• Μόλις στο 62% ήταν η συμμετοχή στα Δωδεκάνησα χτες, στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ • Η αποχή ανέβηκε στο 38% • Εύκολο το θέμα, είπαν στη «δημοκρατική» οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ • Το θέμα ήταν αναμενόμενης δυσκολίας
«Η μουσική και τι προσφέρει στον άνθρωπο», ήταν το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για τα σχολεία ΕΠΑΛ που ξεκίνησαν χτες, Σάββατο 31 Μαΐου για τους υποψήφιους που διεκδικούν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2024-25.
Αντικείμενο των κειμένων είναι η επιρροή της μουσικής στον ανθρώπινο νου και οργανισμό, αλλά και τα συναισθήματα που προκαλεί η μουσική και το τραγούδι.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών, το διαγώνισμα στα Νέα Ελληνικά των ΕΠΑΛ χαρακτηρίστηκε «αναμενόμενης δυσκολίας». Για τους υποψηφίους που είχαν κάνει σωστή προετοιμασία σίγουρα δεν προκάλεσε εκπλήξεις, καθώς τόσο οι ασκήσεις όσο και οι ερωτήσεις ήταν κατανοητές.
Στο 62% η συμμετοχή στα Δωδεκάνησα
Στα Δωδεκάνησα, η συμμετοχή στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ, κυμάνθηκε μόλις στο 62% και σύμφωνα με όσα δήλωσε στη «δημοκρατική» ο διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης, η αποχή που καταγράφτηκε στο 38% αφορά σε ένα ποσοστό που είναι περίπου στα ίδια επίπεδα κάθε χρόνο.
«Κατά την πρεμιέρα των εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ, δεν σημειώθηκε κάποιο περιστατικό ούτε κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Η διαδικασία κύλησε ομαλά για τις εξετάσεις. Από τα Δωδεκάνησα είχαν δηλώσει συμμετοχή 404 υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ. Το εξεταστικό κέντρο στη Ρόδο είναι ένα (όπου δίνουν εξετάσεις από τα ΕΠΑΛ Παραδεισίου, Αρχαγγέλου, από το 2ο ΕΠΑΛ, Εσπερινό κ.ο.κ.) ενώ υπάρχουν 7 εξεταστικά κέντρα για όλα τα νησιά.
Τι είπαν οι υποψήφιοι στη «δημοκρατική»
από τα ΕΠΑΛ
– Μαρκέλλα Στεφανίδη
«Το θέμα ήταν σχετικά εύκολο. Δεν μας δυσκόλεψε. Προσωπικά δεν είχα άγχος αν και ήταν η πρώτη φορά που έδινα πανελλαδικές».
– Ελισάβετ Μαυρουδή
«Πιο πολύ ήρθα για την εμπειρία. Νομίζω ότι το θέμα δεν ήταν δύσκολο, δεν ήταν δυσνόητο. Περισσότερο έπρεπε να αναπτύξει ο καθένας την προσωπική του άποψη».
– Δημήτρης Τσιμέτας
«Ήταν μία καλή εμπειρία για πρώτη φορά. Θεωρώ ότι το θέμα ήταν πολύ ενδιαφέρον. Προσωπικά δεν με δυσκόλεψε. Πιστεύω πως μπορούσε να το αναπτύξει ο καθένας ξεχωριστά, ανάλογα με την δική του οπτική».
– Άγγελος Τρεντίδης
«Το θέμα ήταν για τη μουσική. Μπορούσαμε να αναπτύξουμε τις δικές μας απόψεις ανάλογα πώς το βλέπει ο καθένας μας. Η μουσική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, στη ζωή μας και έχουμε όλοι μας μία άμεση σύνδεση και επαφή με αυτήν».
– Γιώργος Κουφός
«Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν εύκολο θέμα. Έπρεπε να το γράψει ο καθένας, ανάλογα με ποια οπτική γωνία το βλέπει και με τις γνώσεις που έχει για τη μουσική».
– Αντωνία Γερολύμου
«Το θέμα ήταν πολύ εύκολο για να το αναπτύξεις. Είχε περισσότερο σχέση με τα συναισθήματα που γεννά η μουσική στον άνθρωπο. Νομίζω ότι όποιος είχε διαβάσει και είχε προετοιμαστεί, θα έγραψε καλά. Προσωπικά δεν είχα άγχος. Και το ποίημα ήταν επίσης ενδιαφέρον. Είχε πολλές παρομοιώσεις ψυχολογίας».
– Μαρία Αντωνίου
«Ήταν η πρώτη μου φορά που έδινα. Δεν είχα άγχος. Θεωρώ ότι το θέμα ήταν εύκολο. Το δεύτερο ήταν λίγο δύσκολο και ήθελε προσοχή. Ωστόσο το ανέπτυξα άνετα. Είχε περισσότερο υποκειμενικό χαρακτήρα».
– Αρτέμης Αθανασίου
«Το θέμα σε γενικές γραμμές ήταν εύκολο και βατό. Δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερη δυσκολία για να το αναπτύξω».
– Μανώλης Θεοδώρου
«Θεωρώ ότι ήταν πολύ εύκολο ακόμη και για όσους δεν είχαν προετοιμαστεί καλά. Ζητούσε περισσότερο την προσωπική μας άποψη για τη μουσική. Μπορούσε ο καθένας να το αναπτύξει διαφορετικά».
– Ματθαίος Ζαρίφης
«Τα θέματα ήταν αρκετά εύκολα. Δεν είχαμε άγχος. Ακόμη και όσοι δεν είχαν προετοιμαστεί πάρα πολύ, πιστεύω ότι μπόρεσαν κι έγραψαν. Έπρεπε να αναπτύξεις περισσότερο την προσωπική σου άποψη για τη μουσική».