Σε άνοδο των προκρατήσεων για τη σεζόν του 2016 παραπέμπουν τα πρώτα στοιχεία που έρχονται για τον ελληνικό τουρισμό από τη διεθνή τουριστική έκθεση World Travel Market, η οποία πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο, ενώ το επόμενο »στοίχημα» έχει να κάνει με την… πολυσυζητημένη πλέον επιμήκυνση της σεζόν, όπου θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη νέα καμπάνια προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό από τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Από τη βρετανική πρωτεύουσα μάλιστα η αν. υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά τόνισε ακριβώς τα δύο αυτά σημεία, επισημαίνοντας μάλιστα ότι αν επιτευχθεί η επιμήκυνση της σεζόν, η Ελλάδα θα μπορούσε να ανέβει στην πεντάδα των πιο δημοφιλών τουριστικών προορισμών διεθνώς: «Η εθνική μας στρατηγική για τον τουρισμό είναι απλή- Θέλουμε να επιτύχουμε την επιμήκυνση της σεζόν και προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε», ανέφερε η αν. υπουργός, η οποία έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στα θετικά νούμερα των Βρετανών τουριστών, οι οποίοι ανέβασαν αφίξεις και εισπράξεις με βάση τα στοιχεία του οκταμήνου του 2015. Για τις προκρατήσεις της σεζόν του 2016, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις μέχρι το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, τα νούμερα δείχνουν μία ετήσια αύξηση της τάξεως του 4%.

Η εποχικότητα

Το μέγιστο ζήτημα πάντως της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού φάνηκε και από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού του 2014, σύμφωνα με την οποία «η μεγάλη αύξηση των αφίξεων στον εισερχόμενο τουρισμό το 2014 οδήγησε στην περαιτέρω όξυνση, έστω οριακή, της εποχικότητας».

Με βάση τη μελέτη του ΙΤΕΠ το 2014, συνεχή λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους εμφανίζει το 45,4% των ξενοδοχείων της χώρας, ενώ εποχιακά λειτουργεί το υπόλοιπο 54,6% περίπου. Σταθερά και διαχρονικά τα ξενοδοχεία 3 αστέρων έχουν τα υψηλότερα ποσοστά συνεχούς λειτουργίας. Όπως είναι αναμενόμενο, τη μεγαλύτερη εποχικότητα εμφανίζουν τα ξενοδοχεία 1* και 2*, με ποσοστά που κυμαίνονται γύρω στο 60% περίπου, αντίστοιχα και παραμένουν αμετάβλητα από το 2009. «Η αύξηση, έστω και οριακή, της εποχικότητας το 2014 επιβεβαιώνει ότι αποτελεί δομικό πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται με την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Αντιθέτως, απαιτούνται δομικές αλλαγές και κατάλληλες δράσεις».

Ακριβώς σε αυτές τις δράσεις αναφέρθηκε ενδεικτικά την περασμένη εβδομάδα, ερωτηθείς σχετικά από δημοσιογράφους και ο επικεφαλής της Aegean κ. Ε. Βασιλάκης, επισημαίνοντας μάλιστα ότι το στοίχημα της επιμήκυνσης είναι «το αγαπημένο θέμα όλων μας και το πιο δύσκολο για να λυθεί. Δεν νομίζω να υπάρχει ξενοδόχος, travel agent, tour operator, αεροπορική εταιρία ή … ενοικιαστής ομπρελών σε ελληνική παραλία που να μην θέλει να επεκταθεί η περίοδος.

Πολλές φορές έχει λεχθεί από πολλές πλευρές ότι για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται δύο βασικά πράγματα: Καταρχάς χρειάζεται θεματική κατεύθυνση, θεματικό προϊόν για τον επισκέπτη, διαφορετικό από ό,τι για το καλοκαίρι κι από την άλλη πλευρά χρειάζεται η συνδρομή του κράτους με την ευρύτερη έννοια, είτε αυτό αφορά σε θέματα που έχουν να κάνουν με την απασχόληση (σ.σ. για παράδειγμα χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για απασχολούμενους σε τουριστικές περιοχές κατά τη χειμερινή περίοδο, οι οποίοι θα ήταν υπό διαφορετικές συνθήκες στην ανεργία), είτε αυτό αφορά τα αεροδρόμια ή τα λιμάνια (π.χ. χαμηλότερες χρεώσεις και τέλη).

Αν οι ιδιωτικές προσπάθειες »κουμπώσουν» με τις προσπάθειες του κράτους και υπάρξει μία συγκροτημένη, συνολική προσπάθεια, βεβαίως αυτό θα ήταν κάτι θετικό. Ωστόσο, τέτοιου είδους πρωτοβουλίες απαιτούν από πολλούς φορείς να πάρουν ρίσκο –ξενοδόχοι, αεροπορικές εταιρίες, περιοχές ολόκληρες, περιφέρειες και το ίδιο το κράτος. Πράγματα τα οποία στη σημερινή οικονομική κατάσταση όσο και αν θέλουμε να συμβούν, για πολλούς, είναι δύσκολα»…

newmoney.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ