Τοπικές Ειδήσεις

Εγκαινιάστηκε χθες η νέα γέφυρα του ποταμού Μάκκαρη (video)

«Διπλή» γιορτή ήταν η χτεσινή για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αφενός λόγω των εγκαινίων της νέας γέφυρας του ποταμού Μάκκαρη στο Χαράκι και αφετέρου, λόγω της εξαγγελίας διά στόματος του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή, της δημοπράτησης του σημαντικότατου έργου υποδομής που αφορά στον νέο δρόμο που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, ο νέος οδικός άξονας που αποτελούσε σοβαρό πρόβλημα για την τοπική κοινωνία, θα έχει μήκος 9 χλμ, 5 κόμβους, θα κατασκευαστεί με υψηλές προδιαγραφές και θα συνδέεται με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού βελτιώνοντας την ασφάλεια και την κυκλοφορία.
Τα εγκαίνια της νέας γέφυρας (η οποία είχε δοθεί στην κυκλοφορία την Παρασκευή, 4 Ιουνίου 2021), πραγματοποιήθηκαν παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή, του γ.γ. του υπουργείου Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Νίκου Χαρδαλιά, των βουλευτών Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, κ.κ. Μάνου Κόνσολα, Βασίλη Υψηλάντη, Μίκας Ιατρίδη και Ιωάννη Παππά, του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, του δημάρχου Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη, του Μητροπολίτη Ρόδου κ. Κυρίλλου, ενώ παρίσταντο ακόμα οι αντιπεριφερειάρχες, οι αντιδήμαρχοι Ρόδου, εκπρόσωποι των τοπικών φορέων, των σωμάτων ασφαλείας και αρκετός κόσμος, που έσπευσε να παρακολουθήσει την τελετή.

Ο Κώστας Καραμανλής
Στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ.Καραμανλής, αναφερόμενος στην γέφυρα Μάκκαρη τόνισε τα εξής:
«Είναι ένα έργο το οποίο δεν κατασκεύασε το υπουργείο Υποδομών. Το κατασκεύασε η ΠΝΑι. Η γέφυρα, στάθηκε ξανά στη θέση της, δόθηκε ήδη στην κυκλοφορία μόλις 18 μήνες, μετά την κατάρρευση της παλιάς γέφυρας και 12 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου. Η παρουσία μου εδώ είναι για να πω ένα μεγάλο μπράβο σε όσους εργάστηκαν από την αυτοδιοίκηση, τον ανάδοχο, την εταιρεία που ανέλαβε το έργο, που όπως όλοι βλέπουμε, είναι υψηλών προδιαγραφών.
Όταν δουλεύουμε αρμονικά όλοι μαζί και βάζουμε τους γραφειοκρατικούς ανταγωνισμούς στην άκρη, τότε έχουμε το αποτέλεσμα που πρέπει. Η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουμε από εδώ και στο εξής, είναι να πάρει μπροστά η οικονομία μας. Και αποτελεί βασικό στόχο της κυβέρνησης του Κ.Μητσοτάκη, να αφήσουμε την πανδημία πίσω μας και να προχωρήσουμε σε ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης. Και σε αυτό το πλαίσιο, τα έργα υποδομής, ειδικά στην περιφέρεια, πρέπει να παίξουν κεντρικό ρόλο. Για τον λόγο αυτό στο υπουργείο Υποδομών έχουμε δουλέψει πολύ συστηματικά για να ωριμάσουμε συγκεκριμένα έργα. Το πλάνο ξεπερνάει τα 13δις και αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά, έχοντας καταφέρει να ξεμπλοκάρουμε, έργα πολύ σημαντικά τα οποία είχαν ‘κολλήσει’ αλλά να ανοίξουμε και τη βεντάλια νέων έργων».
Εξαγγέλλοντας την δημοπράτηση του έργου που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’, τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Το έργο αυτό έχει απασχολήσει την τοπική κοινωνία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Έντονη κυκλοφοριακή επιβάρυνση, προβλήματα ασφαλείας είναι σίγουρα κάτι που δεν αρμόζει σε αυτό το νησί. Ο νέος οδικός άξονας προβλέπεται να ξεκινάει στον ισόπεδο κόμβο του Νοσοκομείου και να ολοκληρώνει περίπου, μισό χλμ. Η λεγόμενη ‘Μεσογειακή χάραξη’ συνολικού μήκους 9χλμ προβλέπεται να έχει πέντε ανισόπεδους κόμβους ενώ θα κάνουμε αρκετή δουλειά στο παράπλευρο δίκτυο (16χλμ) που θα αποκατασταθεί.


Η νέα οδός θα συνδέεται με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο σε τρεις ισόπεδους κόμβους στις θέσεις: Νέο Νοσοκομείο, Κανδυλί και Ιαλυσό. Στην πόλη της Ρόδου μέσω του κόμβου του νέου Νοσοκομείου με προέκταση στην οδό Γεωργίου Σεφέρη και στο τέλος του οδικού άξονα, με τον ισόπεδο κόμβο Παστίδας της οδού Ακτές – Αεροδρόμιο. Ο νέος αυτός δρόμος θα έχει τις πιο υψηλές προδιαγραφές. Στο τμήμα από Αεροδρόμιο – Φαληράκι από 1+1 λωρίδες που έχει η υφιστάμενη τομή, θα πάμε σε 2+2 λωρίδες με στηθαίο ασφαλείας ενώ προβλέπεται η διαπλάτυνση των υφιστάμενων άνω και κάτω διαβάσεων σε ολόκληρο το τμήμα. Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες και είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε το έργο στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022, έχοντας εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του από το τομεακό πρόγραμμα υποδομών / μεταφορών του ΕΣΠΑ 2021-2027. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ (συν ΦΠΑ) και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Εδώ δεν ανακοινώνουμε λόγια του αέρα. Έχουμε συγκεκριμένο πλάνο, χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση».
-Εξέφρασε ακόμη, την βεβαιότητα ότι η φετινή τουριστική σεζόν ‘θα πάει καλά’ ενώ, αναφερόμενος στην διαχείριση της πανδημικής κρίσης, τόνισε πως «θυμόμαστε όλοι όταν η Ελλάδα ήταν παράδειγμα προς αποφυγή ενώ σήμερα, είναι παράδειγμα προς μίμηση. Και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη κατάκτηση».

Ο Νίκος Χαρδαλιάς
Στον ρόλο που διαδραμάτισε η κατάρρευση της γέφυρας Μάκκαρη στο Χαράκι το βράδυ της 12ης Νοεμβρίου 2019 στην πορεία των έργων στην χώρα με την αλλαγή του νομικού πλαισίου, αναφέρθηκε στην ομιλία του, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ. Ν.Χαρδαλιάς:
«Έπρεπε να επιλέξουμε να κηρύξουμε την περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Εδώ και δεκαετίες, το νομικό πλαίσιο της χώρας μας έδινε τη δυνατότητα να κηρυχθεί μια περιοχή σε έκτακτη ανάγκη, αφού γινόταν το… κακό. Ξέρω πάρα πολύ καλά τις συζητήσεις που γίνονται σε σχέση με την πρόληψη, τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και όλα τα πλαίσια τα οποία προκαλούν καθυστερήσεις και –λυπάμαι που το λέω- πολλές φορές έχουν στοιχίσει ανθρώπινες ζωές. Στην Πολιτική Προστασία έχουμε ένα μότο που λέει: ‘Η πολύ ανάλυση φέρνει… παράλυση και κοστίζει, ανθρώπινες ζωές’. Προχωρήσαμε άμεσα.


Στις 25 Νοεμβρίου, που έπεσε η γέφυρα, ικανοποιηθήκαμε που καταφέραμε να σώσουμε ανθρώπινες ζωές. Αμέσως μετά ξεκίνησε το μεγάλο στοίχημα, όπου προβλέφθηκε το περίφημο άρθρο 26 όταν μια περιοχή μπορεί να κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, επειδή είναι ‘επαπειλούμενη κινδύνου’ δίνοντας τη δυνατότητα στους αυτοδιοικητικούς μας, να μπορούν να προχωρούν με ευέλικτες διαδικασίες χωρίς γραφειοκρατία. Αυτό, έδωσε και το έναυσμα της λογικής ότι έπρεπε να αλλάξουμε τα πάντα σε ό,τι αφορά την Πολιτική Προστασία. Η χώρα, ήταν απροετοίμαστη απέναντι σε κάθε κίνδυνο και το είδαμε αυτό σε πολλές περιπτώσεις, όπως στο Μάτι, στην Ηλεία κ.λπ. Η ευθύνη ήταν τεράστια αλλά ανατρέψαμε τα πάντα. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε τα 64 συντονιστικά κέντρα, μια δομή κάθετη σε όλη τη χώρα που την ώρα του κινδύνου θα μπορούν να συντονίσουν τις δυνάμεις τους για να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Όσο για εμάς στην Πολιτική Προστασία, να θυμάστε ότι η οργάνωση της χώρας μας, δεν αφορά ιδεολογικό ή κυβερνητικό στοίχημα. Η ανάγκη να οχυρώσουμε την χώρα είναι ένα βαθιά πατριωτικό στοίχημα που χρειάζεται συνεργασία και συνεννόηση…»
Ο Γιώργος Χατζημάρκος
Ικανοποιημένος και δικαιωμένος εμφανίσθηκε στην τοποθέτησή του, ο περιφερειάρχης κ. Γ.Χατζημάρκος επικαλούμενος την νύχτα της 12ης Νοεμβρίου 2019 όταν αναγκάστηκε να κλείσει την γέφυρα Μάκκαρη: «Σε αυτή τη χώρα είχαν επικρατήσει δύο στοιχεία: η δαινομονοποίηση της ευθύνης και η αγιοποίηση του πολιτικού κόστους κάτι που στοίχισε σε όλους. Ήμουν από εκείνους που είπαν ‘αναλαμβάνω’ την ευθύνη. Κάποιος, μου είπε ότι 7000 γέφυρες είναι επικίνδυνες στην χώρα. Εμείς όμως, δεν εκπροσωπούμε αυτή την Ελλάδα. Είχαμε μια μακρά συζήτηση με τον Ν.Χαρδαλιά η οποία καθόρισε ζητήματα σοβαρά. Η απόφαση, είχε πολιτικό κόστος με το κλείσιμο της κυκλοφορίας. Μία κακοκαιρία χτύπησε το νησί με μεγάλες ζημιές και τα ξημερώματα της 25ης Νοεμβρίου, η γέφυρα κατέρρευσε. Ήταν μια βαριά βλάβη, αλλά τουλάχιστον σώσαμε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα, γιορτάζουμε αυτές τις ζωές, που ΔΕΝ χάθηκαν» είπε μεταξύ άλλων, ευχαριστώντας όλους όσους συνετέλεσαν στο αποτέλεσμα, συνεργάτες, μηχανικούς, υπηρεσιακούς, τους φορείς κ.λπ.
Ο περιφερειάρχης, έκανε μνεία στην γρήγορη ολοκλήρωση ενός οδικού έργου που με τα δεδομένα του ελληνικού δημοσίου ήταν χρόνος – ρεκόρ ενώ μετέφερε τους χαιρετισμούς του κ. Αθανάσιου Μαρτίνου (διοικητή του Αγίου Όρους που πλήρωσε την υδραυλική μελέτη του έργου) ο οποίος δεν μπόρεσε να παραστεί στα εγκαίνια.
«Αυτό σήμερα, είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς μιας πολύ μεγάλης ομάδας ανθρώπων που συνεργάστηκαν για να το φέρουν εις πέρας…» κατέληξε.


Ο Αντώνης Καμπουράκης
Στην ομιλία του, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης επισήμανε τα εξής:
«Σήμερα, είναι μια πολύ ξεχωριστή μέρα, για το νησί μας.
Εδώ που στεκόμαστε, τον Νοέμβριο του 2019, δεν υπήρχαν παρά μόνο σωροί ερειπίων, και κάναμε το σταυρό μας, που χάρη στην ετοιμότητα και τα ανακλαστικά, των υπηρεσιών της ΠΝΑι, και του ίδιου του Περιφερειάρχη Γ.Χατζημάρκου, ελήφθη, λίγες μέρες πριν την κατάρρευση, η γενναία απόφαση, να διακοπεί η κυκλοφορία. Και έτσι, δεν θρηνήσαμε θύματα, εξαιτίας του ‘Γηρυόνη’, που μας χτύπησε ανελέητα. Το γεγονός ότι, μόλις 18 μήνες μετά, δίνουμε στην κυκλοφορία, για τους πολίτες της μισής Ρόδου, τη νέα γέφυρα Μάκκαρη, έχει τεράστια, πρακτική, αλλά και συμβολική σημασία:
Η πρακτική σημασία του έργου, είναι αυτονόητη: Θεραπεύεται η πληγή, που άνοιξε η φυσική καταστροφή, και επανέρχεται με ασφάλεια η κανονικότητα, στο οδικό δίκτυο της Ρόδου, που ήταν κομμένο στα δύο. Μόλις μέσα, σε 18 μήνες! Δεν μπαίνω, στον πειρασμό της σύγκρισης με άλλες πρακτικές, και άλλες εποχές. Που φύτρωνε, χορτάρι επάνω στα συντρίμμια.
Η σύγκριση που αξίζει να κάνουμε, δεν είναι με το παρελθόν. Που περνούσαν τετραετίες και πενταετίες αδράνειας.
Αλλά, με τις ανάγκες, και τις ταχύτητες του μέλλοντος. Για αυτό, είναι μια πραγματικά μεγάλη επιτυχία, για τη Ρόδο μας.
Για να πετύχουμε, αυτό τον σύγχρονο άθλο, που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο στον τόπο μας, χρειάστηκε να στηθεί πρώτα, μια πραγματική γέφυρα συνεργασίας: ανάμεσα στην Αθήνα και τη Ρόδο. Δημιουργήσαμε, χωρίς υπερβολή, ένα νέο παράδειγμα Κεντρικής, Περιφερειακής και Τοπικής Διακυβέρνησης: Που μεταξύ τους, συλλειτουργούν για να δώσουν λύσεις. Που συνεργάζονται συμπληρωματικά, για να γίνουν έργα. Χωρίς χαμένο, ούτε μισό ευρώ. Χωρίς χαμένο, ούτε μισό λεπτό. Με τη γέφυρα συνεργασίας, που στήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να εγκαινιάζουμε σήμερα, σε χρόνο–ρεκόρ, τη γέφυρα Μάκκαρη, αποδεικνύουμε στην πράξη, μια νέα νοοτροπία. Ένα νέο πολιτικό ήθος, Μια νέα πολιτική αντίληψη. Αυτό που μετράει πρώτα, είναι το όφελος του Πολίτη, του Δημότη, του Νησιώτη, του Ακρίτα.

Αυτό επιβεβαιώνουμε σήμερα, και θέλω πραγματικά, μέσα από την καρδιά μου, να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου, ερμηνεύοντας και τα αισθήματα των συμπολιτών μου, τόσο προς τον πρωθυπουργό Κ.Μητσοτάκη, και την κυβέρνηση, όσο και προς την ΠΝΑι, και τον Περιφερειάρχη μας Γ.Χατζημάρκο, για τη συνεργασία, και την υποδειγματική διαχείριση, της αποκατάστασης των συνεπειών, της φυσικής καταστροφής, που έπληξε το νησί μας, τον Νοέμβριο του 2019. Η προστιθέμενη αξία της συνεργασίας, είναι δεδομένη. Σε ένα καινούργιο, απρόβλεπτο κόσμο, γεμάτο από αβεβαιότητες και προκλήσεις, το να ακολουθείς την πεπατημένη, του “έτσι τα βρήκαμε, έτσι τ’ αφήνουμε”, δεν σε πάει μακριά. Χρειάζονται άλλες ταχύτητες, περισσότερη γνώση, ειλικρινές ενδιαφέρον, και πάνω από όλα, η συνεργασία, όλων των ενδιαφερομένων μερών. Σωστή απάντηση στους καιρούς μας, είναι μόνο η αντίληψη του «Μαζί». Στην ίδια γραμμή. Με το βλέμμα στην ίδια κατεύθυνση. Αυτή είναι, η σταθερή γέφυρα της συνεργασίας, για να δίνουμε λύσεις. Όπως κάνουμε, και στην κρίση της πανδημίας. Και όπως σίγουρα οφείλουμε να κάνουμε, για να επουλώσουμε και τις πολλές πληγές, που αφήνει πίσω της, η πανδημία. Είμαι βέβαιος, πως θα το καταφέρουμε, και αυτό. Έχουμε, καλό καπετάνιο στη «γέφυρα», έχουμε καλό πλήρωμα στην κυβέρνηση, και στην Περιφέρεια. Και όλοι εμείς εδώ, οι νησιώτες, ξέρουμε να τα βγάζουμε πέρα, με τις φουρτούνες. Ενώνοντας δυνάμεις, πετυχαίνουμε αποτελέσματα. Ξεπερνάμε, άμεσα και αποτελεσματικά τις αντιξοότητες, της δύσκολης συγκυρίας. Χτίζουμε, όλοι μαζί, τη σταθερή και ασφαλή γέφυρα, της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης, που θα μας πάει, στο βιώσιμο αύριο, της Ρόδου».

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου