Από το χαρτί υγείας και το γιαούρτι μέχρι τον καφέ και τα πατατάκια, οι κατασκευαστές μειώνουν αθόρυβα τα μεγέθη των συσκευασιών χωρίς να μειώνουν τις τιμές. Ονομάζεται «shrinkflation» (σύνθεση των λέξεων συρρίκνωση και πληθωρισμός) και αναφέρεται στην μείωση του βάρους ή του μεγέθους ενός προϊόντος με την τιμή του να παραμένει σταθερή. Αν η τιμή της αγαπημένης σας σοκολάτας για παράδειγμα αυξάνονταν θα παίρνατε ανάλογα την απόφαση να συνεχίσετε ή να πάψετε να την αγοράζετε. Όταν όμως, η εταιρεία παραγωγής της σοκολάτας μειώνει την ποσότητα της, χωρίς να αλλάζει την τιμή θα πρέπει κανείς να είναι πολύ παρατηρητικός για να το αντιληφθεί. Η τακτική αυτή δεν είναι νέα, λένε οι ειδικοί. Ωστόσο, γιγαντώνεται σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού, καθώς οι εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος των συστατικών, της συσκευασίας, της εργασίας και της μεταφοράς. Οι εταιρείες επιστρατεύουν επίσης, κόλπα για να αποσπάσουν την προσοχή των πελατών από τη μείωση του μεγέθους, π.χ. χρησιμοποιώντας συσκευασίες με φωτεινές νέες ετικέτες που μαγνητίζουν τα βλέμματα των αγοραστών.
Καταναλωτή συρρίκνωσα το προϊόν
Σχετικά
- Πρωτοδικείο Ρόδου: Ολόκληρη η απόφαση ανακήρυξης των συνδυασμών του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ρόδου TO ΠΟΛΥΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΡΟΔΟΥ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΟΥΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ Αριθμός 22 / 2023 Αποτελούμενο…
- Κυρ. Μητσοτάκης: Οι Έλληνες πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς - Πάντα συντρέχουν λόγοι για πρόωρες εκλογές «Πιστεύω ότι νομοτελειακά κάποια στιγμή θα συναντηθούμε και πρέπει να συναντιόμαστε και…
- Κυρ. Μητσοτάκης: Μέτρα στοχευμένα - Κανένα μέτρο χωρίς μέτρημα- Αύξηση του κατώτατου μισθού την 1η Μαΐου Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον ΣΚΑΪ…
- Κυρ. Μητσοτάκης: Δεν θα ξανακλείσει η χώρα για να προστατευθούν οι ανεμβολίαστοι «Η χώρα δεν θα ξανακλείσει για να προστατευθούν λίγοι ανεμβολίαστοι και να…