Αέρας… αισιοδοξίας φαίνεται ότι πνέει από την ρωσική αγορά, παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tez Tour Ελλάδας κ. Δημήτρης Χαριτίδης, παρά το γεγονός πως ο απολογισμός για το 2019 δεν ήταν ικανοποιητικός από αυτή την μεγάλη και σημαντική αγορά, για την επόμενη σεζόν υπάρχουν μηνύματα αισιοδοξίας.
«Η φετινή σεζόν, έκλεισε για την ρωσική αγορά με οριακή πτώση για την Ρόδο.
Συγκεκριμένα, από τον Απρίλιο έως και το τέλος Οκτωβρίου, οι αφίξεις των Ρώσων τουριστών στην Ρόδο, ήταν 110.789 άτομα (-1,6% σε σχέση με το 2018). Εμείς όμως, ως Tez Tour Ελλάδας, είχαμε αύξηση από την ρωσική αγορά της τάξης του 28% (στην Ρόδο) πράγμα που μας ικανοποιεί αφού παρά την πτωτική πορεία σε όλη την Ελλάδα και μάλιστα στους δημοφιλείς προορισμούς, εμείς κρατάμε… γερά. Φυσικά, τα νούμερα δεν είναι τεράστια αφού χάσαμε πολλούς Ρώσους τουρίστες από την Τουρκία.
Στην Κρήτη η πτώση από την ρωσική αγορά ήταν πολύ μεγαλύτερη (-12,5%) με 270.000 αφίξεις, ενώ το 2018 ήταν 308.000 αφίξεις Ρώσων τουριστών. Επιπλέον, μεγάλη πτώση σημειώθηκε και στην Κέρκυρα –έναν ακόμη δημοφιλή προορισμό- με -12,5% με 46.400 άτομα ενώ το 2018, είχε 53.000 αφίξεις. Η Θεσσαλονίκη κινήθηκε επίσης πτωτικά αλλά μόλις με -1% (139.000 αφίξεις το 2019, σε σύγκριση με 141.000 αφίξεις το 2018) με την διαφορά, ότι η κίνηση αφορά περισσότερους μήνες και όχι μόνον το καλοκαίρι.
Όσον αφορά το αεροδρόμιο της Αθήνας, πέρσι κατέγραψε μια σημαντική αύξηση της τάξεως έως και του 40%.
Σε αυτή την εξέλιξη συνέβαλαν οι πολυάριθμες πτήσεις που πραγματοποιούνται από τη Μόσχα προς την Αθήνα.
Η Αθήνα όμως, είναι ένας προορισμός κυρίως για μεμονωμένους πελάτες, για επαγγελματικά ταξίδια, για city breaks και για τους περισσότερους τουρ οπερέιτορ δεν αποτελεί έναν στρατηγικό προορισμό», όπως αναφέρει.
Συνεπώς, η ρωσική αγορά κινήθηκε πτωτικά και φέτος, αλλά ήταν κάτι το αναμενόμενο.
Η αστάθεια στο εθνικό νόμισμα που είναι το ρούβλι, οι υψηλές τιμές στο τουριστικό προσφερόμενο προϊόν, οι νέοι «παίκτες» στην τουριστική αγορά, όπως η Τυνησία, τα πολύ φτηνά πακέτα που προσφέρει η Τουρκία, οι μεγάλες προσφορές καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν, συνέβαλαν στην διαμορφωθείσα κατάσταση.
Επιπλέον, ανασταλτικοί παράγοντες στην εισροή μεγάλου ρεύματος Ρώσων τουριστών φέτος στην Ελλάδα, παραμένει η οικονομική κατάσταση, η πτώχευση μερικών μικρών Ρώσων τουρ οπερέιτορ με αποτέλεσμα στους Ρώσους καταναλωτές – ταξιδιώτες να καλλιεργηθεί το αίσθημα αποτροπής για διακοπές προς την Ελλάδα.
Όλα αυτά, είχαν ως συνέπεια οι τουρ οπερέιτορ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα προκειμένου να καλύψουν τις αεροπορικές θέσεις αλλά και τις κλίνες που είχαν κλείσει σε ελληνικά ξενοδοχεία, να κατεβάσουν τις τιμές των τουριστικών τους προγραμμάτων, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι Ρώσοι που επισκέφτηκαν πέρσι αλλά και φέτος τη χώρα μας, να έρχονται με τιμές κάτω του κόστους, ενώ μείωσαν και το πτητικό τους πρόγραμμα προς την Ελλάδα.

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ
ΔΥΟ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ
ΖΗΤΗΜΑ
Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, ήρθαν να προστεθούν οι σχέσεις της Ελλάδας με την Ρωσία που πέρασαν κρίση στα δύο τελευταία χρόνια σε διπλωματικό και πολιτικό επίπεδο, ενώ από τις αρχές του 2019, τα πράγματα… χειροτέρεψαν αφού δημιουργήθηκε το περιβόητο ‘Σχίσμα’ ανάμεσα στο Πατριαρχείο Μόσχας και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο –με αφορμή τις εξελίξεις σε θρησκευτικό επίπεδο, στο Ουκρανικό ζήτημα.
Επιπροσθέτως, το Πατριαρχείο Μόσχας, εξέδωσε πρόσφατα τουριστική οδηγία με την οποία απαγορεύει στα τουριστικά γραφεία που ασχολούνται με τον προσκυνηματικό τουρισμό να διοργανώνουν εκδρομές προς συγκεκριμένες Μητροπόλεις.
Συγκεκριμένα: Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ιερά Μητρόπολη Άρτης, Ιερά Μητρόπολη Τρίκκης και Σταγών, Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και φυσικά, όλες οι Μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου όπως τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη κ.λπ.
«Αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο στις επιλογές των Ρώσων τουριστών, αλλά αφορά συγκεκριμένα τουριστικά γραφεία που ασχολούνται με τον προσκυνηματικό τουρισμό.
Δε νομίζω πως θα έχει πολύ μεγάλη επίδραση στο τουριστικό ρεύμα, γενικότερα» δηλώνει ο κ. Χαριτίδης.
Ωστόσο, για το 2020 τα μηνύματα δεν είναι τόσο αρνητικά. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, η ρωσική αγορά θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με φέτος –ίσως και με περαιτέρω πτώση.
Για την Ρόδο, όμως, τα πράγματα διαφαίνονται καλύτερα.
Τουλάχιστον εμείς, ως TezTour, σχεδιάζουμε ήδη να αυξήσουμε το πρόγραμμά μας από τις ρωσικές πόλεις ενώ και άλλοι τουρ οπερέιτορ, σχεδιάζουν να αυξήσουν τα προγράμματά τους» υπογραμμίζει ο κ. Χαριτίδης.
Συνεπώς, οι τρεις βασικοί παίκτες της ρωσικής αγοράς για την περιοχή μας, (ο Tez Tour, το Coral και το Biblio) που ενδιαφέρονται να αυξήσουν τα ποσοστά τους για την Ρόδο, ίσως να μας φέρουν τα… καλά νέα για την σεζόν του 2020 –πάντα σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ