Τοπικές Ειδήσεις

Μιχάλης Ροδίτης: «Μειώθηκε κατακόρυφα η ζήτηση από τη γείτονα Τουρκία προς τη Ρόδο»

• Η κατάσταση με την ταλαιπωρία στο λιμάνι για τον διαβατηριακό έλεγχο, το αυξημένο κόστος στα εισιτήρια και στις βίζες, αποτρέπουν τους Τούρκους τουρίστες • «Βουτιά» τον Ιούλιο και τον Αύγουστο στην κίνηση από τα απέναντι τουρκικά παράλια • Ούτε ο Σεπτέμβριος διαγράφεται καλός • Προβληματική η κατάσταση με το yachting • Εξονυχιστικοί έλεγχοι σε όσους έρχονται με τα σκάφη τους στα νησιά

Αποκαρδιωτική είναι η κατάσταση με την τουριστική κίνηση από τα απέναντι τουρκικά παράλια προς τη Ρόδο, με τα πλοία της γραμμής. Όπως δήλωσε προς τη “δ” ο τουριστικός πράκτορας κ. Μιχάλης Ροδίτης, η “έκρηξη” με το ενδιαφέρον των Τούρκων να επισκεφτούν τη Ρόδο, κράτησε μόνον τον… Ιούνιο (με αφορμή και τους εορτασμούς για το Μπαϊράμι):
«Παρατηρούμε ότι με τον τουρισμό από τα απέναντι τουρκικά παράλια, δεν έγινε αυτό που περιμέναμε. Συνεχίστηκε μια κανονική ροή στην τουριστική κίνηση, με τις βίζες να κινούνται σε κανονικά επίπεδα. Ίσως μέχρι το τέλος της σεζόν να σημειωθεί μια σταθεροποίηση στη γραμμή αλλά δεν διαφαίνεται να κλείσουμε με άνοδο –όπως περιμέναμε.
Οι γραμμές σημειώνουν πτώση. Αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους: αφενός, οι τουρίστες δεν επιλέγουν να ταξιδέψουν προς την Τουρκία, αφετέρου οι πελάτες στα ξενοδοχεία που διαμένουν στα απέναντι παράλια είναι χαμηλής οικονομικής δύναμης.
Επιπλέον, έχουν επιβληθεί πολλοί φόροι ανάμεσα στις δύο χώρες (τόσο από την Ελλάδα, όσο και από την Τουρκία) με αποτέλεσμα να ανεβαίνει πολύ το κόστος. Μαζί με τη βίζα και τις επιβαρύνσεις, το εισιτήριο αγγίζει τα 180 – 200 ευρώ για το Μαρμαρίς ή το Φετιγιέ. Καταλαβαίνετε ότι το μπάτζετ ανέβηκε πολύ. Τα πάγια τέλη, οι φόροι, τα ακριβά εισιτήρια και η οικονομική κρίση, έχουν αυτά τα αποτελέσματα. Οι αρχικές εκτιμήσεις για μια καλή σεζόν σε αυτές τις γραμμές διαψεύστηκαν, καθώς δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον».
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στους λόγους προστίθενται οι κακές υποδομές στο λιμάνι της Ρόδου (με τις εικόνες των επισκεπτών μας, που περιμένουν μέσα στο λιοπύρι για πολλές ώρες μέχρι να περάσουν τον διαβατηριακό έλεγχο), η χαμηλή οικονομική δύναμη των επισκεπτών, λόγω της κρίσης που υπάρχει και στη γείτονα χώρα και η μεγάλη αύξηση στους δασμούς, στα εισιτήρια κ.λπ.
«Δυστυχώς, οι υποδομές στο λιμάνι της Ρόδου, δεν έχουν βελτιωθεί, ενώ η τέντα που είχε τοποθετηθεί, αφαιρέθηκε. Το μόνο θετικό είναι ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των αστυνομικών στον διαβατηριακό έλεγχο που μειώνει την ώρα αναμονής. Έγιναν κάποιες μικρές παρεμβάσεις εσωτερικά, αλλά χωρίς ουσιαστική βελτίωση, δημιουργώντας δυσκολία στους εργαζόμενους αλλά και στους επισκέπτες.
Σε καθημερινή βάση, υπάρχουν πέντε δρομολόγια από Ρόδο προς Τουρκία. Οι χωρητικότητες είναι μεγάλες, αλλά οι πληρότητες είναι μικρές. Μόνον τον Ιούνιο σημειώθηκε άνοδος της κίνησης –με τους εορτασμούς για το Μπαϊράμι.
Ο Ιούλιος δεν πήγε καθόλου καλά, ενώ το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου θα κινηθεί υποτονικά. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά, αυτή την περίοδο, που υπάρχουν κενές θέσεις στα πλοία που εκτελούν αυτά τα δρομολόγια…», ανέφερε ο κ. Ροδίτης.

«Βουτιά» και για το yachting – Εξονυχιστικοί έλεγχοι από την ΑΑΔΕ
Την ίδια ώρα, «βουτιά» σημειώνεται και στο yachting.
Όπως ανέφερε ο κ. Ροδίτης, ο Ιούνιος ήταν πολύ καλός αλλά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος διαψεύδουν τις προσδοκίες:
«Τα σκάφη ελλιμενίζονται στην Κολόνα, στο Μανδράκι και στην νέα Μαρίνα ενώ πολλά βρίσκονται σε αγκυροβόλια όπως π.χ. στη Λίνδο. Ωστόσο, δεν υπάρχει ισχυρή αγοραστική δύναμη. Από τότε που η Ελλάδα έχασε τους Ρώσους επισκέπτες (στο yachting) δεν κατέστη δυνατή η αντικατάστασή τους από άλλες αγορές.
Επιπρόσθετα, με την αλλαγή της νομοθεσίας για τα σκάφη αναψυχής οι έλεγχοι είναι εξονυχιστικοί. Δηλαδή, η ΑΑΔΕ απαιτεί πολλές πληροφορίες μέσω του ηλεκτρονικού δελτίου κίνησης σε σημείο να γίνεται λιγότερο ελκυστική η δραστηριότητα και η προσέγγιση στη χώρα μας. Βέβαια, είναι θέμα ελέγχων που απαιτείται να γίνονται για διάφορους λόγους. Ο έλεγχος διενεργείται εσωτερικά από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, μέσω των διασυνδεδεμένων πληροφοριακών συστημάτων της.
Ωστόσο, ζητούνται πολλά στοιχεία όπως η υποβολή ΦΠΑ κ.λπ. σε σημείο που κάποιοι ιδιοκτήτες δυσανασχετούν ενώ, η Ελλάδα δίνει περιθώριο μόνον ενός μηνός για διακοπές και μετά δεν μπορεί να ξανάρθει. Όλα αυτά, αποδεικνύουν ότι το θέμα είναι σοβαρό αφού έχει πλέον δυσκολίες. Κι εμείς πρέπει να δίνουμε όλες τις πληροφορίες των πελατών μας. Νομίζω, πως απαιτείται μια πιο ευέλικτη νομοθεσία…».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου