ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φόροι «φωτιά» στις μεταβιβάσεις ακινήτων

news room 1 λεπτό ανάγνωση
πρώτη κατοικια

Αντι­μέ­τω­ποι με νέες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις θα βρε­θούν σύ­ντο­μα χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που θα θε­λή­σουν να προ­χω­ρή­σουν σε με­τα­βί­βα­ση. Η αύ­ξη­ση των αντι­κει­με­νι­κών αξιών εκτι­νάσ­σει στα ύψη το φόρο με­τα­βί­βα­σης με απο­τέ­λε­σμα να κα­τα­στεί ιδιαί­τε­ρα ακρι­βή υπό­θε­ση η αγο­ρα­πω­λη­σία ενός ακι­νή­του.

Σύμ­φω­να με τα όσα απο­κα­λύ­πτουν σή­με­ρα τα «Νέα» με πα­ρα­δείγ­μα­τα, σε πέντε μήνες, οι αγο­ρα­πω­λη­σί­ες ακι­νή­των θα κο­στί­ζουν έως 50% ακρι­βό­τε­ρα με την ενερ­γο­ποί­η­ση των νέων αντι­κει­με­νι­κών αξιών. Η αγορά ενός δια­με­ρί­σμα­τος 100 τε­τρα­γω­νι­κών στην Κε­ρα­τέα επι­βα­ρύ­νε­ται σή­με­ρα με φόρο με­τα­βί­βα­σης 1.701 ευρώ. Από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2019 για το ίδιο ακί­νη­το ο φόρος εκτο­ξεύ­ε­ται στα 2.551,50 ευρώ, με αύ­ξη­ση 50%.

Τα φο­ρο­λο­γι­κά χτυ­πή­μα­τα στην αγορά ακι­νή­των είναι αλ­λε­πάλ­λη­λα. Η πρώτη κε­ρα­μί­δα θα χτυ­πή­σει τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των από τον ερ­χό­με­νο Σε­πτέμ­βριο όταν σχε­δόν 1.000.000 φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα δουν τον λο­γα­ρια­σμό του ΕΝΦΙΑ να έχει φου­σκώ­σει ακόμη και πάνω από 200 ευρώ. Τα με­γά­λα θύ­μα­τα των νέων αντι­κει­με­νι­κών είναι χι­λιά­δες φο­ρο­λο­γού­με­νοι με με­σαία ακί­νη­τη πε­ριου­σία.

Ποιοι θα επι­βα­ρυν­θούν

Οι υπο­ψή­φιοι αγο­ρα­στές ακι­νή­των σε πολ­λές πε­ριο­χές του κέ­ντρου της Αθή­νας αλλά και σε «με­σαία» προ­ά­στια του Λε­κα­νο­πε­δί­ου, όπως ο Αλι­μος, η Καλ­λι­θέα, τα Βρι­λήσ­σια, ακόμη και στην Κε­ρα­τέα θα δουν τον φόρο με­τα­βί­βα­σης να εκτι­νάσ­σε­ται στα ύψη.Η αγορά ακι­νή­των στην καρ­διά της Αθή­νας, όπου κυ­ριαρ­χεί η μόδα του Airbnb, θα είναι ακρι­βό­τε­ρη το 2019, με τον φόρο με­τα­βί­βα­σης να αυ­ξά­νε­ται ακόμη και πάνω από 30%.

Για πα­ρά­δειγ­μα, η αντι­κει­με­νι­κή αξία ενός δια­με­ρί­σμα­τος 100 τ.μ., 25ετίας, στην Καλ­λι­θέα που ανέρ­χε­ται σή­με­ρα στα 61.425 ευρώ, με την αύ­ξη­ση της τιμής ζώνης αυ­ξά­νε­ται στα 90.675 ευρώ. Αν κά­ποιος προ­χω­ρή­σει σή­με­ρα στην αγορά του συ­γκε­κρι­μέ­νου δια­με­ρί­σμα­τος θα πλη­ρώ­σει φόρο με­τα­βί­βα­σης 1.842,75 ευρώ. Εάν ανα­βά­λει την αγορά για το 2019 τότε ο φόρος που θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει εκτο­ξεύ­ε­ται στα 2.720,25 ευρώ, αύ­ξη­ση 47,63%.

Πηγή: Τα ΝΕΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.