Τοπικές Ειδήσεις

Το κυκλοφοριακό στο μικροσκόπιο της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ρόδου

• Η δημοτική αρχή έχει δρομολογήσει μελέτη – Κάποια στιγμή, θα κλείσει το κέντρο της πόλης
• Προχωρούν οι αλλαγές για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Μεσαιωνική Πόλη
• Ο Δήμος Ρόδου προσπαθεί να πείσει το ελληνικό δημόσιο να παραχωρήσει κάποια κτήρια για να μεταφερθεί η ΠΥΡ
• Κολιάδης για την πρόωρη εκλογολογία: «Για τις εκλογές του 2028 θέλω να τους πω, ότι ο δρόμος είναι πολύ μακρύς μέχρι τότε…»

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, κυρίως στο κέντρο της πόλης της Ρόδου, τέθηκε στο μικροσκόπιο της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης, με όλες τις παρατάξεις να συμφωνούν ότι πρέπει να δοθεί οριστική λύση, υπό την προϋπόθεση να μελετηθεί άμεσα και να προχωρήσουν οι διαδικασίες χωρίς καθυστερήσεις.
Στην τοποθέτησή του στην έναρξη της συνεδρίασης, ο δήμαρχος Ρόδου, κ. Αλέξανδρος Κολιάδης επισήμανε τα εξής:
«Θέλω να αναφέρω ότι είναι γνωστά τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο. Έχουμε δει να χάνονται ζωές, ειδικά στο τελευταίο διάστημα. Τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς κι εμείς, σαν δημοτική αρχή αυτό που κάνουμε είναι ότι εκπονούμε μια μελέτη για να ελέγξουμε τον όγκο των οχημάτων και να δούμε πώς μπορούμε να δώσουμε λύσεις στο κυκλοφοριακό, το οποίο δεν εστιάζεται μόνον στο κέντρο της πόλης. Το πρόβλημα είναι γνωστό και δεν μπορούν να απέχουν οι τοπικοί φορείς και οι αρχές από αυτό.


Ο αριθμός των οχημάτων έχει αυξηθεί κατά 40% ενώ πολλά οχήματα έρχονται μόνον για 6 μήνες, χωρίς κανέναν έλεγχο. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι μόνον τα ενοικιαζόμενα είναι 12.000. Ο αριθμός αυτός, δεν υπάρχει σε άλλο τέτοιο μέρος… Το ίδιο συμβαίνει και με τις εγκαταστάσεις και τους δρόμους. Δεν θέλω να σας πω ποιος είναι ο αριθμός από τις λακκούβες που κλείσαμε, αλλά το οδικό δίκτυο, έχει υποστεί τεράστιες ζημιές. Οι δρόμοι πρέπει να είναι ασφαλείς…», τόνισε και αναφέρθηκε στο μηχάνημα που χρησιμοποίησε ο Δ.Ρ. για να κλείσει τις λακκούβες –κάτι που θα συνεχιστεί τόσο από τον Δήμο όσο και από τη ΔΕΥΑΡ, ενώ ανακοίνωσε ότι θα δοθεί βαρύτητα και στις ασφαλτοστρώσεις.
Ο δήμαρχος μίλησε και για τις αλλαγές που θα γίνουν στο κυκλοφοριακό μέσα στη Μεσαιωνική Πόλη –όπως ψηφίστηκε πρόσφατα στη δημοτική επιτροπή. Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα γίνει μελέτη για όλες τις παιδικές χαρές ώστε να δρομολογηθεί η αποκατάστασή τους όπου απαιτείται.
Επιπρόσθετα, συνεχάρη τον πρόεδρο της ΔΕΡΜ ΑΕ για τις παρεμβάσεις στο Ροδίνι, στα Κολύμπια και στ’ Αφάντου (όπου το παραλιακό μέτωπο έχει υποστεί τεράστιες ζημιές που απαιτούν νέες παρεμβάσεις και μελέτη). Για τη δημοτική συγκοινωνία (πρώην ΡΟΔΑ), είπε ότι εντοπίζονται πολλά προβλήματα με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και στόχος είναι να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις.


Μίλησε ακόμη για την ανάγκη συνδρομής της ΕΛ.ΑΣ. σε μία σειρά από προβλήματα μέσα στην πόλη, ελλείψει και της Δημοτικής Αστυνομίας.
Η θητεία
της δημοτικής αρχής
Σχολιάζοντας την τελευταία… εκλογολογία που έχει δει το φως της δημοσιότητας τοιουτοτρόπως, ο κ. Κολιάδης είπε τα εξής:
«Αντιλαμβάνομαι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να κρίνει την δημοτική αρχή. Είναι καλοδεχούμενη η κριτική εφόσον είναι εποικοδομητική. Ειδικά για ό,τι ακούγεται για τις εκλογές του 2028 θέλω να τους πω, ότι ο δρόμος είναι πολύ μακρύς μέχρι τότε. Εάν θέλουν να έρθουν να βοηθήσουν είναι καλοδεχούμενοι. Δεν μπορούμε να μιλάμε από τώρα για το 2028. Εμάς θα μας αξιολογήσουν στο τέλος της θητείας. Μέχρι τότε, όλη αυτή η συζήτηση, δεν βοηθάει το νησί…».
Ο Αντώνης
Καμπουράκης
Στην τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Αντώνης Καμπουράκης ζήτησε να παραχωρηθεί στην παράταξή του ένα γραφείο με γραμματειακή υποστήριξη μέσα στο Δημαρχείο, ενώ αναφέρθηκε στον νέο κανονισμό λειτουργίας. «Χωρίς ενημέρωση δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει τίποτε. Το ίδιο συμβαίνει και με τον ΔΟΠΑΡ. Ζήτησα ενημέρωση αλλά δεν έχω λάβει τίποτα μέχρι σήμερα» -όπως είπε.
Ο τέως δήμαρχος αναφέρθηκε με τη σειρά του στην κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της πόλης με το κυκλοφοριακό, με σημείο αιχμής την ασφάλεια στους δρόμους.
Ο ίδιος έκανε λόγο και για την υπέρογκη αύξηση των δημοτικών τελών που ενδεχομένως να επιβαρύνουν υπερβολικά τις επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά και τους δημότες.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της παράταξης του κ. Ν. Γερονικόλα, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Δημήτρης Ζανεττούλλης ζήτησε από τον δήμαρχο να ξεκινήσει άμεσα τον σχεδιασμό για το κυκλοφοριακό και κυρίως τα σημεία εισόδου και εξόδου από την πόλη. Παρακίνησε πάντως τη δημοτική αρχή να φέρει το θέμα με τα οικόπεδα στην ΠΕΔ για συντονισμό δράσεων, καθώς θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα. Ο κ. Ζανεττούλλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί με αιχμές στην ΠΝΑι, είτε για τον ΦΟΔΣΑ είτε για τη ΔΕΥΑΡ ζητώντας ενημέρωση για τις οφειλές του Δ.Ρ. προς τη Δ.Ο.Υ. (με ποια νομοθεσία, με ποια προγραμματική σύμβαση κ.λπ.)


Απαντώντας ο κ. Κολιάδης στον κ. Καμπουράκη δεσμεύτηκε ότι θα διατεθεί γραφείο στους χώρους του παλαιού νοσοκομείου, ενώ αναφέρθηκε στο γεγονός πως η αύξηση στον τουρισμό είναι πλέον τεράστια, με το αεροδρόμιο Ρόδου να μετράει πάνω από 7 εκατομμύρια τουρίστες –ένα νούμερο που ίσως και φέτος να είναι το ίδιο ή να ξεπεραστεί.
Τοποθετούμενος για το κυκλοφοριακό, ο δήμαρχος ήταν κατηγορηματικός:
«Δεν βλέπαμε αυτό που έρχεται; Δεν γνωρίζαμε τις μελέτες που υπήρχαν για το κυκλοφοριακό και τις ρυθμίσεις; Έχει μιλήσει κανείς για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το έφερε ποτέ κάποια από τις προηγούμενες δημοτικές αρχές στο δημοτικό συμβούλιο; Εμείς τι κάναμε εδώ τόσα χρόνια; ποιος καινούργιος δρόμος έχει κατασκευαστεί στα τελευταία 10 χρόνια;» και μίλησε για το θέμα της στάθμευσης, όπου ο καθένας παρκάρει όπου θέλει αδιαφορώντας για τους κανόνες.
Ο ίδιος μίλησε για τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα με το εργατικό ατύχημα σε έργο και τα τροχαία δυστυχήματα που έλαβαν χώρα και τόνισε πως οι δρόμοι είναι οι ίδιοι πάνω στο νησί και, δυστυχώς, δεν έχουν γίνει νέες υποδομές και ξεκαθάρισε πως «κάποια στιγμή, θα κλείσει το κέντρο…».
Όπως τόνισε, μετά το τέλος του καλοκαιριού έχοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία από τις μετρήσεις θα ανακοινωθεί η σχετική μελέτη με σημείο αιχμής το κέντρο της πόλης, ενώ ξεκαθάρισε ότι είναι σχεδόν αδύνατο να επανασυσταθεί άμεσα η Δημοτική Αστυνομία στο νησί λόγω καθυστερήσεων στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ κ. Σωτήρης Βαγιανός μίλησε για τις λακκούβες, λέγοντας πως θα ανακοινώσει μαζί με τον δήμαρχο μέσα στο προσεχές διάστημα, ένα νέο σχέδιο για το κλείσιμο των λακκούβων στο νησί.«Απαρχαιωμένα δίκτυα αμιάντου, εκατοντάδες λακκούβες, ενώ προχωράμε στην αντικατάσταση των δικτύων και σε ασφαλτοστρώσεις. Είμαι από εκείνους που πιστεύω ότι η δημοτική αρχή έχει κάνει πάρα πολλά μέσα σε 1,5 χρόνο».
Μιλώντας ο δημοτικός σύμβουλος κ. Τηλέμαχος Καμπούρης, αποκάλεσε τον δήμαρχο “ρεαλιστή” ζητώντας να έρθει το σχέδιο για το κυκλοφοριακό, σε διαβούλευση –έστω και άμεσα. «Ελάτε να συζητήσουμε για να βρούμε τρόπους» -ανέφερε.


Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος, κ. Μιχάλης Κορδίνας έθεσε το θέμα της καταβολής τελών από το αεροδρόμιο προς τον Δ.Ρ. λόγω οχλουσών δραστηριοτήτων: «Πρόκειται για διεθνείς κανόνες.
Ο αερολιμένας “Διαγόρας” της Ρόδου δεν καταβάλλει τα απαιτούμενα αντισταθμιστικά οφέλη. Έχουμε ξεπεράσει τα όρια στη διακίνηση επιβατών και τώρα μπορούμε να διεκδικήσουμε αφού το αεροδρόμιο υποχρεούται να καταβάλει τέλη» ζητώντας από τον δήμαρχο να ορίσει μια επιτροπή που θα εξετάσει το θέμα.
Επιστεγάζοντας, ο δήμαρχος είπε ότι η συζήτηση με την αντιπολίτευση κρίνεται εποικοδομητική αφού υπάρχει σύμπνοια για να λυθούν τα θέματα όπως το κυκλοφοριακό.
«Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα να λύσουμε το κυκλοφοριακό. Το κέντρο αδικείται πολύ από αυτή την κατάσταση, με τους επισκέπτες και τους δημότες να μην μπορούν να πλησιάσουν» -όπως ανέφερε.
Είπε ακόμη ότι ο Δ.Ρ. προσπαθεί να πείσει το ελληνικό δημόσιο να παραχωρήσει κάποια κτήρια για να μεταφερθεί η ΠΥΡ και άλλες υπηρεσίες λέγοντας πως «πρέπει επιτέλους να γίνουν αυτά».
Ξεκαθάρισε πάντως ότι η δημοτική αρχή προσπαθεί να κλείσει χρόνια προβλήματα του τόπου, απαντώντας στους επικριτές του τονίζοντας πως «θα κριθούμε στις εκλογές.
Όσοι μιλάνε για εκλογές, ελάτε να μας βοηθήσετε, βάλτε πλάτη και βρείτε μας λεφτά. Ιδού η Ρόδος!» -όπως ανέφερε.
Τα λοιπά θέματα πέρασαν κατά πλειοψηφία, ενώ εμφανίσθηκε αντιπροσωπεία των μονίμων κατοίκων της Μεσαιωνικής Πόλης που ζήτησαν να αναβληθεί το θέμα με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο μνημείο –το οποίο είχε ψηφιστεί στη δημοτική επιτροπή. «Δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι θέσεις των κατοίκων», όπως αναφέρθηκε.
Απαντώντας ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Κώστας Χαλκιάς, τόνισε πως σε σχέση με τη συγκεκριμένη κανονιστική έχουν γίνει αλλαγές και μάλιστα έχουν προστεθεί θέσεις στάθμευσης:
«Είναι αναγκαίο να αλλάξουν όλα στην κυκλοφορία μέσα στη Μ. Πόλη. Δεν συντρέχει λόγος αναβολής. Οι πραγματικές προθέσεις μας είναι να διαφυλάξουμε τη Μ. Πόλη ως κατοικημένη πόλη και θα το δείτε σε κάθε απόφασή μας με σημείο αναφοράς τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία της –τόσο για τους επιχειρηματίες, τους επισκέπτες αλλά και τους κατοίκους. Ένα βήμα να κάνει ο καθένας μας, πίσω…», είπε.
Επιπρόσθετα, ξεκαθαρίστηκε ότι ο Δ.Ρ. θα διαθέσει έξτρα θέσεις για τα ΑμεΑ που έχουν θέματα κινητικότητας.
Αίσθηση προκάλεσαν οι αναφορές του δημάρχου κ. Κολιάδη σε περιστατικά όπως επιθέσεις στους φύλακες σε σημεία εισόδου της Μ. Πόλης, είτε από ημεδαπούς, είτε από ΡΟΜΑ: «Εμείς θα προχωρήσουμε. Αναγκαστικά, κάποιοι θα ξεβολευτούμε.
Η Ρόδος θα διεκδικήσει να είναι ξανά υποψήφια (για τις πόλεις παγκόσμιας κληρονομιάς) το 2028 και η Μ. Πόλη δεν μπορεί να είναι σε αυτή την κατάσταση», ξεκαθάρισε κατηγορηματικά.
Το θέμα εγκρίθηκε ομόφωνα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου