Ειδήσεις

ΙΑΤΑ: Παγκόσμια κατάρρευση των αριθμών των αεροπορικών επιβατών

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) απευθύνεται στους παγκόσμιους ρυθμιστές της αεροπορίας για να ζητήσει την αναστολή των κανόνων που διέπουν τη χρήση των διαθέσιμων χρόνων αερολιμένων, slots, άμεσα αλλά και για όλο το 2020, λόγω του αντίκτυπου του COVID-19 (Coronavirus), και της παγκόσμιας κατάρρευσης των αριθμών των επιβατών.
Περίπου το 43% όλων των επιβατών αναχωρούν από περισσότερα από 200 αεροδρόμια που συντονίζονται σε θέματα slots σε όλο τον κόσμο. Επί του παρόντος, οι κανόνες για την κατανομή των slots σημαίνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να καλύπτουν με πτήσεις το 80% τουλάχιστον των διαθέσιμων χρόνων χρήσης τους υπό κανονικές συνθήκες. Η μη συμμόρφωση με αυτό σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία χάνει το δικαίωμα στην απαίτηση των slots την επόμενη αντίστοιχη περίοδο. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, οι ρυθμιστικές αρχές μπορούν να χαλαρώσουν αυτή την απαίτηση. Η κρίση COVID-19 είχε σοβαρό αντίκτυπο στην εναέρια κυκλοφορία, και έτσι οι  αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρή μείωση της ζήτησης.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η British Airways έχει αναστείλει 432 πτήσεις προς Γερμανία, Ιταλία, και ΗΠΑ, η Ryanair αναφέρει ότι θα μειώσει το ένα τέταρτο των πτήσεων της προς και από την Ιταλία, η Turkish Airways σταμάτησε να πετά στην Ιταλία και φυσικά αναμένονται πολλές αλλαγές στο κοντινό μέλλον.
Η ΙΑΤΑ ανακοίνωσε ότι μέχρι σήμερα, ένας φορέας που πραγματοποίησε μείωση κατά 26% σε όλη τη λειτουργία του σε σχέση με πέρυσι, ένας αερομεταφορέας ενημέρωσε τις κρατήσεις για την Ιταλία με μειωμένο 108%, καθώς οι κρατήσεις καταρρίπτονται στο μηδέν και οι επιστροφές αυξάνονται, ενώ πολλοί αερομεταφορείς αναφέρουν 50% non-show σε διάφορες αγορές. Ανάμεσα σε αυτές τις αεροπορικές εταιρίες είναι η Lufthansa, η easyJet και άλλες πολύ μεγάλες.
Οι μελλοντικές κρατήσεις είναι μειωμένες και οι μεταφορείς αντιδρούν με μέτρα όπως το πλήρωμα να λαμβάνει άδεια άνευ αποδοχών, το πάγωμα των αυξήσεων των αμοιβών και τα σχέδια για γείωση των αεροσκαφών.
Ο κ. Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής της IATA, δήλωσε ότι “η κυκλοφορία έχει καταρρεύσει σε βασικές ασιατικές διαδρομές και αυτό εξελίσσεται σε όλο το δίκτυο των αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως. Είναι απαραίτητο η ρυθμιστική κοινότητα να συνεργαστεί μαζί μας για να διασφαλίσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι ικανές να λειτουργήσουν με τον πιο βιώσιμο τρόπο, τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά προκειμένου να μετριαστούν οι χειρότερες επιπτώσεις της κρίσης.”
Η Airports Coordination Limited, που επιβλέπει την κατανομή διαθέσιμων θέσεων για το Ηνωμένο Βασίλειο, ανακοίνωσε ότι θα χαλαρώσουν οι κανόνες για τις πτήσεις προς και από την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τις πτήσεις σε περιοχές που έχουν πληγεί από ιούς, και ορισμένες έχουν προειδοποιήσει ότι η απότομη πτώση της ζήτησης ενδέχεται να χτυπήσει βραχυπρόθεσμα τα κέρδη τους.
Η Lufthansa Group και η IAG, η οποία είναι ιδιοκτήτρια της British Airways, έχουν μειώσει τις πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ, τη Σεούλ και την Ιταλία για την αντιμετώπιση της μειωμένης ζήτησης, και η Austrian Airlines έχει μειώσει τις πτήσεις στην Ιταλία κατά 40%.
Δεδομένων αυτών των έκτακτων περιστάσεων λόγω της έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία, η συλλογική άποψη της αεροπορικής βιομηχανίας είναι ότι η εφαρμογή του κανόνα του 80% κατά την προσεχή περίοδο δεν είναι κατάλληλη. Απαιτείται ευελιξία για τις αεροπορικές εταιρείες να προσαρμόζουν τα χρονοδιαγράμματα τους σύμφωνα με την μελλοντική και ασταθή εξέλιξη της ζήτησης.
Οι ρυθμιστικές αρχές παραιτήθηκαν από τους κανόνες των διαθέσιμων slots κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19, κυρίως για επιχειρήσεις προς την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ. Ωστόσο, δεδομένων των πρόσφατων νέων εστιών, που δεν πλέον μόνο στις αγορές της Ασίας, και με δεδομένο το γεγονός ότι ίσως να συνεχιστούν και την καλοκαιρινή περίοδο (ή τη χειμερινή περίοδο στο νότιο ημισφαίριο), οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι σε θέση να προγραμματιστούν επαρκώς και σωστά για να εξασφαλίσουν αποτελεσματικό προγραμματισμό του πληρώματος ή των πτήσεων των αεροσκαφών τους.
Η αναστολή της απαίτησης για ολόκληρη την περίοδο (έως τον Οκτώβριο του 2020) θα σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της αγοράς με τα κατάλληλα επίπεδα ικανότητας, αποφεύγοντας την εκτέλεση άδειων πτήσεων για τη διατήρηση των διαθέσιμων χρόνων χρήσης, slots. Τα αεροσκάφη μπορούν να ανακατανεμηθούν σε άλλες διαδρομές ή να σταθμεύσουν, με λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Συμπερασματικά, αναφέρουμε τη δήλωση της ΙΑΤΑ “Η έρευνα της ΙΑΤΑ έδειξε ότι η κυκλοφορία έχει καταρρεύσει σε βασικές ασιατικές διαδρομές και ότι αυτό εξελίσσεται σε ολόκληρο το δίκτυο αερομεταφορών παγκοσμίως, ακόμη και μεταξύ χωρών χωρίς μεγάλες εστίες του COVID-19. Υπάρχουν προηγούμενα για την προηγούμενη αναστολή των κανόνων χρήσης slots και πιστεύουμε ότι οι περιστάσεις ξανά απαιτούν την αναστολή. Ζητάμε οι ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως να βοηθήσουν το αεροπορικό σχέδιο για τη σημερινή κατάσταση έκτακτης ανάγκης και τη μελλοντική ανάκαμψη του δικτύου, αναστέλλοντας προσωρινά τους κανόνες χρήσης slot”, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.
πηγή traveldailynews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου