ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κίνητρα αξιοποίησης ακινήτων για την αποπληρωμή φορολογικών υποχρεώσεων

news room 1 λεπτό ανάγνωση
πολυκατοικιες

Το σχέ­διο για τον νέο φόρο ακι­νή­των του 2017 επε­ξερ­γά­ζε­ται το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, με στόχο να γίνει δι­καιό­τε­ρος μέσω της με­τα­φο­ράς του φο­ρο­λο­γι­κού βά­ρους στις με­γα­λύ­τε­ρες πε­ριου­σί­ες.

Πα­ράλ­λη­λα, στο τρα­πέ­ζι του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών εξε­τά­ζο­νται και μέτρα για τη διευ­κό­λυν­ση των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων στην κα­τα­βο­λή του ΕΝΦΙΑ, ιδιαί­τε­ρα για όσους είναι κά­το­χοι με­γά­λου αριθ­μού ακι­νή­των και θα ήθε­λαν να αξιο­ποι­ή­σουν μικρό μέρος της πε­ριου­σί­ας τους για την απο­πλη­ρω­μή των φο­ρο­λο­γι­κών τους υπο­χρε­ώ­σε­ων.

Σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες από αξιό­πι­στες πηγές του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών, το νέο σχέ­διο που βρί­σκε­ται σε φάση επε­ξερ­γα­σί­ας προ­βλέ­πει την κα­τάρ­γη­ση του συ­μπλη­ρω­μα­τι­κού φόρου που επι­βάλ­λε­ται σή­με­ρα για πε­ριου­σί­ες (αντι­κει­με­νι­κής) αξίας άνω των 200.000 ευρώ και τη δη­μιουρ­γία ενός ενιαί­ου φόρου ακι­νή­των. Αυτός θα προ­κύ­πτει από την φο­ρο­λό­γη­ση με πολύ χα­μη­λούς συ­ντε­λε­στές της μι­κρής ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας και θα κλι­μα­κώ­νε­ται όσο θα αυ­ξά­νει η αξία, έτσι ώστε το κύριο φο­ρο­λο­γι­κό βάρος θα επι­με­ρί­ζε­ται στους κα­τό­χους με­γά­λης ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας.

Στο υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών επι­κρα­τεί ικα­νο­ποί­η­ση για τα απο­τε­λέ­σμα­τα και την από­δο­ση του ΕΝΦΙΑ του 2016 τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά του οποί­ου απε­στά­λη­σαν σε όλους τους ιδιο­κτή­τες από την προη­γού­με­νη Δευ­τέ­ρα. Στο επι­τε­λείο του ανα­πλη­ρω­τή υπουρ­γού Οι­κο­νο­μι­κών Τρύ­φω­να Αλε­ξιά­δη θε­ω­ρούν ιδιαί­τε­ρα ση­μα­ντι­κό το γε­γο­νός ότι στο 92% των εκ­κα­θα­ρι­στι­κών του ΕΝΦΙΑ 2016 είτε προ­κύ­πτει μεί­ω­ση του φόρου, σε σχέση με πέ­ρυ­σι, είτε δεν προ­κύ­πτει υπο­χρέ­ω­ση κα­τα­βο­λής, είτε δεν υπάρ­χει καμία επι­βά­ρυν­ση σε σχέση με πέ­ρυ­σι, ενώ στο συ­νο­λι­κό αυτό πο­σο­στό συ­νυ­πο­λο­γί­ζο­νται και όσοι είχαν ελά­χι­στη αύ­ξη­ση έως 10 ευρώ.

Αυτό, όπως λένε αρ­μό­διοι κύ­κλοι, επι­τρέ­πει τον επα­να­σχε­δια­σμό του φόρου σε νέα βάση με δε­δο­μέ­νες τις δε­σμεύ­σεις που υπάρ­χουν απέ­να­ντι στους δα­νει­στές για τη δια­τή­ρη­ση της ίδιας ει­σπρα­ξι­μό­τη­τας στο φόρο. Δη­λα­δή, τη δια­τή­ρη­ση του στό­χου για ετή­σια έσοδα 2,65 δις. ευρώ.

Σε ότι αφορά την κα­τα­βο­λή φο­ρο­λο­γι­κών υπο­χρε­ώ­σε­ων του ΕΝΦΙΑ μέσω της αξιο­ποί­η­σης μέ­ρους της ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας των φο­ρο­λο­γού­με­νων, απο­τε­λεί πάγιο αί­τη­μα των ιδιο­κτη­τών ακι­νή­των το οποίο εξε­τά­ζε­ται από τις υπη­ρε­σί­ες του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών για τον τρόπο με τον οποίο μπο­ρεί να επι­τευ­χθεί. Το πρό­βλη­μα είναι ιδιαί­τε­ρα έντο­νο για ιδιο­κτή­τες που έχουν κλη­ρο­νο­μή­σει ακί­νη­τα και οι ίδιοι δεν δια­θέ­τουν την οι­κο­νο­μι­κή δυ­να­τό­τη­τα να κα­τα­βά­λουν τον φόρο που ανα­λο­γεί. Το απο­τέ­λε­σμα είναι να με­τα­τρέ­πε­ται σε λη­ξι­πρό­θε­σμη οφει­λή τους και το δη­μό­σιο να μην ει­σπράτ­τει τα προ­βλε­πό­με­να έσοδα.

Ημε­ρη­σία

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.