Ειδήσεις

Σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ρόδου και της κοινοπραξίας “ENACT Α.Ε – ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε”

Με την υπ’ αρίθμ. 236/2018 πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δόθηκε το «πράσινο φως» για την σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης της υπηρεσίας με τίτλο: «Αποκομιδή – μεταφορά και διαχείριση ΑΣΑ, σάρωση (μηχανική και χειρωνακτική), χορτοκοπή – κλαδοκοπή (μηχανική και χειρωνακτική) καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου» με την ιδιωτική εταιρεία, που έχει αναλάβει ήδη το έργο, έναντι 1.243.752,41 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24% για 2 έτη ή 1.865.628,61 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24% για 2 έτη και 1 έτος δικαίωμα προαίρεσης (στην περίπτωση κατά την οποία ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης), που αντιστοιχεί στο ποσοστό 12,99% ή 14,61% του αρχικού συμβατικού προϋπολογισμού των υπηρεσιών.
Αρχικά, με την με αριθμό πρωτοκόλλου 2/99330 από 23/11/2016 διακήρυξη ο Δήμος Ρόδου προκήρυξε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, για την επιλογή παρόχου των υπηρεσιών με τίτλο ‘ ‘Αποκομιδή – μεταφορά και διαχείριση ΑΣΑ, σάρωση (μηχανική και χειρωνακτική), χορτοκοπή – κλαδοκοπή (μηχανική και χειρωνακτική) καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου’ ‘ συνολικού προϋπολογισμού (περιλαμβανομένου Φ.Π.Α.) 12.629.725,81€ και με δικαίωμα προαίρεσης 16.839.634,41€.
Η διάρκεια παροχής της υπηρεσίας είναι για τρία (3) έτη, με δυνατότητα παράτασης, κατ’ ενάσκηση του ρητώς προβλεπόμενου δικαιώματος προαίρεσης, για ένα (1) επιπλέον έτος, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που περιγράφονται στην διακήρυξη και την τεχνική έκθεση που τη συνοδεύει.
Με την με αριθμό 99/2017 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην Κοινοπραξία με την επωνυμία «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ENACT Α.Ε – ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε».
Επακολούθησε η με αριθμό 89/2017 πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία εγκρίθηκε η νομιμότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας και το σχέδιο της σύμβασης και η υπογραφή στις 7/6/2017 της με αριθμό πρωτοκόλλου 2/43008 σύμβασης για χρονικό διάστημα τριών ετών με δικαίωμα προαίρεσης ενός έτους.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των ευρώ 11.871.942,27 περιλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%, ενώ ο προϋπολογισμός του τμήματος της σύμβασης που αφορά ειδικά στο αντικείμενο της αποκομιδής ανέρχεται στο ποσό των ευρώ 5.965.099,05 πλέον Φ.Π.Α 24%.
Στα συμβατικά τεύχη του διαγωνισμού εκτιμήθηκε η ετήσια ποσότητα του απορριμματικού φορτίου ως εξής, για το έτος 2017 95.701 τόνοι, για το έτος 2018 96.658 τόνοι, για το έτος 2019 97.624 τόνοι και για το έτος 2020 98.601 τόνοι. Μία σταδιακή δηλαδή αύξηση του ετήσιου απορριμματικού φορτίου κατά 1.000 τόνους περίπου.
Οι εκτιμήσεις στηρίχθηκαν σε δεδομένα που διέθετε τότε η υπηρεσία και μεταξύ άλλων, στο ξενοδοχειακό δυναμικό της Ρόδου που εκτιμήθηκε σε 85.646 κλίνες με βάση στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος έτους 2011, σε στοιχεία αφίξεων του αεροδρομίου Ρόδου ετών 2009 – 2014.
Ο αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Παλαιολόγου, εισηγήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο την σύναψη συμπληρωματικής συμβάσεως διότι προέκυψε υπέρβαση του απορριμματικού φορτίου για τα επόμενα έτη σε σχέση με τον εκτιμώμενο όγκο κατά τον χρόνο σύνταξης της σχετικής διακήρυξης.
Η υπέρβαση οφείλεται σε απρόβλεπτους και πάντως μη δυνάμενους να προεκτιμηθούν παράγοντες, παρά την όση επιμέλεια και προσοχή που επιδείχθηκε.

Μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι το συνολικό μέγεθος δηλωμένων και καταγραμμένων κλινών ανέρχεται σε περίπου 95.000 παρατηρείται δηλαδή μία υπερβάλλουσα απόκλιση περίπου 10.000 κλινών σε σχέση με τα στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη κατά τον χρόνο του διαγωνισμού.
Επακόλουθο των δεδομένων αυτών είναι η συγκέντρωση μεγαλύτερων, από τα αρχικά δεδομένα και εκτιμήσεις, ποσοτήτων απορριμμάτων.
Επιπλέον ο αριθμός του εργατικού προσωπικού που απασχολεί ο Δήμος στην υπηρεσία καθαριότητας είναι ανεπαρκής για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που πλέον ανακύπτουν ενώ επιπρόσθετα, απαιτείται και μηχανολογικός εξοπλισμός για την κάλυψη των υπερβάσεων.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο, που ήλεγξε την νομιμότητα του σχεδίου της συμπληρωματικής σύμβασης έκρινε αυτήν νόμιμη, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι η «αύξηση της τουριστικής κίνησης στο νησί της Ρόδου κατά το τρέχον έτος αναμένεται να είναι τόσο μεγάλη, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες, αν κι ενήργησαν επιμελώς, δικαιολογημένα δεν μπόρεσαν να την προβλέψουν κατά τον κρίσιμο χρόνο κατάρτισης των συμβατικών τευχών».
Επεσήμανε δε ότι στο συμβατικό κείμενο πρέπει να συμπληρωθεί ως αξία της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης το ποσό των 62.187,62 ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 5% επί της αξίας της ελεγχόμενης τροποιητικής σύμβασης, εφόσον, δε, ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης, θα πρέπει να καταβληθεί πρόσθετη εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ποσού 31.093,81 ευρώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου