληνική κοινωνία και οι επαγγελματίες δοκιμάστηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Παρόλαυτά υπομονετικά προσαρμοσθήκαμε και εργαστήκαμε ώστε να ξεπεράσουμε την οικονομική κρίση στην οποία είχε περιέλθει η χώρα, με τις λιγότερες απώλειες. Οι εκτιμήσεις έδειχναν ότι το 2020 θα ήταν μια χρονιά που θα αφήναμε επιτέλους πίσω, ότι μας ταλαιπώρησε την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο βρεθήκαμε θεατές σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση με πολύ ιδιαίτερες συνθήκες, αντιμετωπίζοντας εκ νέου το πρόβλημα της επαγγελματικής επιβίωσης, μέσα σε αχαρτογράφητα νερά, όπου θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να επιστρέψουμε στην κανονικότητα.

• Η οικονομική ενίσχυση 600 ευρώ σε όλους τους μηχανικούς…. ήταν αρκετή για την περίοδο της καραντίνας και τι γίνεται με τα άλλα προβλήματα του κλάδου;
Σε μια κατάσταση σαν αυτή που βιώσαμε τίποτα δεν είναι αρκετό. Ως μηχανικοί κάναμε μεγάλο αγώνα για την ένταξη του κλάδου μας στα μέτρα οικονομικής στήριξης. Η προσωπική μου άποψη είναι, ότι το επίδομα ήταν σημαντικό αλλά δεν ήταν το κυρίαρχο. Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Δωδεκανήσου εργάστηκε συστηματικά προτείνοντας πλέγμα οικονομικών μέτρων ελάφρυνσης (επαναφορά μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, κατάργηση προκαταβολής φόρου για το 2020, μείωση ενοικίου επαγγελματικής στέγης, αναστολή πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών κα) και ταυτόχρονα διεκδίκησε παρατάσεις διαδικασιών, σε μια περίοδο που η άσκηση του επαγγέλματος μας, ήταν σχεδόν αδύνατη. Η πρόταση του Τμήματός μας, που κατατέθηκε στα εμπλεκόμενα Υπουργεία, έγινε αποδεκτή σε μεγάλο ποσοστό από την Ελληνική Κυβέρνηση και αποτέλεσε την βάση για τα μέτρα στήριξης των μηχανικών σε όλη τη χώρα. Παρόλαυτά συνεχίζουμε να διεκδικούμε περισσότερα, ώστε να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και η επόμενη ημέρα να μας βρει όλους όρθιους. Φαίνεται πάντως, πως έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.
• Σε πρόφατη συνάντησή σας στην Κω με τον υπ.Τουρισμού κ. Χ.Θεοχάρη καταθέσατε υπόμνημα όπως καταγράφηκε από τον Τομέα Τουρισμού του ΤΕΕ Δωδεκανήσου. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Η Δωδεκάνησος είναι μια νησιωτική περιοχή όπου όλα τα επαγγελματα είναι συνδεδεμένα με τον τουρισμό άμεσα ή έμμεσα. Είναι λοιπόν προφανές, ότι η τουριστική ανάπτυξη της Δωδεκανήσου είναι από τα πολύ σημαντικά θέματα και στην δική μας ατζέντα. Ο Τομέας Τουρισμού του ΤΕΕ Δωδεκανήσου, με επικεφαλής την κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, επεξεργάστηκε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη, λαμβάνοντας υπόψιν τα νέα δεδομένα. Η πρόταση αυτή και σε συνεργασία με άλλους εμπλεκόμενους φορείς, θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την νέα τουριστική πραγματικότητα, τις νέες πρακτικές και τα έργα υποδομής.
Διαπιστώνουμε ότι δεν έχετε σταματήσει τις επαφές με τους αιρετούς στα νησιά καταγράφοντας τα προβλήματά τους. Πώς περιγράφετε την συνεργασία αυτή; Υπάρχει ανταπόκριση;
Έχουμε υποχρέωσή να δείχνουμε το ενδιαφέρον μας, να επισκεπτόμαστε τα νησιά μας και ιδαίτερα τους μικρούς δήμους. Η απουσία τεχνικών υπηρεσιών στα μικρά νησιά, κάνει την παρουσία μας πλέον επιτακτική ανάγκη. Ωστόσο η συνδρομή των μηχανικών δεν είναι μόνο προς την κατεύθυνση της καταγραφής και της διαπίστωσης αλλά κυρίως προς αυτήν της επίλυσης των προβλημάτων. Αυτή λοιπόν η συνέργεια είναι μείζονος σημασίας, αφού κατά πολύ μεγάλο ποσοστό το έργο των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού είναι κυρίως τεχνικό. Επομένως η ανταπόκριση των αιρετών είναι δεδομένη και είναι προς όφελος των νησιών μας. Εμείς από την πλευρά μας δηλώνουμε την διαθεσιμότητά μας, όποτε και όπου αυτό κριθεί αναγκαίο.
• Σε συνάντηση που είχατε με τον δήμαρχο Ρόδου είχατε θέσει μία σειρά από ζητήματα όπως η λειτουργία Υ.ΔΟΜ. Ρόδου, η λειτουργία Τεχνικών Υπηρεσιών, η Διερεύνηση υπογραφής Προγραμματικής Σύμβασης Υπουργείου Δικαιοσύνης – Δήμου Ρόδου – ΤΕΕ Δωδεκανήσου, για την καλύτερη λειτουργία του Κτηματολογίου Ρόδου κ.ά. Είστε αισιόδοξος ότι θα δρομολογηθούν κάποια από αυτά;
Είμαστε οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, για να προτείνουμε τον αντικειμενικά σωστό τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών με σκοπό την βελτίωση της επαγγελματικής καθημερινότητας των μηχανικών, της συντομότερης εξυπηρέτησης των πολιτών-επενδυτών αλλά και της θωράκισης της ανάπτυξης. Ωστόσο η υποστελέχωση των υπηρεσιών που σχετίζονται με τον κλάδο μας, είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και όλοι μαζί οι φορείς, πρέπει να διεκδικίσουμε. Χωρίς στελεχωμένες υπηρεσίες κινδυνεύει να χαθεί το στοίχημα της ανάπτυξης και της αξιοποίησης των χρημαδοτικών εργαλείων. Εαν είμαι αισιόδοξος; Στο χέρι μας είναι.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ