ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Χάνουν την έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ όσοι έχουν εισοδήματα από τόκους 300 ευρώ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ενφια

Σε αλ­λα­γές στα πε­ριου­σια­κά κρι­τή­ρια για τον ΕΝΦΙΑ, προ­χώ­ρη­σε το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, αφού με­τα­ξύ δια­τά­ξε­ων που συ­νο­δεύ­ουν το νο­μο­σχέ­διο κατά της λα­θρε­μπο­ρί­ας τσι­γά­ρων, πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται «κό­ψι­μο» της έκ­πτω­σης 50% στον ΕΝΦΙΑ για τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που έχουν ει­σο­δή­μα­τα από τό­κους 300 ευρώ και πάνω και 100% σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα τα οποία έχουν ει­σο­δή­μα­τα από τό­κους άνω των 600 ευρώ.

«Δεν χο­ρη­γεί­ται, εφε­ξής, επί του ΕΝΦΙΑ η έκ­πτω­ση 50% (άρθρο 7 παρ.1 ν. 4223/2013) και 100% (άρθρο 7 παρ.2 ν. 4223/2013) σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα τα οποία έχουν ει­σο­δή­μα­τα από τό­κους άνω των 300 ευρώ και 600 ευρώ, αντί­στοι­χα. (άρθρο 49)», ανα­φέ­ρε­ται χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά σε διά­τα­ξη στο νο­μο­σχέ­διο για τα κα­πνι­κά προ­ϊ­ό­ντα.

 

Σύμ­φω­να με όσα ισχύ­ουν σή­με­ρα, έκ­πτω­ση 50% από τον ΕΝΦΙΑ δι­καιού­νται όσοι πλη­ρούν της πα­ρα­κά­τω προ­ϋ­πο­θέ­σεις:
  • Έως 9.000 ευρώ το «συ­νο­λι­κό ετή­σιο κα­θα­ρό οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα» του προη­γού­με­νου έτους, προ­σαυ­ξη­μέ­νο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύ­ζυ­γο και για κάθε εξαρ­τώ­με­νο μέλος της οι­κο­γέ­νειας.
  • Έως 150 τ.μ. το σύ­νο­λο της επι­φά­νειας των κτι­σμά­των τα οποία κα­τέ­χει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος και τα μέλη της οι­κο­γέ­νειάς του
  • Έως 85.000 ευρώ η συ­νο­λι­κή αντι­κει­με­νι­κή αξία των κτι­σμά­των και των οι­κο­πέ­δων που κα­τέ­χει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος ή η οι­κο­γέ­νειά του (για άγαμο), έως 150.000 ευρώ για έγ­γα­μο χωρίς παι­διά και 200.000 ευρώ για έγ­γα­μο με ένα ή δύο εξαρ­τώ­με­να μέλη της οι­κο­γέ­νειας.

 

Πλέον, σε πε­ρί­πτω­ση που κά­ποιος πλη­ροί τα πα­ρα­πά­νω κρι­τή­ρια, αλλά έχει ει­σο­δή­μα­τα 300 ευρώ το χρόνο από τό­κους, δεν δι­καιού­ται έκ­πτω­ση 50% από τον ΕΝΦΙΑ.

 

Από την νέα ρύθ­μι­ση το Δη­μό­σιο εκτι­μά ότι θα εξοι­κο­νο­μή­σει 1,5 εκατ. ευρώ.

 

Έπι­πλέ­ον, με βάση δια­τά­ξεις που συ­νο­δεύ­ουν το νο­μο­σχέ­διο:
  • Αλ­λά­ζει η ημε­ρο­μη­νία επι­βο­λής των προ­σαυ­ξή­σε­ων στον ΕΝΦΙΑ για όσους πα­ρα­λεί­πουν να υπο­βά­λουν Ε9 ή υπο­βά­λουν δή­λω­ση ακι­νή­των με ελ­λει­πή στοι­χεία.
  • Επί­κει­ται δη­μο­σιο­ποί­η­ση νέας λί­στας οφει­λε­τών που χρω­στούν πάνω από 150.000 ευρώ προς τα ασφα­λι­στι­κά τα­μεία
  • Πρό­στι­μα από 1.000 έως 100.000 ευρώ για τους υπαλ­λή­λους του ΥΠΟΙΚ που πα­ρα­βιά­ζουν το φο­ρο­λο­γι­κό απόρ­ρη­το.
  • Αλ­λα­γές στα ετή­σια τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας για τα με­τα­χει­ρι­σμέ­να αυ­το­κί­νη­τα που ει­σά­γο­νται από το εξω­τε­ρι­κό.
  • Αλ­λα­γές στο κα­θε­στώς ΦΠΑ για τους αγρό­τες του ει­δι­κού κα­θε­στώ­τος – Όριο εσό­δων 15.000 ευρώ και επι­δο­τή­σεις 5.000 ευρώ, σαν κρι­τή­ριο για υπα­γω­γή στο ει­δι­κό κα­θε­στώς.
  • thepressproject.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.