Ρεπορτάζ

Συνεχίζονται τα προβλήματα στο αεροδρόμιο της Ρόδου!

Συνεχίζονται τα προβλήματα στο αεροδρόμιο Ρόδου, με πιο σοβαρό τις καθυστερήσεις στην κίνηση των αεροσκαφών, γεγονός που έχει συνέπειες στην συνολική λειτουργία του αερολιμένα.
Με δηλώσεις του προς την «δημοκρατική» το μέλος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας κ. Αντώνης Ελευθεριάδης, υπογράμμισε ότι αυτές οι καθυστερήσεις δεν οφείλονται στους ελεγκτές αν και το ζήτημα τίθεται συνολικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο: «Η Ελλάδα έχει δυστυχώς ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ευθύνης διότι έχει μείνει πίσω σε τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό, καθώς σε αυτό τον κλάδο δεν έχουν γίνει προσλήψεις τα τελευταία οκτώ περίπου χρόνια. Καταλαβαίνετε ότι η υλικοτεχνική υποδομή είναι γερασμένη. Η Ένωση μας, συνεχίζει τις επαφές με το αρμόδιο υπουργείο, που δυστυχώς δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα μας».
Ειδικά για την περιοχή της Ρόδου, όπως είπε, υπάρχουν πολλές ελλείψεις: «Το αίτημα που είχε καταθέσει η Ένωσή μας για μια σειρά από προσλήψεις, εγκρίθηκε πέρσι, αλλά παραμένει στα… συρτάρια καθώς δεν προχωράει τίποτα. Στην Ρόδο υπάρχουν 21 ελεγκτές, ενώ απαιτούνται κανονικά 35. Είναι ζήτημα εάν τελικώς εγκριθεί η πρόσληψη ενός ατόμου». Ωστόσο στα επόμενα τέσσερα χρόνια η Ρόδος θα έχει κι άλλες μειώσεις σε προσωπικό λόγω συνταξιοδοτήσεων που σχεδιάζονται, την ώρα που η προετοιμασία του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, απαιτεί τρία με τέσσερα χρόνια.
Ο κ. Ελευθεριάδης τόνισε πάντως ότι οι καθυστερήσεις δεν επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός πως στην Ρόδο, σημειώθηκε αύξηση στην κίνηση των αεροσκαφών της τάξης του 10% σε σχέση με πέρσι! «Η Ρόδος είναι ένας προορισμός ο οποίος έχει ζήτηση και είναι δημοφιλής. Δεν ξέρουμε όμως πόσο θα αντέξουν οι δομές. Αυτό δεν έχει να κάνει με τον ιδιώτη επενδυτή, που θα αναλάβει από το επόμενο έτος. Αυτή η χρονιά πάντως θα είναι δύσκολη. Τα προβλήματα στον αερολιμένα είναι ήδη γνωστά από τις ουρές και τις  καθυστερήσεις στον έλεγχο αποσκευών και διαβατηρίων. Προβλήματα όμως υπάρχουν και στην προσγείωση των αεροσκαφών τα οποία μένουν στους τροχοδρόμους περισσότερο από όσο πρέπει διότι δεν υπάρχει χώρος για στάθμευση. Αυτά δεν οφείλονται στην εναέρια κυκλοφορία. Τα αεροπλάνα πρέπει να εξυπηρετούνται και στο έδαφος και οι επιβάτες να φεύγουν στην ώρα τους. Ενδεικτικά σας αναφέρω, ότι οι τουριστικοί πράκτορες στην Ρόδο, ζητούν από τους ξενοδόχους να ενημερώνουν τους επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν, ώστε να βρίσκονται από 3 έως και 6 ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο, λόγω των καθυστερήσεων…» δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης.
Η Ελλάδα όμως, επηρεάζεται από πάρα πολλούς γεωπολιτικούς παράγοντες (κρίση στην Ουκρανία, πόλεμος στην Συρία κ.λπ.) με αποτέλεσμα να μετακυλίεται η κίνηση προς την χώρα μας. Στην κίνηση των αεροσκαφών καταγράφεται και η κίνηση των διελεύσεων –των αεροσκαφών δηλαδή που δεν προσεγγίζουν στα ελληνικά αεροδρόμια, αλλά υπερίπτανται του εναερίου χώρου –χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τα πολεμικά αεροσκάφη.
Μόνον το 2015, το ελληνικό σύστημα εξυπηρέτησε 716.00 πτήσεις η οποία αυξάνεται συστηματικά. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 η κίνηση των αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο θα σημειώσει αύξηση της τάξης του 40%.
Για το 2016, μόνον για τον Όμιλο της TUI, η Ελλάδα είναι ο Νούμερο 2 προορισμός μετά την Ισπανία σε παγκόσμιο επίπεδο –όσον αφορά στις προσεγγίσεις αεροσκαφών.
Την ίδια ώρα, πάγιο αίτημα των ελεγκτών παραμένει ο ‘πάροχος’ αεροναυτιλίας. «Αυτό αποτελεί ένα από τα αιτήματα του κλάδου. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν έχουμε έναν ανεξάρτητο πάροχο αεροναυτιλίας που θα μπορεί να υποστηρίξει ανά πάσα στιγμή τα συστήματα χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα. Δεν είναι μόνο οι προσλήψεις είναι και η προετοιμασία. Αυτό οι ευρωπαϊκές χώρες το έχουν λύσει κι εμείς βρισκόμαστε ακόμη πολύ πίσω… Η Ελλάδα έχει ήδη ψηφίσει θετικά ως προς την εφαρμογή αυτού του ευρωπαϊκού κανονισμού και τελικά δεν τον ακολουθεί. Εάν μία χώρα δεν μπορεί να υποστηρίξει τον κανονισμό, δημιουργεί προβλήματα στις άλλες χώρες και φυσικά στην ομαλή διεξαγωγή των πτήσεων» τονίζει ο κ. Ελευθεριάδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου