Θέμα χρόνου αλλά και πολιτικής βούλησης είναι η δρομολόγηση υδροπλάνων στα νησιά της Δωδεκανήσου.
Αυτό υπογράμμισε σε δηλώσεις του χθες ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Αναστάσιος Γκόβας που μαζί με τους συνεργάτες του είχε συνάντηση με το δήμαρχο Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά και τον πρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννη Πάππου.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του δημάρχου συμμετείχαν εκτός από τον κ. Στάθη Κουσουρνά, ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Αναστάσιος Γκόβας, η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων κ. Μελίνα Πίττα, ο υπεύθυνος για την χωροθέτηση των υδατοδρομίων κ. Σ. Βλαχάκης, ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Τσαμπίκος Τσακίρης, ο διευθυντής του ΔΛΤΝΔ κ. Νώντας Αξιώτης και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών υπηρεσιών κ. Μαρίκα Δεληγιάννη.
Στη σύσκεψη παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες που έχει η εταιρεία να κατασκευάσει υδατοδρόμια στα Δωδεκάνησα.
«Είμαστε πεπεισμένοι για το εγχείρημα. Περιμένουμε από εσάς ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες προτάσεις», δήλωσε ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς.
«Ήρθαμε στη Ρόδο για να συναντήσουμε το δήμαρχο κ. Στάθη Κουσουρνά που κατέχει και τη θέση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου για να εξετάσουμε τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για τη δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά», δήλωσε ο κ. Αναστάσιος Γκόβας και πρόσθεσε πως χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια για να ψηφιστεί ο νόμος που άνοιξε τις θαλάσσιες οδούς για τη δρομολόγηση των υδροπλάνων.
«Είμαστε αισιόδοξοι πως το εγχείρημα θα πάει καλά και θα ανοίξουν φτερά τα υδροπλάνα αφού υπάρχει πλέον το θεσμικό πλαίσιο», τόνισε ο κ. Γκόβας και πρόσθεσε πως οι συνεργάτες του έχουν κάνει ήδη έρευνα και εντόπισαν τα σημεία στα οποία θα μπορούσαν να δημιουργηθούν τα υδατοδρόμια.
«Στόχος και σκοπός μας είναι να δημιουργηθούν υδατοδρόμια σε μικρά νησιά όπως οι Λειψοί, η Χάλκη, η Τήλος, η Νίσυρος, οι Λειψοί που δεν διαθέτουν αεροδρόμια. Τα νησιά αυτά θα μπορούν με τη βοήθεια των υδροπλάνων να συνδέονται με τα μεγαλύτερα», δήλωσε ο κ. Γκόβας και πρόσθεσε πως τα υδροπλάνα θα μπορούν να εκτελούν και πτήσεις έρευνας και διάσωσης.
Σε ερώτηση σχετικά με την επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Κω με τους συνεργάτες του ο κ. Α. Γκόβας δήλωσε: «Βρεθήκαμε στην Κω, συζητήσαμε την προοπτική να δρομολογηθούν υδροπλάνα στην περιοχή».
Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή αυτοδιοικητικών και υπηρεσιακών παραγόντων εξετάστηκαν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση υδροπλάνων σε όλα τα νησιά που ανήκουν στην δικαιοδοσία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κω.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου της Κω θα προχωρήσει στην δημοσιοποίηση της σχετικής προκήρυξης προκειμένου η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» καθώς και άλλες εταιρίες να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κατασκευή υδατοδρομίων στα νησιά.
«Είναι θέμα των τοπικών αρχών η ταχύτητα με την οποία θα προχωρήσει το εγχείρημα αυτό. Αν ληφθούν άμεσα οι αποφάσεις μπορούμε να ολοκληρώσουμε το συντομότερο τους φακέλους των έργων», δήλωσε ο κ. Α. Γκόβας.
«Ο νέος νόμος προβλέπει πως όταν υποβληθεί ο φάκελος, απαιτούνται 65 εργάσιμες ημέρες για να εκδοθεί η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ενός υδατοδρομίοιυ. Αυτός ο στόχος μπορεί να υλοποιηθεί. Αμέσως μετά η εταιρεία «K2 Smart Jets» με την οποία συνεργαζόμαστε μπορεί να δρομολογήσει στα νησιά σας δύο υδροπλάνα», δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια».
«Είμαστε θετικοί στην προοπτική της δρομολόγησης υδροπλάνων στα νησιά μας. Η ανάπτυξη μπορεί να έρθει και με τη βοήθεια των υδροπλάνων», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Τσαμπίκος Τσακίρης.
«Πριν δρομολογηθούν τα υδροπλάνα θα πρέπει να δημιουργηθούν πρώτα οι κατάλληλες υποδομές», δήλωσε ο κ. Νώντας Αξιώτης.
Επισημαίνεται πως οι εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και «K2 Smart Jets» έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους προκειμένου να δραστηριοποιηθούν εντατικά στους τομείς της ανάπτυξης υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη νησιωτική χώρα αλλά και της εκτέλεσης επιβατικών και άλλων μεταφορών με ιδιόκτητα υδροπλάνα.
Η εταιρεία «K2 Smart Jets» που ειδικεύεται στις πτήσεις VIP και έχει έδρα το αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά του 50% της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» τα στελέχη της οποίας έχουν αδειοδοτήσει τα πρώτα 12 υδατοδρόμια στην Ελλάδα.
Οι υπεύθυνοι της «K2 Smart Jets» βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων με την εταιρεία viking air στον Καναδά για την παραγγελία των πρώτων δύο ελληνικών υδροπλάνων τύπου Twin -Otter DHC -6-400 αξίας 12 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η συμφωνία περιλαμβάνει και την αγορά άλλων τεσσάρων αεροσκαφών του ιδίου τύπου. Τα πρώτα δύο υδροπλάνα αναμένεται να παραδοθούν στις αρχές του 2015. Η διοίκηση της εταιρείας όμως ερευνά για την αγορά για την μίσθωση υδροπλάνων που θα ενταχθούν στο στόλο της ώστε σε συνεργασία με επιχειρηματίες του τουρισμού να ξεκινήσουν οι πτήσεις.
Η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» εξειδικεύεται στη μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων. Αναλαμβάνει όλες τις διαδικασίες όπως αυτές ορίζονται από το νόμο 6164/13 για την απόκτηση των αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων. Για το λόγο αυτό καταρτίζει πλήρεις φακέλους.
Το πρώτο υδατοδρόμιο θα δημιουργηθεί στο Ρέθυμνο αφού πριν λίγο καιρό ανατέθηκε στην εταιρεία να ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Η εταιρεία έχει αναλάβει την κατασκευή και άλλων τεσσάρων υδατοδρομίων, στην Κέρκυρα, στους Παξούς, στους Οθωνούς και στην Ερεικούσα, για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας αλλά και του υδατοδρομίου της Πάτρας για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Πατρών.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/chriazete-politiki-voulisi-gia-na-anixoun-ftera-ta-idroplana/














