ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικές δηλώσεις: Ρεκόρ υποβολής πριν το «νήμα» της 15ης Ιουλίου

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΦΟΡΙΑ
✦ Σύ­νο­ψη ⌄
  • Δέκα ημέ­ρες απο­μέ­νουν για την υπο­βο­λή δη­λώ­σε­ων ει­σο­δή­μα­τος, με το 6 στους 7 υπό­χρε­ους να έχουν ήδη υπο­βά­λει τη δή­λω­σή τους στην πλατ­φόρ­μα myAADE.
  • Η φε­τι­νή δια­δι­κα­σία υπο­βο­λής ολο­κλη­ρώ­νε­ται νω­ρί­τε­ρα από ποτέ, με 6 εκα­τομ­μύ­ρια δη­λώ­σεις να έχουν υπο­βλη­θεί μέχρι την 3η Ιου­λί­ου, ση­μειώ­νο­ντας ρεκόρ για την πε­ρί­ο­δο αυτή.
  • Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που υπο­βάλ­λουν τις δη­λώ­σεις τους αργά συ­νή­θως έχουν υψη­λό­τε­ρα ει­σο­δή­μα­τα και πλη­ρώ­νουν με­γα­λύ­τε­ρο φόρο, σε αντί­θε­ση με εκεί­νους που υπο­βάλ­λουν νωρίς.
  • Πε­ρί­που 1 στους 3 φο­ρο­λο­γου­μέ­νους κα­λεί­ται να πλη­ρώ­σει φόρο έως τις 31 Ιου­λί­ου, με δυ­να­τό­τη­τα έκ­πτω­σης 2% έως 4% ανά­λο­γα με την ημε­ρο­μη­νία υπο­βο­λής της δή­λω­σης.

Δέκα ημέ­ρες απέ­μει­ναν πριν η «αυ­λαία» για την υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ων ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων και σχε­δόν 6 στους 7 υπό­χρε­οι έχουν ήδη υπο­βά­λει τη δή­λω­σή τους στην πλατ­φόρ­μα myAADE της Ανε­ξάρ­τη­της Αρχής Δη­μο­σί­ων Εσό­δων.

Η δια­δι­κα­σία ολο­κλη­ρώ­νε­ται νω­ρί­τε­ρα από ποτέ, καθώς οι υπο­βο­λές ξε­κί­νη­σαν εφέ­τος με βάση το νέο χρο­νο­διά­γραμ­μα, ήδη από τα μέσα Μαρ­τί­ου. Με τα στοι­χεία έως Πα­ρα­σκευή 3 Ιου­λί­ου, έχουν υπο­βλη­θεί συ­νο­λι­κά 6 εκα­τομ­μύ­ρια δη­λώ­σεις φόρου ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών και νο­μι­κών προ­σώ­πων, επί­δο­ση που απο­τε­λεί ρεκόρ για την πε­ρί­ο­δο αυτή. Νοι­κο­κυ­ριά και επι­χει­ρή­σεις έχουν υπο­βά­λει 33.500 πε­ρισ­σό­τε­ρες δη­λώ­σεις σε σχέση με την ίδια ημε­ρο­μη­νία πέ­ρυ­σι, 1,85 εκα­τομ­μύ­ρια πε­ρισ­σό­τε­ρες από το αντί­στοι­χο διά­στη­μα του 2024 και σχε­δόν 2 εκα­τομ­μύ­ρια πε­ρισ­σό­τε­ρες από το 2023.

Όπως υπο­γραμ­μί­ζει ο αρ­μό­διος για τα φο­ρο­λο­γι­κά θέ­μα­τα υφυ­πουρ­γός Εθνι­κής Οι­κο­νο­μί­ας και Οι­κο­νο­μι­κών, Δη­μή­τρης Μαρ­κό­που­λος, σε δή­λω­σή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «η φε­τι­νή θε­τι­κή πο­ρεία υπο­βο­λής δη­λώ­σε­ων φυ­σι­κών και νο­μι­κών προ­σώ­πων απο­τε­λεί έν­δει­ξη τόσο της άρ­τιας προ­ε­τοι­μα­σί­ας της φο­ρο­λο­γι­κής διοί­κη­σης, όσο και της αλ­λα­γής νο­ο­τρο­πί­ας και στά­σης των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων απέ­να­ντι στον φο­ρο­λο­γι­κό μη­χα­νι­σμό. Οι πο­λί­τες δεί­χνουν να υιο­θε­τούν ευ­κο­λό­τε­ρα τις και­νο­το­μί­ες και τη λει­τουρ­γία του φο­ρο­λο­γι­κού συ­στή­μα­τος, γε­γο­νός εν­θαρ­ρυ­ντι­κό», όπως ανα­φέ­ρει.

Πλη­ρώ­νουν πε­ρισ­σό­τε­ρα όσοι σπεύ­δουν τε­λευ­ταί­οι

Όπως πα­ρα­τη­ρεί­ται για τις δη­λώ­σεις τις οποί­ες υπο­βάλ­λουν τα νοι­κο­κυ­ριά (μι­σθω­τοί, συ­ντα­ξιού­χοι, επαγ­γελ­μα­τί­ες, αγρό­τες, αυ­το­α­πα­σχο­λού­με­νοι) όσοι τις κα­τα­θέ­τουν κοντά στις τε­λευ­ταί­ες ημέ­ρες της διο­ρί­ας, εμ­φα­νί­ζουν κατά κα­νό­να υψη­λό­τε­ρα ει­σο­δή­μα­τα και, συ­νε­πώς, με­γα­λύ­τε­ρο φόρο προς πλη­ρω­μή. Η τάση αυτή είναι γνω­στή και επα­να­λαμ­βα­νό­με­νη: εκεί­νοι που υπο­βάλ­λουν πρώ­τοι είναι συ­νή­θως όσοι έχουν μη­δε­νι­κό ή πι­στω­τι­κό εκ­κα­θα­ρι­στι­κό (για να λά­βουν επι­στρο­φή φόρου ή κά­ποιο επί­δο­μα), ενώ όσοι αφή­νουν τη δή­λω­ση για το τέλος είναι, κυ­ρί­ως, όσοι έχουν ει­σο­δή­μα­τα και από πε­ρισ­σό­τε­ρες πηγές και βρί­σκο­νται αντι­μέ­τω­ποι με υψη­λό­τε­ρο πρό­σθε­το φόρο.

Με βάση τα μέχρι σή­με­ρα δε­δο­μέ­να για τις δη­λώ­σεις Ε1:

* πε­ρί­που 1 στους 3 φο­ρο­λο­γου­μέ­νους κα­λεί­ται έως τις 31 Ιου­λί­ου να πλη­ρώ­σει είτε την πρώτη δόση είτε το σύ­νο­λο του φόρου, προ­κει­μέ­νου να κερ­δί­σει την έκ­πτω­ση 2% έως 4%, ανά­λο­γα με το πότε υπέ­βα­λε τη δή­λω­σή του. Όσοι υπο­βά­λουν στις επό­με­νες 10 ημέ­ρες δι­καιού­νται έκ­πτω­ση 2% στον πρό­σθε­το φόρο, εφό­σον επι­λέ­ξουν εφά­παξ εξό­φλη­ση.

Συ­γκε­κρι­μέ­να, από τις 5,8 εκα­τομ­μύ­ρια δη­λώ­σεις που έχουν ήδη υπο­βά­λει τα φυ­σι­κά πρό­σω­πα (νοι­κο­κυ­ριά), 1,95 εκα­τομ­μύ­ρια φο­ρο­λο­γού­με­νοι κα­λού­νται να πλη­ρώ­σουν κατά μέσο όρο πρό­σθε­το φόρο 1.880 ευρώ.

Ωστό­σο, οι δη­λώ­σεις που κα­τα­τί­θε­νται προς το τέλος της διο­ρί­ας, εμ­φα­νί­ζουν συ­νή­θως βα­ρύ­τε­ρο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό, κοντά στα 2.000 ευρώ κατά μέσο όρο. Αυτό ση­μαί­νει ότι όσοι υπο­βά­λουν τώρα και εξο­φλή­σουν εφά­παξ έως 31 Ιου­λί­ου , θα κερ­δί­σουν μέση έκ­πτω­ση πε­ρί­που 40 ευρώ. Αντί­θε­τα, όσοι είχαν υπο­βά­λει τη δή­λω­ση Ε1 έως τα μέσα Ιου­νί­ου κερ­δί­ζουν κατά μέσο όρο έκ­πτω­ση πε­ρί­που 70 ευρώ, εφό­σον εξο­φλή­σουν πλή­ρως το εκ­κα­θα­ρι­στι­κό τους.

Η πλη­ρω­μή του φόρου γί­νε­ται σε έως 8 μη­νιαί­ες δό­σεις, με τε­λευ­ταία στο τέλος Φε­βρουα­ρί­ου. Για να «σπά­σουν» τη δόση σε μι­κρό­τε­ρες, πολ­λοί χρη­σι­μο­ποιούν πι­στω­τι­κές κάρ­τες, προ­κει­μέ­νου να εξο­φλή­σουν άμεσα τον φόρο αλλά να τον απο­πλη­ρώ­νουν άτοκα για 12 μήνες στην τρά­πε­ζα. Ταυ­τό­χρο­να έτσι, ο φο­ρο­λο­γού­με­νος εξα­σφα­λί­ζει και την έκ­πτω­ση 2%-4%.

* 1 στους 3 υπό­χρε­ους επί­σης (δη­λα­δή 2,1 εκα­τομ­μύ­ρια δη­λώ­σεις ή 35% του όσων έχουν υπο­βλη­θεί ως τώρα) λαμ­βά­νουν μη­δε­νι­κό εκ­κα­θα­ρι­στι­κό. Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι αυτοί δεν υπο­χρε­ού­νται να πλη­ρώ­σουν επι­πλέ­ον φόρο, αλλά ούτε και δι­καιού­νται επι­στρο­φή.

* για ακόμη 1 στους 3, πε­ρί­που 1,75 εκα­τομ­μύ­ρια δη­λώ­σεις Ε1, προ­κύ­πτει πι­στω­τι­κό εκ­κα­θα­ρι­στι­κό. Οι δι­καιού­χοι αυτοί λαμ­βά­νουν επι­στρο­φή φόρου της τάξης των 176 ευρώ κατά μέσο όρο ο κα­θέ­νας.

Η ΑΑΔΕ «πλη­ρώ­νει αμέ­σως»

Και πριν καν ολο­κλη­ρω­θεί η προ­θε­σμία υπο­βο­λής των δη­λώ­σε­ων όμως, οι 9 στους 10 δι­καιού­χους έχουν ήδη ει­σπρά­ξει την επι­στρο­φή τους, ή αυτή έχει συμ­ψη­φι­στεί αυ­τό­μα­τα με τρέ­χο­ντες φό­ρους και οφει­λές.

Η ΑΑΔΕ ως τώρα έχει προ­χω­ρή­σει σε άμεση πλη­ρω­μή επι­στρο­φής χωρίς συμ­ψη­φι­σμούς για 1,1 εκα­τομ­μύ­ριο φο­ρο­λο­γου­μέ­νους -δη­λα­δή για σχε­δόν 2 στους 3 δι­καιού­χους- επει­δή δεν έχουν λη­ξι­πρό­θε­σμες οφει­λές προς το Δη­μό­σιο. Σε αυ­τούς έχει πι­στω­θεί κατά μέσο όρο ποσό πε­ρί­που 200 ευρώ στον κα­θέ­να.

Πε­ρι­θώ­ριο για διορ­θώ­σεις

Εκτός από υπο­βο­λές, μέχρι 15 Ιου­λί­ου προ­λα­βαί­νουν οι υπό­χρε­οι να κά­νουν και διορ­θώ­σεις και στη δή­λω­ση Ε1 που τυχόν έχουν ήδη υπο­βά­λει.

Συ­γκε­κρι­μέ­να, αν οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι δια­πι­στώ­νουν λάθη ή πα­ρα­λεί­ψεις στην αρ­χι­κή τους δή­λω­ση, μπο­ρούν να την αλ­λά­ξουν, συ­μπλη­ρώ­νο­ντας ή δια­γρά­φο­ντας στοι­χεία, υπο­βάλ­λο­ντας μία νέα, τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση, χωρίς να κιν­δυ­νεύ­ουν με πρό­στι­μο ως τις 15/7. Η διόρ­θω­ση λαθών σε κρί­σι­μους κω­δι­κούς είναι ιδιαί­τε­ρα ση­μα­ντι­κή, καθώς μπο­ρεί να επη­ρε­ά­σει ου­σια­στι­κά τη φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση, ιδίως σε πε­ρι­πτώ­σεις όπου δη­λώ­νο­νται ει­σο­δή­μα­τα πα­λαιό­τε­ρων ετών για κά­λυ­ψη τεκ­μη­ρί­ων.

Το ίδιο ισχύ­ει και αν είναι μι­σθω­τοί ή συ­ντα­ξιού­χοι χωρίς λοιπά ει­σο­δή­μα­τα, για τους οποί­ους η ΑΑΔΕ άντλη­σε αυ­τό­μα­τα την προ­συ­μπλη­ρω­μέ­νη δή­λω­ση και την υπέ­βα­λε αυ­τό­μα­τα στις 17 Απρι­λί­ου, εκ­δί­δο­ντας μα­ζι­κά και τα σχε­τι­κά εκ­κα­θα­ρι­στι­κά. Πα­ρό­τι η δια­δι­κα­σία κα­τά­θε­σης του Ε1 έγινε «οί­κο­θεν» από την φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση, αυτό δεν απαλ­λάσ­σει τον φο­ρο­λο­γού­με­νο από την υπο­χρέ­ω­ση να ελέγ­ξει και ο ίδιος την ορ­θό­τη­τα των στοι­χεί­ων που υπο­βλή­θη­καν, μέσα στη διο­ρία που λήγει την επό­με­νη Τε­τάρ­τη 15/7.

Ει­δι­κή προ­σο­χή χρειά­ζε­ται και για όσους ει­σέ­πρα­ξαν μέσα στο 2025, ανα­δρο­μι­κά πε­ρα­σμέ­νων ετών. Πέρα από την υπο­βο­λή της τρέ­χου­σας δή­λω­σης Ε1, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα πρέ­πει να ελέγ­ξουν και αν δη­λώ­θη­καν ποσά ανα­δρο­μι­κά, με χω­ρι­στή δή­λω­ση στα έτη στα οποία αυτά αντι­στοι­χούν, μέσω ξε­χω­ρι­στής τρο­πο­ποι­η­τι­κής δή­λω­σης.

Για ανα­δρο­μι­κά ετών 2024 και προη­γού­με­νων, τα οποία ει­σπρά­χθη­καν μέσα στο 2025, εφό­σον αυτά έχουν ήδη κα­τα­γρα­φεί από την ΑΑΔΕ, η δια­δι­κα­σία είναι απλο­ποι­η­μέ­νη: τα ποσά εμ­φα­νί­ζο­νται δια­κρι­τά στο ενη­με­ρω­τι­κό Ει­σο­δη­μά­των – Δα­πα­νών κάθε φο­ρο­λο­γου­μέ­νου στο myAADE. Με την επι­λο­γή της τρο­πο­ποι­η­τι­κής δή­λω­σης ανά έτος, όλα τα στοι­χεία των αρ­χι­κών εντύ­πων Ε1, Ε2 και Ε3 με­τα­φέ­ρο­νται αυ­τό­μα­τα στο έντυ­πο Ε1. Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος χρειά­ζε­ται απλώς να ελέγ­ξει τα σχε­τι­κά πεδία και να «πα­τή­σει» την επι­λο­γή ότι συμ­φω­νεί, για να προ­χω­ρή­σει η υπο­βο­λή της τρο­πο­ποι­η­τι­κής, από την οποία προ­κύ­πτει νέο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό φόρου. Αν εκ­δο­θεί χρε­ω­στι­κό, η διο­ρία πλη­ρω­μής του πρό­σθε­του «πρό­σθε­του φόρου» για τους υπό­χρε­ους είναι η 31η Δε­κεμ­βρί­ου 2026 -και όχι η 31 Ιου­λί­ου όπως ισχύ­ει για τις πλη­ρω­μές φόρου για τα ει­σο­δή­μα­τα που ει­σπρά­χθη­σαν το 2025.

Πηγή insider.gr

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.