ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ενταξη σε ρύθμιση χωρίς φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα

news room 3 λεπτά ανάγνωση
Εφορία ουρά

Χωρίς φο­ρο­λο­γι­κή και ασφα­λι­στι­κή ενη­με­ρό­τη­τα και ανε­ξαρ­τή­τως ποσού οφει­λής θα γί­νε­ται πλέον η έντα­ξη στη ρύθ­μι­ση των 12 ή πε­ρισ­σό­τε­ρων δό­σε­ων για όλους όσοι χρω­στούν στα Τα­μεία και δεν έχουν κα­τα­δι­κα­στεί για φο­ρο­δια­φυ­γή.

Η ρητή αυτή υπο­χρέ­ω­ση είχε προ­βλε­φθεί στο νόμο 4152/13 ως βα­σι­κή προ­ϋ­πό­θε­ση για τη ρύθ­μι­ση των λη­ξι­πρό­θε­σμων μέχρι 31/12/2012 χρεών προς τα Τα­μεία και πλέον παύει να υφί­στα­ται, καθώς η σχε­τι­κή διά­τα­ξη δια­γρά­φη­κε από το νέο νόμο του υπουρ­γεί­ου Ερ­γα­σί­ας (ν.4225/14).

Οσοι λοι­πόν έχουν χρέη στα Τα­μεία που κα­τέ­στη­σαν λη­ξι­πρό­θε­σμα στις 31/12/2012 μπο­ρούν πλέον να πά­ρουν το «ει­σι­τή­ριο» της ρύθ­μι­σης ακόμη και αν έχουν δη­μιουρ­γή­σει νέα χρέη, ανε­ξαρ­τή­τως ποσού προς το Δη­μό­σιο ή προς τα ασφα­λι­στι­κά τα­μεία από την 1/1/2013 και μετά.

«Ανάσα»

Η ση­μα­ντι­κή αυτή αλ­λα­γή ανοί­γει το δρόμο σε δε­κά­δες χι­λιά­δες από τους 750.000 συ­νο­λι­κά οφει­λέ­τες σε ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ να εντα­χθούν στη ρύθ­μι­ση χρεών με πολύ κα­λύ­τε­ρους όρους.

Οι πε­ρισ­σό­τε­ροι δεν μπο­ρού­σαν να ρυθ­μί­σουν τις λη­ξι­πρό­θε­σμες οφει­λές τους, αν είχαν νέες μη λη­ξι­πρό­θε­σμες οφει­λές μετά την 1/1/2013 προς τα ασφα­λι­στι­κά τα­μεία ή το Δη­μό­σιο.

Με το άρθρο 12 (παρ. 2) του νόμου του υπουρ­γεί­ου Ερ­γα­σί­ας αυτή η υπο­χρέ­ω­ση παύει να υφί­στα­ται, καθώς η σχε­τι­κή διά­τα­ξη που προ­έ­βλε­πε την υπα­γω­γή σε ρύθ­μι­ση με ασφα­λι­στι­κή ή φο­ρο­λο­γι­κή ενη­με­ρό­τη­τα δια­γρά­φε­ται από το νόμο.

Έτσι για πα­ρά­δειγ­μα ένας οφει­λέ­της με λη­ξι­πρό­θε­σμη οφει­λή 60.000 ευρώ ως τις 31/12/2012 και με νέα μη λη­ξι­πρό­θε­σμη οφει­λή ύψους 15.000 ευρώ (σε Δη­μό­σιο ή Τα­μεία) μετά την 1/1/2013, δεν μπο­ρού­σε να ρυθ­μί­σει τα 60.000 ευρώ, γιατί δεν ήταν ασφα­λι­στι­κά και φο­ρο­λο­γι­κά ενή­με­ρος από το 2013 και μετά.

Τώρα, σύμ­φω­να με το δη­μο­σί­ευ­μα, με τη δια­γρα­φή της επί­μα­χης διά­τα­ξης από το νόμο 4152/13, θα μπο­ρεί να ρυθ­μί­σει την οφει­λή του σε 41 δό­σεις.

Ασπί­δα από κα­τα­σχέ­σεις

Στην πράξη ακόμη και οι οφει­λέ­τες των 200.000 και 300.000 ευρώ που μέχρι τώρα δεν είχαν καμία προ­ο­πτι­κή ρύθ­μι­σης και απει­λού­νταν με κα­τα­σχέ­σεις μπο­ρούν να πά­ρουν «ελευ­θέ­ρας» το ει­σι­τή­ριο για να υπα­χθούν σε ρύθ­μι­ση χρεών με δό­σεις που τε­λειώ­νουν την 1η Ιου­λί­ου 2017.

Με το «ει­σι­τή­ριο» της ρύθ­μι­σης γλι­τώ­νουν τις κα­τα­σχέ­σεις, ενώ πα­γώ­νει η δια­δι­κα­σία ανα­γκα­στι­κής εί­σπρα­ξης για όσους έχουν φτά­σει στο τε­λι­κό στά­διο των ανα­γκα­στι­κών μέ­τρων. Επι­πλέ­ον, ανα­στέλ­λε­ται και η άσκη­ση ποι­νι­κής δί­ω­ξης.

Οι τρεις αλ­λα­γές που επέρ­χο­νται στις ρυθ­μί­σεις χρεών είναι:

Υπα­γω­γή στη ρύθ­μι­ση των πολ­λών δό­σε­ων χωρίς φο­ρο­λο­γι­κή και ασφα­λι­στι­κή ενη­με­ρό­τη­τα.

Για οφει­λές μέχρι 10.000 ευρώ θα αρκεί η δή­λω­ση αδυ­να­μί­ας πλη­ρω­μής εκ μέ­ρους του οφει­λέ­τη.

Μέχρι τώρα η έντα­ξη σε ρύθ­μι­ση με δή­λω­ση αδυ­να­μί­ας πλη­ρω­μής αφο­ρού­σε όσους χρω­στού­σαν μέχρι 5.000 ευρώ. Ετσι και σύμ­φω­να με τη νέα ανα­δια­τυ­πω­μέ­νη από το άρθρο 12 του νόμου 4225/14 διά­τα­ξη της υπο­πα­ρα­γρά­φου ΙΑ1 και ΙΑ2 του νόμου 4152/13, οι εν­δια­φε­ρό­με­νοι δεν θα πρέ­πει να προ­σκο­μί­σουν τα απα­ραί­τη­τα στοι­χεία που απο­δει­κνύ­ουν την αδυ­να­μία πλη­ρω­μής για την υπα­γω­γή στη ρύθ­μι­ση οφει­λών μέχρι δέκα χι­λιά­δες (10.000) ευρώ.

Σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες εξε­τά­ζε­ται από το ΙΚΑ να δοθεί η δυ­να­τό­τη­τα για ρύθ­μι­ση 100 δό­σε­ων και σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα που χρω­στούν μέχρι 10.000 ευρώ.

Σή­με­ρα το όριο για τις 100 δό­σεις, με ελά­χι­στο ποσό 50 ευρώ το μήνα, ισχύ­ει μόνο για φυ­σι­κά πρό­σω­πα με χρέη έως 5.000 ευρώ. Εκεί­νο που εξε­τά­ζε­ται είναι να αυ­ξη­θεί το όριο των δό­σε­ων ως τις 100 και για τις οφει­λές μέχρι 10.000 ευρώ, από τη στιγ­μή που αντι­με­τω­πί­ζο­νται ως προς τη δια­δι­κα­σία υπα­γω­γής τους σε ρύθ­μι­ση, όπως οι οφει­λές μέχρι τα 5.000 ευρώ, καθώς τα Τα­μεία δεν θα ελέγ­χουν πλέον αν υπάρ­χει η αδυ­να­μία πλη­ρω­μής εκ μέ­ρους του οφει­λέ­τη για ποσά μέχρι 10.000.

Οσον αφορά στις εμπράγ­μα­τες δια­σφα­λί­σεις και την υπο­θή­κη πε­ριου­σια­κών στοι­χεί­ων που θα πρέ­πει να συ­νο­δεύ­ουν τις αι­τή­σεις για οφει­λές άνω των 150.000 ευρώ και 300.000 ευρώ που ρυθ­μί­ζο­νται σε 12 ή πε­ρισ­σό­τε­ρες δό­σεις, υπάρ­χει σιω­πη­ρή ελα­στι­κό­τη­τα από τα Τα­μεία, καθώς τα απα­ραί­τη­τα στοι­χεία γί­νο­νται δεκτά και έξι μήνες μετά την κα­τα­βο­λή της πρώ­της δόσης.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.