Ειδήσεις

Ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα της Ημερίδας που διοργάνωσε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου

Μεγάλη επιτυχία είχε η 2η Ημερίδα Ποιότητος που διοργάνωσε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδ/νήσου την Παρασκευή 03.04.15.
Παρόντες στην κατάμεστη αίθουσα του ξενοδοχείου Rodos Park, ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κος Κόκκινος, ο Δήμαρχος Ρόδου Κος Χατζηδιάκος, ο Βουλευτής του Σύριζα Κος Γάκης, οι αντιδήμαρχοι Κος Χατζηιωάννου και Κυρία Χατζηλαζάρου, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Κύριος Κακλιός, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κος Τσέλιος, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Κος Κωσταντινίδης εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων, ξενοδόχοι, Τουριστικοί Πράκτορες και Διευθυντές Ξενοδοχείων. Χαιρετισμό απέστειλε ο Κος.Κόνσολας.
Την έναρξη της ημερίδας έκανε η Υπουργός Τουρισμού Κα.Έλενα Κουντουρά μέσω Skype.
Στην προσφώνηση του ο Κος.Ματσίγκος ζήτησε από την Υπουργό την συμβολή της στην προσπάθεια του Συλλόγου και των φορέων για την συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών και υποδομών του νησιού στον τουρισμό, στοχεύοντας πάντα στην ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Την κάλεσε δε να έρθει σύντομα στην Ρόδο!
Η Υπουργός συνεχάρη τον Σύλλογο για τις προσπάθειες που καταβάλλει για τον τουρισμό της Ρόδου και δήλωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι ότι :
Η Ρόδος συνδυάζει αρμονικά το φυσικό περιβάλλον, τον πολιτισμό, την ιστορία. Δίκαια βρίσκεται στην ελίτ των τουριστικών προορισμών. Αυτό που επιδιώκουμε εμείς από την πλευρά μας για τη φετινή σεζόν είναι η αύξηση των αφίξεων και των εσόδων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την βελτίωση και την άνοδο του ποιοτικού τουρισμού. Η ποιότητα είναι μονόδρομος για τον τουρισμό μας. Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί και ελκυστικοί. Πρέπει να αναβαθμίσουμε τις υποδομές μας να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες και των πιο ανταγωνιστικών επισκεπτών μας. έχω πολλά παράπονα και για πολλούς εξαιρετικούς προορισμούς που δεν είναι καθαροί. Οι τουρίστες παραπονιούνται ότι βγαίνοντας από το ξενοδοχείο αντικρίζουν εικόνες που δεν είναι οι καλύτερες δυνατές. Εμείς θα σταθούμε δίπλα σας για να τα πετύχουμε όλα αυτά.
Στην συνέχεια ο Κος.Ματσίγκος ανέλυσε τι είναι ποιότητα στον τουρισμό και ότι είναι μονόδρομος για να ανταγωνιστούμε τους φθηνότερους προορισμούς.
Αναλυτικά η ομιλία του Κυρίου Ματσίγκου:
“Ο Σύλλογός μας σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου διοργανώνει την 2η ημερίδα ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ.
Σκοπός της σημερινής εκδήλωσης δεν είναι να προβάλουμε τα προβλήματα και τα αρνητικά σημεία του νησιού, αλλά να τα καταγράψουμε, να συζητήσουμε και να προγραμματίσουμε λύσεις και δράσεις, για να βελτιώσουμε την εικόνα του νησιού, και τις υποδομές, για να καθιερώσουμε την Ρόδο μας, ως έναν «Ποιοτικό Προορισμό»
Κοινή επιδίωξη μας πρέπει να είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του Τουριστικού Προϊόντος. Την χρονιά που μας πέρασε φιλοξενήσαμε και εξυπηρετήσαμε εκατομμύρια επισκέπτες, εισπράξαμε εκατομμύρια ευρώ και αντί να είμαστε ευχαριστημένοι, εργαζόμενοι και επιχειρηματίες αγωνιούν και προβληματίζονται. Έχουν δίκιο, γιατί πουλήσαμε φθηνά…πουλάμε φθηνά τον παράδεισο που διαθέτουμε! Η Ρόδος παρέμεινε κλασικός προορισμός για πολλά χρόνια. Οι καιροί όμως άλλαξαν. Οι πελάτες ψάχνουν κάτι διαφορετικό και μοναδικό! Νέες συναρπαστικές εμπειρίες. Θέλουν κάτι καινούριο, άγνωστο, αυθεντικό. Εμείς μείναμε στο ήλιος Θάλασσα και αρχαιότητες. Και τώρα τελευταία και All Inclusive. Χρειαζόμαστε εμπλουτισμό του προϊόντος μας.
Στόχος μας, πρέπει να είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και η επέκταση της τουριστικής περιόδου με εμπλουτισμό της προσφερόμενης τουριστικής εμπειρίας προς τους επισκέπτες, την αναβάθμιση των υποδομών…και προβολή όλων των ομορφιών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού της Ρόδου, στοχεύοντας πάντα στην Ποιότητα.
Την καταγραφή των προβλημάτων και του ορισμού υπεύθυνου ποιότητος και οργάνωσης του προορισμού, όπως έχουμε και στα ξενοδοχεία μας, για συντονισμό, οργάνωση, επίλυση προβλημάτων και καθιέρωση της Ρόδου ως ένα «ποιοτικό προορισμό».
Δεν είναι δυνατόν οι διευθυντές , οι ξενοδόχοι, οι επιχειρηματίες να προγραμματίζουν αμέσως με το κλείσιμο της σεζόν, την επίλυση των προβλημάτων και την σωστή οργάνωση των επιχειρήσεων για την επόμενη σεζόν, ενώ ο προορισμός να ετοιμάζεται μετά το άνοιγμα, αφού πρώτα ξαναεμφανισθούν τα προβλήματα.
Δυστυχώς τα προβλήματα επαναλαμβάνονται, η Ρόδος από το καθαρότερο και ωραιότερο νησί της μεσογείου, το σμαραγδένιο νησί της μεσογείου όπως μας αποκαλούν, προσπαθεί να επιβιώσει και να ανταποκριθεί τουριστικά χάρης στο φιλότιμο και την προσπάθεια πολλών επιχειρηματιών.
Κυρίες και Κύριοι,
Δεν θα αναλύσω εγώ το θέμα ποιότητα, σήμερα έχουμε κοντά μας, αξιόλογους ομιλητές ειδικούς στον τουρισμό οι οποίοι θα μας αναλύσουν τι πρέπει να κάνουμε ή δεν κάνουμε σωστά, θα αναφέρω περιληπτικά όμως, πως το αντιλαμβάνονται οι διευθυντές, επισημαίνοντας βασικά προβλήματα του προορισμού που μας μετέφεραν οι πελάτες και συνεργάτες τουριστικοί πράκτορες.
Ποιότητα είναι η πλήρη ικανοποίηση των προσδοκιών και των απαιτήσεων των επισκεπτών χωρίς να μας το ζητήσουν με ευγένεια και χαμόγελο. Είναι η προσφορά κάτι διαφορετικού….είναι η αυθεντική φιλοξενία, εμπειρία και μοναδικότητα, είναι η προσφορά, κάτι που δεν βρίσκεις παντού.
Είναι η προσωπική επαφή, προσωπική ικανοποίηση, κάτι καινούριο, κάτι προσωπικό και πραγματικό, όχι ψεύτικο, τοπική ταυτότητα. Δεν έχει κατηγορία, τόπο, χρόνο, όνομα.
Ποιότητα είναι να μην περιμένει ο πελάτης!
Ποιότητα είναι ο γρήγορος έλεγχος των διαβατηρίων όπου απαιτείται και η άμεση παραλαβή των αποσκευών από τον σωστό ιμάντα που προβάλει η οθόνη, αφού επισκεφτεί πρώτα τις καθαρές τουαλέτες (wc) με χαρτιά, η σύντομη αναχώρηση με το λεωφορείο ή το ταξί ή το μέσον που έκλεισε αφού τον υποδέχτηκε ο αρχηγός με χαμόγελο και τον βοήθησε ο οδηγός με τις αποσκευές του.
Ποιότητα είναι τακτικές συγκοινωνίες με καθαρά λεωφορεία ( με a/c) ευγενικό και ντυμένο με στολή ξενόγλωσσο προσωπικό.
Είναι η απόλαυση της διαδρομής χωρίς σκουπίδια με σωστή σήμανση, καθαρές πινακίδες παντού και όχι πίσω από δέντρα και καλαμιές, σπασμένες και βαμμένες.
Ποιότητα είναι να περνάς πάνω από γέφυρες διπλή διαδρομής και όχι μέσα από το ποτάμι.
Ποιότητα είναι να συνομιλείς σε ξένη γλώσσα με τον οδηγό ταξί που δεν καπνίζει μέσα, περιποιημένος με στολή.
Ποιότητα είναι να θαυμάζεις τα κτήρια και ιδίως τα κρατικά, όχι όμως εγκαταλελειμμένα και ετοιμόρροπα.
Ποιότητα είναι το ζεστό καλωσόρισμα των πελατών στο χώρο άφιξης με ένα κέρασμα στο ξενοδοχείο, και εδώ θα πρότεινα να καθιερώσουμε το κέρασμα παντού, ακόμη και στο εστιατόριο μόλις καθίσει ο πελάτης.
Ποιότητα είναι η παροχή υπηρεσιών που υποσχεθήκαμε όπως προβάλαμε στους καταλόγους και το διαδίκτυο, με συνεχές ρεύμα και νερό στα ξενοδοχεία και επιχειρήσεις, χωρίς διακοπές όταν φυσάει ή βρέχει ή κάνει ζέστη!
Ποιότητα είναι η ευγενική ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους με καθαρά wc και διευρυμένο ωράριο.
Ποιότητα είναι να κάνεις μπάνιο σε καθαρές θάλασσες, να λιάζεσαι χωρίς να ενοχλείσαι από τους παράνομούς πλανόδιους μασέρ και μικροπωλητές.
Ποιότητα είναι να απολαμβάνεις και να αγναντεύεις τα στενά δρομάκια της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου χωρίς ενοχλήσεις από κράχτες και πληρώνοντας σε λογική τιμή και ποιότητα αυτό που παράγγειλες.
Να χρησιμοποιείς τα καθαρά πεζοδρόμια με ράμπες και τις πολλές ποδηλατικές διαδρομές.
Ποιότητα είναι η χρήση φρέσκων ποιοτικών πιστοποιημένων Ροδίτικων προϊόντων και η οργάνωση εορτών γαστρονομίας.
Ποιότητα είναι και η λειτουργία του Casino της Ρόδου από τα λιγοστά της Ελλάδος και η διασκέδαση σε προσιτή τιμή.
Να μπορείς να φέρεις το σκάφος σου στην καινούρια μαρίνα που ακόμη κατασκευάζεται. Να μπορείς να παίξεις γκολφ στα 3 γήπεδα που εγκρίθηκαν από το Νομαρχιακό συμβούλιο πριν από 15 χρόνια. Να πηγαίνει ο επισκέπτης γρήγορα στην Λίνδο και γιατί όχι και στο Πρασονήσι από την νέα λεωφόρο.
Ποιότητα είναι η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων του νησιού δουλεύοντας χειμώνα καλοκαίρι μετά την προώθηση όλων των μορφών τουρισμού που διαθέτουμε και όχι μόνο ήλιο, θάλασσα και All Inclusive. Ποιότητα είναι η άριστη παροχή υπηρεσιών από το σωστό εκπαιδευμένο προσωπικό που αποφοίτησε από τις αναβαθμισμένες σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, που αναβαθμίζονται εδώ και χρόνια.
Kυρίες και Κύριοι
Είναι η Ρόδος Ποιοτικός Προορισμός?
Μάλλον είμαστε ένας καλός φθηνός προορισμός. Έτσι μας προβάλλουν τα τελευταία χρόνια, όλοι οι Τοur Operator, τουριστικά περιοδικά και ηλεκτρονικά SITES, παρ’όλο που διαθέτουμε υπέροχες ομορφιές όπως: Κάμειρος, Λίνδος, Φιλέρημος, αρχαιότητες, την μοναδική Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, πολιτισμό, ωραιότατες παραλίες, πράσινο, γραφικά χωριά, υπέροχα κτήρια, υγιεινό κλίμα και τόσα άλλα.
Έχουμε πολλά ξενοδοχεία με άριστες υπηρεσίες βραβευμένα παγκοσμίως από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς και το Trip Advisor.
O προορισμός όμως λείπει από τις βραβεύσεις των καλύτερων προορισμών. Μήπως πρέπει να προβληματιστούμε όλοι μαζί;
Παλιά ήμασταν ποιοτικός προορισμός, Νεόνυμφων, Γάμων, GOLF, Κινηματογραφικών Ταινιών, Ράλλυ. Το καθαρότερο νησί της Ευρώπης, το σμαραγδένιο νησί της μεσογείου με σαιζόν 9 μήνες.
Γιατί να μην καθιερώσουμε έμμεσα και την Ρόδο ως «ποιοτικό προορισμό» όπως παλιά; Δεν είναι πιο ωραία η Μύκονος και η Σαντορίνη κι όμως με συντονισμό, συνεργασία, βελτίωση υπηρεσιών και υποδομών, εξωστρέφεια και σύγχρονη δυναμική προβολή, κατέταξαν τα νησιά τους, ανάμεσα στους καλύτερους προορισμούς στον κόσμο. Ας το ερευνήσουμε και ας προβληματιστούμε όλοι μαζί, συνεργαζόμενοι ειλικρινά. Δεν τα γνωρίζουμε όλα.!
Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω και πάλι ότι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ είναι μονόδρομος στον Τουρισμό για να ανταγωνιστούμε τους φθηνότερους προορισμούς που ολοένα αυξάνονται. Η δε ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ αντίδοτο στην κρίση, για να αυξήσουμε τα έσοδα και την απασχόληση και για να πετύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, εμπλουτίζοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ρόδου. Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία με νέες στρατηγικές κατευθύνσεις, αλλαγή νοοτροπίας με συνεχή ενημέρωση, εκπαίδευση, επιμόρφωση, αύξηση της παραγωγικότητας και εργασίας, βελτιώνοντας συνέχεια την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας και η οποία δεν μπορεί να διαφέρει από την ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε εμείς ως Έλληνες πολίτες.
Η Ρόδος πρέπει να γίνει «Ποιοτικός και Πολυμορφικός Προορισμός» όπως ήταν παλιά να συνδυάσει το κλίμα και τις φυσικές ομορφιές με τις παραδόσεις, τη θρησκεία τον πολιτισμό και την ιστορία, προβάλλοντας την Μεσαιωνική Πόλη γεμάτη ζωή που έπρεπε να εισπράττουμε είσοδο για να την επισκεφτούν.
Χρειαζόμαστε αναδιοργάνωση, συνεχή επιμόρφωση, υποδομές, νέες ιδέες, διαφοροποίηση προιόντος …. ένα Rebranding του προορισμού …..και συνεχή προβολή!
Ο Σύλλογος μας θα καταγράψει σήμερα τα προβλήματα, τις προτάσεις και ιδέες και σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και όλους τους φορείς, θα προσπαθήσει να συντονίσει τις ενέργειες για την υλοποίηση με σκοπό την καθιέρωση της Ρόδου ως « Ποιοτικός Προορισμός» και θα βοηθήσει τον Δήμο για την υποβολή του φακέλου για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021.
Για να πετύχουμε όμως το στόχο μας, διαφοροποιώντας τον προορισμό από τους ανταγωνιστές μας, θεωρώ ότι χρειάζεται όλοι μαζί να δείξουμε εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλο και να αναδείξουμε τον προορισμό ως Ποιοτικό Προορισμό… υλοποιώντας τα συμπεράσματα της σημερινής ημερίδας και να μην μείνουμε μόνο σε ευχολόγια.
Σας ευχαριστώ πολύ, που μας τιμήσατε απόψε με την παρουσίας σας και εύχομαι καλή επιτυχία και χρήσιμα συμπεράσματα.”

Στις τοποθετήσεις τους οι ομιλητές παρουσίασαν, τι είναι ποιότητα, τι πρέπει να κάνουμε, που βρίσκεται η Ρόδος συγκριτικά με άλλους προορισμούς, τονίζοντας όλοι την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών και υπηρεσιών για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ώστε να πετύχουμε την επιμήκυνση και την αύξηση των εσόδων στο νησί μας.
Επίσης έγινε παρουσίαση από τον Κο.Λουκαρά των αποτελεσμάτων του Τουριστικού Βαρόμετρου Ρόδου: Συγκριτική ανάλυση ερευνών 2004-2013.
Συνοπτικά οι προσκεκλημένοι εκτός Ρόδου αναφέρθηκαν στα παρακάτω:
Ο Κύριος Γιώργος Χαιρέτης – Διευθύνων Σύμβουλος της Meeting Point Hellas αναφέρθηκε στην ποιότητα στους προορισμούς, το φαινόμενο από την οπτική γωνία ενός διεθνούς αντιπροσώπου προορισμών.
Ο Κύριος Μανώλης Απλαδενάκης-Γενικός Διυθυντής της TEZ Tour Hellas αναφέρθηκε στο ποιοτικό ελληνικό τουριστικό προϊόν από την οπτική γωνία ενός Ρώσου τουρίστα.
Αντίστοιχα ο Κύριος Οράτιος Μουρατίδης – Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Check Safety First-Cristal International Standards εξήγησε διεξοδικά για συστήματα προληπτικής υγιεινής, νομοθεσίας, πυρασφάλειας και υγιεινής τροφίμων και ποτών.
Κλείνοντας ο Κύριος Κούτουλας, Σύμβουλος επιχειρήσεων και Οργανισμών και ακαδημαϊκός, αναφέρθηκε στο σημερινό μοντέλο ανάπτυξης και στις προοπτικές του τουρισμού στην Ρόδο.
Μετά τις ομιλίες έγινε συζήτηση με τους παρευρισκόμενους σχετικά με τις παρουσιάσεις των ομιλητών.
Συνοψίζοντας στο τέλος της ημερίδας ο Πρόεδρος του ΣΔΞΡ Κος Γεώργιος Ματσίγκος, ζήτησε τη συνεργασία και άμεση δράση όλων των φορέων για την υλοποίηση των συμπερασμάτων.
Συμφωνήθηκε δε η καθιέρωση της ημερίδας κάθε χρόνο τέτοια εποχή από τον Σ.Δ.Ξ.Ρ. ώστε να συζητούνται τα προβλήματα και να αξιοποιούνται οι προτάσεις και οι ιδέες των ομιλητών.
Περιληπτικά τα συμπεράσματα της ημερίδας για να βελτιώσουμε την ποιότητα μετά τις προτάσεις των ομιλητών είναι:
1. Χρειάζεται να κάνουμε πολλά
2. Συντονισμός-συλλογικότητα-συνεργασία-δράση, υπόθεση όλων μας
3. Δεν τα ξέρουμε όλα
4. Χρειάζεται: Συνεχής έρευνα-μέτρηση → βελτίωση-αναβάθμιση
5. Service-υπηρεσίες: το σημαντικότερο(ανθρώπινος παράγοντας)
6. Χαμόγελο και πάθος παντού!
7. Διαφοροποίηση προϊόντος με συνεχή προσπάθεια…ένα rebranding
8. Βελτίωση υποδομών-υπηρεσιών, παντού-καθαριότητα!
9. Τουριστική παιδεία-εκπαίδευση, επιμόρφωση!
10. Αλλαγή νοοτροπίας-τουριστική συνείδηση
11. Ποιότητα-προσφορά καλύτερου από την προσδοκία του πελάτη
12. Ποιότητα ποτέ δεν τελειώνει, είναι κινούμενος στόχος
13. Επικοινωνία-social media, στρατηγική Marketing-στόχευση στις αγορές – αναδιοργάνωση του ΠΡΟΤΟΥΡ – χρήση νέων τεχνολογιών
14. Για να πετύχεις το καλύτερο, πρέπει να βάλεις στόχο το ακατόρθωτο- να γίνουμε πιο απαιτητικοί παντού!
15. Εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης ποιότητας
16. Προστασία και σεβασμός του περιβάλλοντος -ποιοτικά προϊόντα
17. Εκσυγχρονισμός, νέες μέθοδοι και τεχνολογίες
18. Ποιότητα παντού(υποδομές-υπηρεσίες)-αεροδρόμιο-WC (χρήση-απαίτηση μέρους του σπατόσημου για βελτίωση)-αρχαιολογικοί χώροι-WC-σκέπαστρα-οδικό δίκτυο-μαρίνα-GOLF-εστιατόρια και καταστήματα εκτός ξενοδοχείων-συγκοινωνίες
19. Η ποιότητα διευκολύνει τους Tour Operator για περισσότερες και ακριβότερες κρατήσεις, μειώνει τις αποζημιώσεις από παράπονα, μένουν όλοι ευχαριστημένοι
20. Η ποιότητα δημιουργεί αύξηση της ζήτησης, πληρότητας, τιμής, μειώνει το κόστος διαφήμισης και αυξάνει τα έσοδα του προορισμού και των εργαζομένων
21. Να δείξουμε εξωστρέφεια και ειλικρινή συνεργασία φορείς, εργαζόμενοι και επιχειρηματίες, για την αξιοποίηση όλων των υπηρεσιών, όλων των ομορφιών του νησιού, του πολιτισμού και του κλίματος με στόχο την ανάδειξη της Ρόδου ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021, βελτιώνοντας παράλληλα τον τρόπο διαβίωσης των κατοίκων του νησιού.

Γεώργιος Ματσίγκος
Πρόεδρος ΣΔΞΡ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου