Ρεπορτάζ

Παραμένει πρώτος στόχος η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων

Προτεραιότητα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, παραμένει η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων στα νησιά ευθύνης του καθώς και η βελτίωση της ασφάλειάς τους.
Όπως δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου: «Το βασικό μας μέλημα παραμένει η ένταξη της αναβάθμισης των λιμενικών εγκαταστάσεων και της ασφάλειας των λιμανιών. Τελικά, βρέθηκε χρηματοδοτικό πρόγραμμα στο οποίο ευελπιστούμε να ενταχθεί το έργο, με προϋπολογισμό ύψους 3.596.000 ευρώ. Εμείς είχαμε ξεκινήσει τις προσπάθειες εδώ και ενάμιση χρόνο προκειμένου να υλοποιηθεί η σχετική μελέτη. Σε αυτή την προσπάθεια συνέδραμε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, ώστε να προχωρήσει. Παράλληλα θα στηριχθεί και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Μας ενδιαφέρει να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες, με διαγωνισμό, ανάδειξη αναδόχου κ.λπ. για να μην χάνουμε χρόνο».
Η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, η βελτίωση της ασφάλειας των λιμανιών και των προσφερομένων υπηρεσιών αποτελούν ένα μεγάλο ‘στοίχημα’ για το Λιμενικό Ταμείο καθώς θα αποτελέσουν κίνητρο για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στο άμεσο μέλλον και θα συνδράμουν στον καλύτερο σχεδιασμό για τις προσεγγίσεις στα επόμενα χρόνια στα λιμάνια ευθύνης του, με πρώτο και κυρίαρχο το λιμάνι της Ρόδου.
«Στόχος μας παραμένει η προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων όχι μόνον με τις εταιρίες που συνεργαζόμαστε αλλά και με νέες εταιρείες που θα ήθελαν να προσθέσουν την Ρόδο στα σχέδια προσεγγίσεών τους», εξηγεί ο κ. Χριστοδούλου.
Να σημειωθεί ακόμη, ότι χτες (Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017) ήταν η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προτάσεων στο αναπτυξιακό πρόγραμμα ειδικού σκοπού για το Νότιο Αιγαίο 2017 – 2020 με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων όπου προβλέπονται πόροι ύψους 5εκ. ευρώ για τα νησιά της περιοχής μας).
«Εμείς σαν Λιμενικό Ταμείο, καταθέσαμε το ‘project’ για την επέκταση και ολοκλήρωση του ξύλινου πεζόδρομου προϋπολογισμού 3.250.000 ευρώ. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει όλες τις εγκρίσεις από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, από το ΥΕΝ και το ΓΕΝ και είμαστε έτοιμοι για όλα. Πιστεύω ότι και αυτό θα μπορέσει να προχωρήσει. Θεωρούμε ότι είμαστε ένας από τους φορείς που μπορούμε να υπαχθούμε στο πρόγραμμα. Παράλληλα, θα προτείνουμε να ενταχθεί στον άξονα που αναφέρεται στην ‘βελτίωση των λιμενικών υποδομών μείζονος ενδιαφέροντος’, έναν μώλο που αφορά ένα από τα συνοδά έργα του πεζόδρομου μήκους 158 μέτρων, με στόχο την αποσυμφόρηση του Μανδρακίου από τα ημερόπλοια που εκτελούν πλόες από και προς την Σύμη και άλλα νησιά. Έτσι θα απελευθερωθεί η μαρίνα και θα μπορέσει να λειτουργήσει για τα πολυτελή γιώτ που θα ελλιμενίζονται εκεί. Ο μώλος (σαν συνοδό έργο) είναι προϋπολογισμού 1.300.000ευρώ», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.
Τι γίνεται με το λιμανάκι των Φανών
Σε ερώτηση σχετικά με το πού βρίσκεται η διαδικασία με τον καθαρισμό του αλιευτικού καταφυγίου των Φανών, ο κ. Χριστοδούλου, δήλωσε:
«Για το έργο που αφορά τον καθαρισμό στο αλιευτικό καταφύγιο της περιοχής των Φανών, έχει προχωρήσει ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός και έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος. Πρόκειται για μια εταιρεία με έδρα την Αθήνα και από εκεί και πέρα, βρισκόμαστε σε αναμονή της έγκρισης του φακέλου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου για να προχωρήσουμε στην διαδικασία. Φυσικά, πρέπει μετά την ολοκλήρωση μιας σειράς γραφειοκρατικών και τυπικών διαδικασιών και εφόσον προηγηθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από τον Επίτροπο, να εγκατασταθεί ο εργολάβος στην περιοχή και να ξεκινήσει τις εργασίες. Αυτά όλα θα ξεκινήσουν σύντομα».
Όπως έγραψε η «δ», τον περασμένο Φεβρουάριο, αποφασίστηκε από το Λιμενικό Ταμείο, να διατεθεί ποσό της τάξης των 245.000 ευρώ, σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση που ελήφθη σε προηγούμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, αλλά οι αυστηρές διαδικασίες που απαιτούνται, έχουν καθυστερήσει την έναρξη των εργασιών.
Θυμίζουμε μάλιστα ότι τόσο ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Φανών κ. Βασίλης Νικολίτσης, όσο και αλιείς αλλά και κάτοικοι της περιοχής έχουν ‘αγανακτήσει’ και έχουν φτάσει στα όριά τους, καθώς δεν δίδεται λύση και δεν υπάρχει περιθώριο προσέγγισης των αλιέων στο συγκεκριμένο λιμανάκι.
Σημειώνεται πως η πλευρά του Λιμενικού Ταμείου έχει δηλώσει πως οι καθυστερήσεις σημειώνονται αφενός λόγω των γραφειοκρατικών διαδικασιών και αφετέρου, λόγω της αλλαγής της νομοθεσίας καθώς με τον νέο Νόμο 4412/2016 έχουν σταματήσει οι απ’ ευθείας αναθέσεις για έργα προϋπολογισμού άνω των 20.000 ευρώ. Συνεπώς, δεν μπορούν να γίνουν ούτε υπερβάσεις, ούτε παρατυπίες και πρέπει να ακολουθηθεί ό,τι προβλέπει η νομοθεσία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου