ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς θα φορολογηθούν τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2015

news room 1 λεπτό ανάγνωση
εφορία

Μετά από ση­μα­ντι­κή κα­θυ­στέ­ρη­ση, άνοι­ξε η ηλε­κτρο­νι­κή πύλη του Taxisnet και άρ­χι­σε η υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ων φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων για τα ει­σο­δή­μα­τα που απο­κτή­θη­καν το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2015.

Τα ει­σο­δή­μα­τα αυτά, θα φο­ρο­λο­γη­θούν με τα ισχύ­ο­ντα στον κώ­δι­κα φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος όπως αυτός δια­μορ­φώ­θη­κε μετά τις τρο­πο­ποι­ή­σεις που δέ­χθη­κε το προη­γού­με­νο κα­λο­καί­ρι στα πλαί­σια των ρυθ­μί­σε­ων για τη δια­πραγ­μά­τευ­ση και τη σύ­να­ψη της συμ­φω­νί­ας με τους δα­νει­στές.

Στα φυ­σι­κά πρό­σω­πα δεν έγινε καμία αλ­λα­γή στις κλί­μα­κες φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, συ­νε­πώς δεν ανα­μέ­νο­νται δια­φο­ρές στις φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις με εξαί­ρε­ση όσους δη­λώ­σουν ει­σο­δή­μα­τα άνω των 30.000 ευρώ όπου θα δουν αύ­ξη­ση της ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης λόγω της νέας κλί­μα­κας υπο­λο­γι­σμού αυτής για τα ει­σο­δή­μα­τα που έχουν απο­κτη­θεί από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2015 και μετά και όσους απο­κτούν ει­σό­δη­μα από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα που θα δουν την προ­κα­τα­βο­λή φόρου ει­σο­δή­μα­τος να αυ­ξά­νε­ται από το 55% στο 75% για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2015 και στο 100% για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2016 και επο­μέ­νων ετών.

Για τα νο­μι­κά πρό­σω­πα ανα­μέ­νε­ται το επό­με­νο διά­στη­μα να ανοί­ξει η ηλε­κτρο­νι­κή εφαρ­μο­γή για την υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ων. Εκεί έχου­με ου­σια­στι­κές με­τα­βο­λές στους συ­ντε­λε­στές φόρου ει­σο­δή­μα­τος αλλά και τους συ­ντε­λε­στές προ­κα­τα­βο­λής. Ει­δι­κό­τε­ρα αυ­ξή­θη­κε από 26% σε 29% ο συ­ντε­λε­στής φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος των κερ­δών από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα που απο­κτούν οι κε­φα­λαιου­χι­κές εται­ρεί­ες (Α.Ε., ΕΠΕ, ΙΚΕ) οι προ­σω­πι­κές εται­ρί­ες (Ο.Ε., Ε.Ε.), οι κοι­νω­νί­ες, οι αστι­κές κερ­δο­σκο­πι­κές ή μη κερ­δο­σκο­πι­κές εται­ρεί­ες, οι συμ­με­το­χι­κές ή αφα­νείς εται­ρεί­ες οι συ­νε­ται­ρι­σμοί και οι κοι­νο­πρα­ξί­ες. Για τις προ­σω­πι­κές εται­ρί­ες, τις κοι­νω­νί­ες, τις αστι­κές κερ­δο­σκο­πι­κές ή μη κερ­δο­σκο­πι­κές εται­ρεί­ες, τις συμ­με­το­χι­κές ή αφα­νείς εται­ρεί­ες, τους συ­νε­ται­ρι­σμούς και τις κοι­νο­πρα­ξί­ες με απλο­γρα­φι­κά βι­βλία πα­ρα­μέ­νει η κλί­μα­κα φο­ρο­λο­γί­ας με συ­ντε­λε­στή 26% για τα πρώτα 50.000 ευρώ κα­θα­ρού ει­σο­δή­μα­τος και 33% για το υπερ­βάλ­λον ποσό. Επί­σης αμε­τά­βλη­τος στο 13% πα­ρέ­μει­νε ο συ­ντε­λε­στής φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος των αγρο­τι­κών συ­νε­ται­ρι­σμών και των ομά­δων πα­ρα­γω­γών.

Επι­ση­μαί­νε­ται ότι πέραν του φόρου ει­σο­δή­μα­τος έχου­με και την επι­βο­λή τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος το οποίο ου­σια­στι­κά είναι επι­πλέ­ον φόρος ει­σο­δή­μα­τος όπως σαφώς προ­κύ­πτει και από την αι­τιο­λο­γι­κή έκ­θε­ση για το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 η οποία ανα­φέ­ρει «?προ­τεί­νε­ται η θέ­σπι­ση ελά­χι­στου φόρου ει­σο­δή­μα­τος από τη δρα­στη­ριό­τη­τα των εμπο­ρι­κών επι­χει­ρή­σε­ων και των ελευ­θέ­ρων επαγ­γελ­μα­τιών ούτως ώστε να ενι­σχυ­θούν τα δη­μό­σια έσοδα». Κατά συ­νέ­πεια αν για πα­ρά­δειγ­μα ένα νο­μι­κό πρό­σω­πο έχει φο­ρο­λο­γη­τέα κέρδη ύψους 100.000 ευρώ και ασκεί επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα σε πόλη με πλη­θυ­σμό πάνω από 200.000 κα­τοί­κους, η συ­νο­λι­κή φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση πα­ρα­μέ­νει στο 30,5%, όπως και πέ­ρυ­σι αν είναι προ­σω­πι­κή εται­ρεία με απλο­γρα­φι­κά βι­βλία, ενώ αντί­θε­τα αν είναι κε­φα­λαιου­χι­κή εται­ρεία που έστω θα δια­νεί­μει το σύ­νο­λο των κερ­δών η συ­νο­λι­κή φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση αυ­ξά­νε­ται από το 33,4% στο 37,1%.

Πέραν των ανω­τέ­ρω έχου­με και αύ­ξη­ση των συ­ντε­λε­στών προ­κα­τα­βο­λής φόρου ει­σο­δή­μα­τος. Ει­δι­κό­τε­ρα για τις κε­φα­λαιου­χι­κές εται­ρεί­ες, τους συ­νε­ται­ρι­σμούς και τις ενώ­σεις συ­νε­ται­ρι­σμών, στις κοι­νο­πρα­ξί­ες στις οποί­ες δεν συμ­με­τέ­χουν μόνο προ­σω­πι­κές εται­ρεί­ες και τις λοι­πές νο­μι­κές οντό­τη­τες ο συ­ντε­λε­στής προ­κα­τα­βο­λής αυ­ξή­θη­κε από 80% στο 100% ανα­δρο­μι­κά και για τα ει­σο­δή­μα­τα του φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2014, ενώ για τις προ­σω­πι­κές εται­ρεί­ες, τις κοι­νο­πρα­ξί­ες προ­σω­πι­κών εται­ρειών, τις κοι­νω­νί­ες αστι­κού δι­καί­ου κ.λπ. ο συ­ντε­λε­στής προ­κα­τα­βο­λής αυ­ξά­νε­ται από το 55% στο 75% για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2015 και στο 100% για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2016 και επο­μέ­νων ετών.

 

Ημε­ρη­σία

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.