Ειδήσεις

Αυτό είναι το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας

Το αργότερο τη Δευτέρα σκοπεύει να δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών την απόφαση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες το τελικό σχέδιο προβλέπει τις εξής αλλαγές:

1. Μείωση του «αφορολογήτου» από τα 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 90 γραμμάρια. Η αλλαγή αφορά στα ΙΧ που αποκτήθηκαν μετά την 01/10/2010. Με το «αφορολόγητο» των 100 γραμμαρίων, απαλλάσσονταν περίπου 200.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά τα 200.000 ΙΧ ανήκε στην κατηγορία των 90-100 γραμμαρίων. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα θα κληθούν τώρα να πληρώσουν. Πόσα; Σύμφωνα με πληροφορίες, το τέλος του συγκεκριμένου κλιμακίου θα διαμορφωθεί στα 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο. Έτσι, ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 98 γραμμάρια και το οποίο μέχρι σήμερα δεν πλήρωνε τίποτα, θα επιβαρυνθεί με 88 ευρώ.

2. Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για όλα ανεξαιρέτως τα ΙΧ που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010. Πρόκειται για περίπου 480.000 αυτοκίνητα τα οποία σήμερα επιβαρύνονται με 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο έως και με 3,4 ευρώ ανά γραμμάριο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για κάθε γραμμάριο, θα προστεθούν από 10 λεπτά έως και 30 λεπτά ανάλογα με τις εκπομπές με τις μικρότερες επιβαρύνσεις να ισχύουν για τα πιο «πράσινα» αυτοκίνητα. Έτσι:

ΙΧ που εκπέμπει από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, πλήρωνε μέχρι σήμερα 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο ή 108 ευρώ συνολικά. Για το 2016, θα πληρώσει 120 ευρώ. Δηλαδή θα υπάρξει μια αύξηση της τάξεως των 12 ευρώ ή της τάξεως του 11%
ΙΧ που εκπέμπει 300 γραμμάρια, πληρώνει με το ισχύον καθεστώς 3,4 ευρώ ανά γραμμάριο ή 1020 ευρώ συνολικά. Με το νέο καθεστώς, θα πληρώνει 1110 ευρώ δηλαδή η αύξηση θα διαμορφωθεί στο 8,8%.
3. Η 3η μεγάλη αλλαγή αφορά στον μεγάλο πληθυσμό των ιδιοκτητών που απέκτησαν αυτοκίνητο πριν την 01/11/2010. Είναι περισσότερα από τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα τα οποία επιβαρύνονται με βάση τον κυβισμό. Σε αυτή την κατηγορία, το υπουργείο Οικονομικών θα θεσπίσει έναν μειωτικό συντελεστή με βάση την ηλικία του οχήματος.

Έτσι, για αυτοκίνητα 10ετίας, το υπουργείο προσανατολίζεται στο να κάνει έκπτωση της τάξεως του 5% ενώ για τα αυτοκίνητα άνω των 15 ετών η έκπτωση μπορεί να φτάσει και στο 15%. Ο μειωτικός συντελεστής δεν θα ισχύσει για όλα τα αυτοκίνητα αλλά μόνο γι αυτά που ξεπερνούν ένα όριο κυβισμού το οποίο πιθανότατα θα είναι τα 1400 κυβικά. Η λογική της έκπτωσης είναι να δοθεί κίνητρο για την ανάκτηση των πινακίδων –τέλος ακινησίας δεν πρόκειται να υπάρξει- έτσι ώστε το υπουργείο Οικονομικών να πάρει έσοδα από την αύξηση του στόλου. Για ένα ΙΧ 1929 κυβικών 20ετίας, τα τέλη κυκλοφορίας από τα 660 ευρώ που είναι σήμερα, θα πέσουν στα 600 ευρώ.

Για να μην υπάρξει απώλεια εσόδων αναμένεται να επιβληθεί και αυξητικός συντελεστής στα νεότερα ηλικιακά αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφόρησαν πριν από τον Νοέμβριο του 2010 και ως εκ τούτου τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κινητήρα, Δηλαδή σε αντίθεση με ένα δίλιτρο ΙΧ 15ετίας το οποίο μπορεί να πληρώσει λιγότερα σε σχέση με πέρυσι ένα δίλιτρο 6ετίας ή 7ετίας είναι εξαιρετικά πιθανό να επιβαρυνθεί με ένα ποσοστό της τάξεως του 5 έως 10%.

thetoc.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου