Μόλις 33 κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίσουν το λιμάνι της Ρόδου μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, προκαλώντας έντονο προβληματισμό στους τοπικούς παράγοντες για την πορεία που ακολουθεί ο θαλάσσιος τουρισμός στη Ρόδο, με την μείωση να γίνεται ιδιαιτέρως αισθητή στα τελευταία δύο χρόνια.
Αρκεί να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2017 προσέγγισαν στο λιμάνι της Ρόδου 35 κρουαζιερόπλοια, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2016 είχαν προγραμματιστεί 52 προσεγγίσεις, 59 τον αντίστοιχο μήνα του 2015 και 57 κρουαζιερόπλοια τον Σεπτέμβριο του 2014! Η ελεύθερη πτώση που καταγράφεται στις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες των μειωμένων εσόδων που καταγράφονται στην τοπική αγορά, στα τελευταία χρόνια.
Το 2017 έκλεισε με μείωση της τάξης του 9% με προσεγγίσεις αλλά και επιβάτες αισθητά λιγότερους από το έτος 2016, ακολουθώντας την γενικότερη τάση που ακολουθεί η κρουαζιέρα πανελλαδικά ενώ ούτε φέτος αναμένονται ιδιαίτερες μεταβολές στο πρόσημο του θαλάσσιου τουρισμού.
Το γενικότερο κλίμα πάντως δεν είναι αισιόδοξο για το μέλλον της κρουαζιέρας, όπου οι απώλειες που καταγράφονται στα τελευταία χρόνια είναι τεράστιες.
Η πορεία είναι συνεχώς φθίνουσα και όπως διαφαίνεται, πολύ δύσκολα θα μπει φρένο. Σε αυτό συντελούν και οι γεωπολιτικές εξελίξεις αλλά και η αλλαγή πολιτικής των εταιρειών κρουαζιέρας. Η επιλογή των προορισμών γίνεται πια με βάση τον αριθμό των εκδρομών που θα πουλήσουν στους επιβάτες και η Ρόδος δεν τα πάει καλά σε αυτόν τον τομέα.
Μέχρι πρότινος έβγαιναν από το κρουαζιερόπλοιο 800, 900 και 1.000 επιβάτες για εκδρομή στη Ρόδο και σήμερα είναι ζήτημα αν από κάθε πλοίο 200 ή 300 άτομα επιλέξουν να δουν τις ομορφιές του νησιού. Οι περισσότεροι αρκούνται σε έναν περίπατο γύρω από το λιμάνι, που δεν έχει επιπλέον κόστος και επιστρέφουν στο πλοίο. Αυτό όμως δεν αποφέρει κέρδος στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων κι αυτός είναι ένας βασικός παράγοντας που σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μεσόγειο, έχει ως αποτέλεσμα τις συνεχείς μειώσεις στον αριθμό των προσεγγίσεων.

Πλήγμα για την Παλιά Πόλη
Πέρυσι, για πρώτη φορά στα χρονικά, στη διάρκεια της σεζόν έμειναν καταστήματα ξενοίκιαστα ακόμα και σε κεντρικούς δρόμους, όπως η Σωκράτους, ενώ φέτος έκλεισαν, όπως έγραψε η «δ», καταστήματα από το τέλος Ιουλίου (!) ενδεικτικό παράδειγμα της μεταστροφής που σημειώνεται στην – εντός των τειχών- αγορά.
Ο προβληματισμός ωστόσο για την πορεία της κρουαζιέρας είναι διάχυτος, αφού πλέον δεν υπάρχει ουσιαστικό κέρδος στην τοπική αγορά, από τις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων που έχουν μετατραπεί σε πλωτά duty free.

 

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ