Προσωπικότητα που διακονεί με γνώση στο αντικείμενο που υπηρετεί και αγαπά. Η παρουσία του στη θέση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ νοηματοδοτεί τη διάθεση της πολιτείας να αγκαλιάσει τον κλάδο του τουρισμού. Ο κ. Ανδρέας Φιορεντίνος στη συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής ανατέμνει τις δράσεις του Οργανισμού αυτή την περίοδο σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο ΕΟΤ σήμερα είναι σε θέση να λειτουργεί αποτελεσματικά, με σύγχρονα εργαλεία και στρατηγικές, συμβαδίζοντας με τις παγκόσμιες εξελίξεις.
Είστε έμπειρος τουριστικός επιχειρηματίας. Όντας 11 περίπου μήνες στη θέση του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ θεωρείται ότι με τα περιορισμένα -κατά τη γνώμη μου- κονδύλια, που διαθέτει ο οργανισμός έχετε βάλει «πλάτη» στην προώθηση του ελληνικού προορισμού στο εξωτερικό;
Αναμφίβολα, έχουμε συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας του ελληνικού τουρισμού. Παρά τις χρηματοδοτικές προκλήσεις, ο ΕΟΤ έχει υλοποιήσει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα ενεργειών: αναπτύσσουμε στρατηγικές συνδιαφήμισης, συμμετέχουμε συστηματικά σε κορυφαίες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις όπου η παρουσία μας είναι στρατηγική και πολυεπίπεδη, δίνοντας βήμα σε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επαγγελματίες του τουρισμού από τον ιδιωτικό τομέα να παρουσιάσουν το τουριστικό προϊόν τους, συνεργαζόμαστε στενά με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, ψηφιακές πλατφόρμες και κορυφαίους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς. Η Ελλάδα έχει σταθερή θέση στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και ο ΕΟΤ εργάζεται καθημερινά για να τη διατηρήσει και να την ενδυναμώσει.
Ο ΕΟΤ μολονότι είναι βραχίονας άσκησης της πολιτικής του υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης, διαθέτει σήμερα τα κατάλληλα εργαλεία για να το πράξει, με επίκεντρο την χρηματοδότηση αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό.
Ο ΕΟΤ διαθέτει τόσο την απαραίτητη τεχνογνωσία όσο και το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό για να φέρει εις πέρας την αποστολή του. Στηριζόμαστε σε ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο, με λειτουργική δομή και επαρκείς πόρους, ώστε να συμβάλουμε ουσιαστικά στην προώθηση της τουριστικής εικόνας της χώρας. Ο Οργανισμός είναι σε θέση να λειτουργεί αποτελεσματικά, με σύγχρονα εργαλεία και στρατηγικές, συμβαδίζοντας με τις παγκόσμιες εξελίξεις.
Τι περιμένουμε να δούμε στο κομμάτι εκσυγχρονισμού του ΕΟΤ; Τι θα γίνει με το Visit Greece και τα Γραφεία Εξωτερικού;
Ο ΕΟΤ κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά, περνώντας δυναμικά στη νέα ψηφιακή εποχή, με τη βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης. Η πλατφόρμα visitgreece εκσυγχρονίζεται πλήρως, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες και Τεχνητή Νοημοσύνη, ώστε να γίνεται πιο φιλική, εύχρηστη και προσωπική για κάθε επισκέπτη. Θέλουμε ο χρήστης, είτε μπαίνει από το κινητό είτε από τον υπολογιστή του, να βρίσκει εύκολα αυτό που ψάχνει και να εμπνέεται να ταξιδέψει στην Ελλάδα.
Παράλληλα, φροντίζουμε να ενισχύσουμε και τα γραφεία μας στο εξωτερικό με προσωπικό με εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται πιο άμεσα και ουσιαστικά στις ανάγκες κάθε αγοράς, να συνδράμουν τους stakeholders του τουρισμού και να σχεδιάζουν λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς . Ο στόχος μας είναι να έχουμε μια Ελλάδα, που “μιλά” σωστά σε κάθε επισκέπτη, σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Ποιες είναι οι νέες αγορές στόχοι που έχετε θέσει για το εγγύς μέλλον…
Ενώ συνεχίζουμε να επενδύουμε στρατηγικά στις παραδοσιακές αγορές –όπως η Ευρώπη και η Αμερική– δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση σε νέες δυναμικές περιοχές. Συγκεκριμένα, στοχεύουμε στην Άπω Ανατολή (Κίνα, Ιαπωνία, Κορέα, Ταϊλανδή), την Ινδία, την Αυστραλία και τη Λατινική Αμερική. Πρόκειται για αγορές με αυξανόμενο ενδιαφέρον για αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες και υψηλή δυναμική εισερχόμενου τουρισμού. Είναι αγορές, οι οποίες δεν έχουν ανακάμψει από την Covid εποχή όπως περιμέναμε και αυτό αποτελεί πρόκληση για τον ΕΟΤ.
Σύμφωνα με την εικόνα που έχετε από τους δικούς σας μηχανισμούς πληροφόρησης, όπως για παράδειγμα τα Γραφεία Εξωτερικού του ΕΟΤ, τι αναμένουμε από πλευράς επιδόσεων για φέτος; Πόσο απειλούν τα τύμπανα του πολέμου τη φετινή χρονιά;
Η εικόνα που αποκομίζουμε από τα γραφεία μας στο εξωτερικό είναι αισιόδοξη. Η Ελλάδα παραμένει ένας εξαιρετικά ελκυστικός και ασφαλής προορισμός για τους διεθνείς ταξιδιώτες. Παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις, η χώρα διατηρεί σταθερά υψηλή θέση στις προτιμήσεις των επισκεπτών. Εκτιμούμε πως και το 2025 θα κινηθεί σε θετική τροχιά, ενδεχομένως αγγίζοντας νέα ρεκόρ. Το ζήτημα της σχέσης ποιότητας-τιμής («value for money»), σε συνδυασμό με την ασφάλεια, παραμένει καθοριστικό στην τελική επιλογή του προορισμού. Η Ελλάδα μπορεί να υστερεί σε υποδομές, αλλά εξακολουθεί να είναι top of the mind destination, όπου κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων ανταγωνιστριών προορισμών είναι η ‘Ελληνική Φιλοξενία’.
Για μια ακόμη χρονιά η Μύκονος κινείται πτωτικά, ενώ και η Σαντορίνη δεν έχει κάνει τις κινήσεις που έπρεπε για να αλλάξει τον ρου της δημοσιότητας μετά τον σεισμό του Φεβρουαρίου. Τις πταίει κατά τη γνώμη σας;
Αμέσως μετά τον σεισμό στη Σαντορίνη, η Υπουργός Τουρισμού και ο ΕΟΤ κινητοποιήθηκαν χωρίς καθυστέρηση, με στόχο την αποκατάσταση όχι μόνο της εικόνας του νησιού, αλλά κυρίως της εντελώς στρεβλής εντύπωσης και της παραπληροφόρησης, που κυριάρχησαν το πρώτο διάστημα. Ενεργοποιήθηκε το δίκτυο των γραφείων μας στο εξωτερικό και πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 21 αποστολές ξένων δημοσιογράφων και opinion makers, προκειμένου να μεταφέρουν τη σωστή εικόνα για τον προορισμό. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε δωρεάν παρουσία της Σαντορίνης σε σημαντικές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και ενισχύσαμε τη δημοσιότητα μέσα από στοχευμένα δημοσιεύματα και συνεργασίες με μέσα του εξωτερικού. Πρόκειται για μια οργανωμένη και πολυεπίπεδη παρέμβαση, η οποία είχε απτά αποτελέσματα.
Όσον αφορά τη Μύκονο, πράγματι παρατηρείται μια σχετική πτώση στην τουριστική της κίνηση. Η φέρουσα ικανότητα του προορισμού αντιμετωπίζει προκλήσεις, και το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης φαίνεται να έχει διαταραχθεί. Είναι φυσιολογικό ωστόσο, μετά από μια μακρά περίοδο έντονης ανάπτυξης, να επέλθει μια φάση εξισορρόπησης και αναπροσαρμογής — μια αναμενόμενη “διόρθωση”, που εντάσσεται στη φυσική εξέλιξη κάθε ώριμου τουριστικού προορισμού. Θεωρώ ότι τα νησιά μας βρίσκονται ακριβώς σε αυτή τη φάση. Σε κάθε περίπτωση, ο σχεδιασμός τουριστικής πολιτικής δεν μπορεί να είναι αποκομμένος από την τοπική κοινωνία και επιχειρηματικότητα. Ο κάθε τόπος καλείται να επιλέξει το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που του ταιριάζει και να το στηρίξει με συνέπεια, στρατηγική και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Πηγή: .tourismtoday.gr