ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΝΦΙΑ: Μέχρι την 1η Μαρτίου οι αιτήσεις για έκπτωση

news room 3 λεπτά ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ

Την πα­ρά­τα­ση για την υπο­βο­λή αί­τη­σης προ­κει­μέ­νου να κερ­δί­σουν οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που έχουν ασφα­λί­σει τις κα­τοι­κί­ες τους έκ­πτω­ση 10% στον ΕΝΦΙΑ φαί­νε­ται ότι απο­φά­σι­σε το οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο. Η προ­θε­σμία υπο­βο­λής, που κα­νο­νι­κά εκ­πνέ­ει σή­με­ρα, θα πα­ρα­τα­θεί μέχρι την 1η Μαρ­τί­ου και αμέ­σως μετά θα ξε­κι­νή­σει η Ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δη­μο­σί­ων Εσό­δων την εκ­κα­θά­ρι­ση του φε­τι­νού ΕΝΦΙΑ.

Σύμ­φω­να με στοι­χεία της ΑΑΔΕ, μέχρι στιγ­μής έχουν υπο­βλη­θεί 344.000 αι­τή­σεις από ιδιο­κτή­τες οι οποί­ες έχουν ορι­στι­κο­ποι­η­θεί. Επί­σης σε εκ­κρε­μό­τη­τα βρί­σκο­νται 19.098 αι­τή­σεις. Από τον έλεγ­χο που πραγ­μα­το­ποί­η­σε η ΑΑΔΕ, 261.000 αι­τή­σεις έχουν εγκρι­θεί (ταυ­το­ποί­η­ση με ΑΤΑΚ) και ως εκ τού­του οι ιδιο­κτή­τες θα δουν το εκ­κα­θα­ρι­στι­κό του ΕΝΦΙΑ μειω­μέ­νο συ­γκρι­τι­κά με το πε­ρυ­σι­νό έτος.

Οι υπό­λοι­πες αι­τή­σεις χρειά­ζο­νται μι­κρές διορ­θώ­σεις οι οποί­ες θα γί­νουν από τη φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση και εν συ­νε­χεία εφό­σον δεν συ­ντρέ­χει κά­ποιος λόγος απόρ­ρι­ψης θα λά­βουν το πρά­σι­νο φως για να υπο­λο­γι­στεί η έκ­πτω­ση.

Ση­μειώ­νε­ται ότι εάν η διάρ­κεια της ασφά­λι­σης είναι μι­κρό­τε­ρη του ενός έτους, η μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ προ­σαρ­μό­ζε­ται ανα­λο­γι­κά. Αυτό ση­μαί­νει ότι για ασφά­λι­ση διάρ­κειας 12 μηνών ο ΕΝΦΙΑ μειώ­νε­ται 10%, για 9 μήνες εφαρ­μό­ζε­ται έκ­πτω­ση 7,5%, για έξι μήνες η έκ­πτω­ση πε­ριο­ρί­ζε­ται στο 5% και για τρεις μήνες στο 2,5%, ενώ δεν ισχύ­ει καμία μεί­ω­ση για κα­τοι­κί­ες που ασφα­λί­ζο­νται για διά­στη­μα μι­κρό­τε­ρο των τριών μηνών τον χρόνο.

Μέχρι στιγ­μής έχουν υπο­βλη­θεί στην πλατ­φόρ­μα 344.000 αι­τή­σεις από ιδιο­κτή­τες.

Τα στοι­χεία της ΑΑΔΕ δεί­χνουν ότι αρ­κε­τοί ιδιο­κτή­τες με την ανα­κοί­νω­ση της σχε­τι­κής έκ­πτω­σης έσπευ­σαν και ασφά­λι­σαν τα σπί­τια τους κερ­δί­ζο­ντας έστω και για ένα τρί­μη­νο τη μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ. Ωστό­σο, το επό­με­νο έτος θα έχουν το σύ­νο­λο της έκ­πτω­σης.

Για την έκ­πτω­ση 10% στον ΕΝΦΙΑ θα πρέ­πει η ασφά­λι­ση να κα­λύ­πτει το 100% της αξίας της κα­τοι­κί­ας, πράγ­μα που ση­μαί­νει ότι θα λαμ­βά­νο­νται υπόψη οι φο­ρο­λο­γή­σι­μες επι­φά­νειες της κα­τοι­κί­ας, όπως προσ­διο­ρί­ζο­νται στο πε­ριου­σιο­λό­γιο και στο έντυ­πο Ε9. Για πα­ρά­δειγ­μα, μια κα­τοι­κία η οποία σή­με­ρα επι­βα­ρύ­νε­ται με φόρο 150 ευρώ, εάν ο φο­ρο­λο­γού­με­νος προ­χω­ρή­σει στην ασφά­λι­σή της για φυ­σι­κές κα­τα­στρο­φές, τότε το ρα­βα­σά­κι του ΕΝΦΙΑ μειώ­νε­ται σε 135 ευρώ. Μια άλλη κα­τοι­κία με ΕΝΦΙΑ 250 ευρώ, αν ασφα­λι­στεί για φυ­σι­κές κα­τα­στρο­φές ο φόρος πε­ριο­ρί­ζε­ται σε 225 ευρώ, ενώ φο­ρο­λο­γού­με­νος με δύο κα­τοι­κί­ες ο οποί­ος πλη­ρώ­νει σή­με­ρα ΕΝΦΙΑ 750 ευρώ, αν τις ασφα­λί­σει θα πε­ριο­ρί­σει τη φο­ρο­λο­γι­κή του επι­βά­ρυν­ση στα 675 ευρώ. Οσο με­γα­λύ­τε­ρη είναι η αξία των κα­τοι­κιών και ο ΕΝΦΙΑ, τόσο με­γα­λύ­τε­ρο είναι το όφε­λος για τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των.

Πά­ντως, χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες δια­με­ρι­σμά­των που βρί­σκο­νται σε ορό­φους χά­νουν το δι­καί­ω­μα έκ­πτω­σης έως 10% επί του ΕΝΦΙΑ του 2024, όχι επει­δή έχουν ανα­σφά­λι­στα τα ακί­νη­τά τους, αλλά επει­δή δεν τα ασφά­λι­σαν από τον κίν­δυ­νο ζη­μιών εξαι­τί­ας πλημ­μύ­ρας προ­κλη­θεί­σας από φυ­σι­κή κα­τα­στρο­φή, δη­λα­δή για μια πι­θα­νό­τη­τα κιν­δύ­νου ιδιαί­τε­ρα μικρή. Πα­ράλ­λη­λα, άλλοι ιδιο­κτή­τες δεν έχουν ασφα­λί­σει τα ακί­νη­τά τους για σει­σμό.

Σύμ­φω­να με τη νο­μο­θε­σία, είναι απα­ραί­τη­τη προ­ϋ­πό­θε­ση για την κα­το­χύ­ρω­ση της έκ­πτω­σης το ακί­νη­το να έχει ασφα­λι­στεί ταυ­τό­χρο­να και για τους τρεις κιν­δύ­νους λόγω φυ­σι­κών κα­τα­στρο­φών, δη­λα­δή και για σει­σμό και για πυρ­κα­γιά και για πλημ­μύ­ρα, που προ­κα­λού­νται από φυ­σι­κά φαι­νό­με­να.

Συ­νο­λι­κά στην Ελ­λά­δα μόνο το 17% των κα­τοι­κιών είναι ασφα­λι­σμέ­νες. Συ­γκε­κρι­μέ­να, από 6.371.901 κα­τοι­κί­ες, ασφα­λι­σμέ­νες είναι μόνο 1.074.053.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.